Skuteczne innowacje w edukacji: jak je projektować w oparciu o naukowe dowody?

  • Kiedy:
    17 września, godzina 16:30 - 18:00
  • Limit osób:
    20

O czym?

Głównym celem wystąpienia jest pokazanie, że dobra innowacja edukacyjna to taka, która bazuje na evidence-based methods – a nie na intuicji czy trendach.  

  1. Wprowadzenie: znaczenie podejścia evidence-based w edukacji i działaniach społecznych.
  2. Przykłady innowacji edukacyjnych: wybrane projekty studentów i studentek kursu akademickiego, innowacje osadzone w teorii i wynikach badań psychologicznych. Omówienie zastosowanych mechanizmów psychologicznych (poznawczych, motywacyjnych, społecznych).
  3. Co czyni innowację „dobrą”? Krytyka innowacji opartych na intuicji i modzie/rola empirycznej weryfikacji w ocenie skuteczności
  4. Teczka Lepszych Praktyk: prezentacja polskiej wersji narzędzia Education Endowment Foundation i możliwości jego wykorzystania w praktyce edukacyjnej. 
  5. Ćwiczenie z wykorzystaniem Teczki Lepszych Praktyk – analiza wybranych rekomendacji.
  6. Sesja pytań i odpowiedzi

 

Co zyska uczestnik_czka ? 

Pozna przykłady rzeczywistych, opartych na dowodach innowacji edukacyjnych. 

Zrozumie, jak wykorzystywać wiedzę psychologiczną do projektowania działań edukacyjnych. 

Dowie się, czym jest Teaching and Learning Toolkit (polska wersja: Teczka Lepszych Praktyk) i jak z niego korzystać w pracy edukacyjnej. 

Zyska inspirację do tworzenia własnych innowacji opartych na evidence-based methods. 

Prowadzenie:

  • Marek Smulczyk

    Marek Smulczyk zajmuje się problematyką nierówności edukacyjnych a szczególnie zjawiskiem academic resilience. Ma wykształcenie w zakresie psychologii i pedagogiki, posiada duże doświadczenie w obszarze badań ewaluacyjnych oraz dydaktyki psychologii i pedagogiki. Jego zainteresowania badawcze koncentrują się również na jakości kształcenia, narzędziach monitorowania i oceny, czynnikach sukcesu i ryzyka w kontekście mobilności społecznej. Jest autorem i współautorem kilku raportów, artykułów naukowych i rozdziałów książkowych z obszaru pedagogiki i psychologii. 

     

Skip to content