Wstecz E-care, asystenci blisko i na odległość
Ciężkie warunki zmusiły innowatorki z Fundacji Imago do szukania nowych pomysłów uzupełniających dotychczasowe usługi asystenckie. W ramach inkubatora Śląskiej Przestrzeni Innowacji opracowały model wsparcia, który łączy bezpośrednią obecność z kontaktami przez internet.
Rozwiązanie obejmuje dodatkowe szkolenie asystentów osób z niepełnosprawnościami z umiejętności cyfrowych, w taki sposób, by mogli dostosowywać się do indywidualnych potrzeb poszczególnych klientów. Przeszkoleni asystenci są w stanie uzupełniać i podnosić kompetencje cyfrowe podopiecznych i klientów tak, by wypracować wspólnie odpowiedni sposób współpracy on-line.
Korzyści z E-care były widoczne także poza kontekstem pandemicznej izolacji. Zdalne wsparcie pozwalało na częstsze kontakty z asystentami osobom mieszkającym na terenach wykluczonych transportowo. Pomogło “przezwyciężyć” braki w dostępności architektonicznej obiektów użyteczności publicznej. Umożliwia szybsze załatwienie spraw urzędowych, czy zakupów, bez konieczności wzywania asystenta do domu.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym jak wyglądało projektowanie i jak przebiegało testowanie modelu E-care, obejrzyj film przygotowany przez Śląską Przestrzeń Innowacji: