INSISST – International Network for Social Innovation Scaling and Systemic transformation

Czas trwania: czerwiec 2024 – czerwiec 2026 r.
Zespół po stronie Stoczni: Helena Bremer, Zofia Komorowska, Kuba Wygnański,
Kontakt do koordynatorki hbremer@stocznia.org.pl

INSISST – International Network for Social Innovation Scaling and Systemic transformation to druga edycja projektu, w ramach którego Fundacja Stocznia współpracuje z zagranicznymi partnerami tworząc sieć krajowych centrów kompetencji w dziedzinie innowacji społecznych. 

W ramach poprzedniego projektu – European Social Innovation Alliance, który realizowaliśmy w latach 2021-2023 wspólnie z partnerami z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Danii i Estonii (a wraz z nami inne konsorcja) wypracowaliśmy podstawowe zasady dla krajowych centrów kompetencji w zakresie innowacji społecznych.

Tym razem tworzymy partnerstwo razem z:

Chcemy wspólnie rozwijać nasze działania służące wzmacnianiu ekosystemów innowacji społecznych na szczeblu krajowym, ale też wymieniać się wiedzą i doświadczeniami na szczeblu międzynarodowym. Łączy nas bowiem przekonanie, że innowacje społeczne odgrywają kluczową rolę w budowaniu sprawiedliwego, równego i dbającego o środowisko społeczeństwa. 

Nasi partnerzy w ramach projektu prowadzą i rozwijają krajowe centra kompetencji, a jednym z naszych celów jest analiza i wyłonienie modeli, które najlepiej pasują do wspierania innowacji społecznych w poszczególnych krajach  (my robimy to w ramach projektu Katalizator innowacji społecznych 2).

Naszym wspólnym celem będzie też utrzymanie i przyszłościowe zabezpieczenie tych modeli, aby po zakończeniu projektu być dobrze przygotowanymi do dalszego rozwoju i poszerzania wpływu naszej pracy zarówno na poziomie krajowym, jak i europejskim.

Ogólne cele konsorcjum:

  • wzmocnienie ekosystemu dla innowacji społecznych poprzez zwiększenie możliwości nawiązywania kontaktów i współpracy pomiędzy władzami publicznymi, środowiskiem akademickim, organizacjami prywatnymi i trzeciego sektora wokół zidentyfikowanych i priorytetowych wyzwań społecznych,
  • wzajemne uczenie się oraz rozwój kompetencji również poprzez zaangażowanie zewnętrznych ekspertów tam gdzie to konieczne;wymiana wiedzy i narady z innymi konsorcjami, 
  • monitorowanie, analizowanie i refleksyjna ewaluacja procesu rozwoju oraz wpływu krajowych centrów kompetencji,
  • komunikacja zewnętrzna, upowszechnianie i angażowanie różnego typu instytucji zainteresowanych naszymi działaniami. Dzielenie się doświadczeniami, sukcesami, jak i ewentualnymi porażkami. 

***

Finansowane przez Unię Europejską. Opinie i poglądy wyrażone w tym dokumencie są jednak wyłącznie opiniami autorów i nie muszą odzwierciedlać stanowiska Unii Europejskiej ani Agencji Funduszu Społecznego UE. Ani Unia Europejska, ani Instytucja Przyznająca Dotacje nie ponoszą odpowiedzialności za te treści.

Skip to content