Koszulka Trojańska | Innowacje-inspiracje #1
Trojan T-shirt (Niemcy)
Nie mając żadnej możliwości bezpośredniego dotarcia do potencjalnych odbiorców postanowiła dotrzeć pośrednio – przez koszulkę. Na użytek swojej kampanii wyprodukowała specjalną koszulkę wyglądającą jak reklamówka jakiejś neonazistowskiej kapeli a jej członkowie w stosownym przebraniu rozstawili stoisko z koszulkami na jednym z neonazistowskich koncertów.
Koszulki rozeszły się błyskawicznie, ale ich kupcy cieszyli się nimi tylko do pierwszego prania, kiedy dotychczasowy napis się całkowicie sprał a w jego miejsce pojawił się inny – „Jeśli twoja koszulka może, ty też możesz. Pomożemy ci pozbyć się skrajnie prawicowego ekstremizmu” i nazwa organizacji. W ten sposób neonaziści sami zapłacili za adresowaną do nich reklamę antynazistowskiej organizacji, ale to tylko początek. O kampanii i jej efektach mówi krótki spot (niestety po angielsku, ale sam obraz mówi wystarczająco dużo).