Wstecz PoMOCnik. Dobre praktyki wspierania dzieci i młodzieży
Materiały, wnioski i instrukcje do prowadzenia działań uzupełnione o rozmowy z realizatorami poszczególnych projektów pomogły opracować publikację PoMOCnik. Dobre praktyki wspierania dzieci i młodzieży. Wybrane i opisane dobre praktyki są odpowiedzią na wyzwania i potrzeby dzieci i młodzieży – mogą wspomóc codzienną pracę nauczycieli, edukatorów, psychologów i organizacji pracujących z młodymi ludźmi.
Każdy z projektów opisanych w publikacji “PoMOCnik. Dobre praktyki wspierania dzieci i młodzieży” został przeprowadzony i przeanalizowany. Organizacje, których projekty wybraliśmy do opisania w publikacji, nie tylko korzystały z wiedzy wewnętrznych i zewnętrznych ekspertów, ale i przetestowały swoje działania, a potem zebrały opinie wśród dzieci, młodzieży i edukatorów – czytamy na stronie Fed.org.pl.
Na jakie potrzeby i wyzwania edukacyjne odpowiada POMOCNIK?
- Jak sprawić, żeby uczniom chciało się uczyć i rozwijać?
- Jak zakończyć “falę” nawarstwiających się problemów w nauce?
- Jak zainteresować młodych ludzi historią i naturą?
- Jak przekazać młodzieży decyzyjność, aby wykorzystali ją w odpowiedni sposób?
- Jak pomóc młodym ludziom stać się sprawczymi, mądrymi i empatycznymi dorosłymi?
- Jak w przyjemny i efektywny sposób przeprowadzić trening umiejętności społecznych
- Jak reagować i pomóc, kiedy młodzi potrzebują wsparcia
- Jak nauczyć młodych ludzi samoregulacji
- Jak wesprzeć młodzież w radzeniu sobie z trudnymi emocjami
- Jak pomóc im w trudnym okresie dorastania?