Wstecz Webinar i warsztaty „Innowacja społeczna – dlaczego (nie) działa?”
Zapraszamy na sierpniowo-wrześniowe webinar i warsztaty dotyczące kolejnych etapów „życia” innowacji społecznej.
Znacie to uczucie, kiedy nie do końca rozumiecie, dlaczego Wasze nowatorskie rozwiązanie nie działa lub działa inaczej niż powinno? Dlaczego Wasza głęboko przemyślana, starannie zaplanowana i szczegółowo przegadana z każdym, kto tylko chciał słuchać innowacja nie do końca się sprawdziła w „praniu”, choć wiecie, że potrzeba, na którą miała odpowiadać jest realna a Wy zrobiliście wszystko, co sobie założyliście? A może przeciwnie – innowacja, której efekt wydawał się niepewny, okazała się oszałamiającym sukcesem?
Pracując z innowatorkami i innowatorami wielokrotnie obserwowaliśmy innowacje, które zostały wdrożone zgodnie z planem, przynosząc efekt zupełnie nieplanowany – lepszy, gorszy, lub po prostu inny. Zrozumienie, dlaczego coś działa lub nie, jest kluczowe, jeśli zamierzamy niezbyt udaną innowację zmodyfikować, lub skalować bardzo udaną. Dlatego zapraszamy Was do wspólnego mierzenia się z pytaniami, jakie warto sobie zadać, żeby zrozumieć, dlaczego nasza innowacja (nie) działa.
Zapraszamy na webinar oraz na warsztaty, na których pogłębimy ten temat.
Poprowadzą je Agnieszka Sikorska (ekspertka w dziedzinie design thinking, mająca doświadczenie pomagania w rozwoju wielu innowacji społecznych) oraz Katarzyna Sadło (doradczyni w wielu przedsięwzięciach społecznych, specjalizująca się m.in. w różnych modelach finansowania takich działań).
WEBINAR
Kiedy: 1 sierpnia (poniedziałek) w godz. 15.00-16.30
O czym: Agnieszka i Kasia opowiedzą o kolejnych krokach po pilotażowej fazie innowacji i pytaniach, jakie warto sobie zadać, żeby lepiej zrozumieć, co przesądziło o sukcesie lub o tym, że trzeba jeszcze nad nią popracować.
Zapisy: do 30 lipca poprzez formularz dostępny tutaj: https://forms.gle/xiaE8a3kQiU4bnq26 (chętnym osobom wyślemy link do platformy, na której odbędzie się webinar)
WARSZATY
Kiedy: 2-3 września oraz 16-17 września (piątki-soboty) [uwaga: warsztaty stanowią logiczną całość, więc trzeba uczestniczyć w obydwu terminach, we wszystkich dniach)
Gdzie: Warszawa lub jej okolice (miejsce jeszcze potwierdzimy)
Kogo zapraszamy: Osoby pracujące nad jakimś rozwiązaniem społecznym (np. innowacją społeczną), mające już doświadczenie w jego wdrażaniu w praktyce, chcące je dalej rozwijać. Najchętniej wśród uczestników/czek widzielibyśmy mini zespoły (po 2-3 osoby) pracujące już wcześniej ze sobą.
Nad czym i jak będziemy pracować: Na warsztatach będziemy pracować w małej grupie, będziemy mieć zatem dużo czasu na pogłębioną analizę każdej z Waszych innowacji, a dzięki rozbiciu szkolenia na dwa warsztaty będziecie mogli pomiędzy sesjami, z życzliwym doradztwem naszych ekspertek, pracować indywidualnie.
Co zapewniamy: udział w warsztatach jest bezpłatny. Zapewniamy wyżywienie oraz transport do miejsca odbywania się warsztatu, a chętnym osobom spoza Warszawy także zwrot kosztów podróży i noclegi.
Zapisy: do 18 sierpnia poprzez formularz dostępny tutaj: https://forms.gle/6eVdJZmKdQEqSYzV9 (do 22 sierpnia potwierdzimy przyjęcie na warsztaty).
Kontakt w sprawie warsztatów:
Zofia Komorowska
email: zkomorowska@stocznia.org.pl
Webinar i warsztaty są częścią projektu European Social Innovation Alliance, wspófinansowanego przez Komisję Europejską poprzez Europejski Fundusz Społeczny i Europejski Program na rzecz Zatrudnienia i Innowacji Społecznych.