Wstecz Seniorzy-konsultanci w Urzędzie Miasta Łodzi
Kategorie
O innowacji
Samotność i poczucie izolacji społecznej u seniorów/seniorek;
brak kompetencji cyfrowych;
zagubienie we współczesnym świecie;
ograniczony dostęp do informacji;
trudności z wypełnieniem dokumentacji;
brak poczucia sprawczości.
Innowacja opiera się na współpracy seniorów-konsultantów z osobami starszymi, które muszą załatwić sprawę w urzędzie. Pomoc polega na towarzyszeniu im w tym procesie, podawaniu niezbędnych informacji, wspieraniu przy wypełnianiu dokumentów itp.
Osoby starsze mieszkające w Łodzi, które mają trudności w załatwianiu spraw administracyjnych.
Jednostki samorządu terytorialnego;
organizacje pozarządowe i fundacje wspierające osoby starsze;
urzędy;
placówki administracyjne;
szpitale;
biura.
Urząd Miejski w Łodzi.
Sprawozdanie z konsultacji;
materiały niezbędne do szkoleń;
materiały multimedialne;
podręcznik;
warsztaty.
Zmniejszenie poczucia osamotnienia i bezradności;
wsparcie seniorów w rozwiązywaniu kwestii formalnych i urzędowo-administracyjnych;
wsparcie w pozyskiwaniu niezbędnych informacji.
Podczas działań wdrożeniowych i upowszechniających konieczne jest zaangażowanie władz miasta w realizację projektu, w tym poszczególnych urzędników z wydziałów. Niezbędne jest także dotarcie do seniorów aktywnych, którzy po przeszkoleniu będą mogli być konsultantami i wspierać mniej aktywnych seniorów.
Jak wdrożyć innowację?
Koordynator/koordynatorka projektu;
osoba przeprowadzająca warsztaty;
osoba przeprowadzająca konsultacje;
seniorzy-konsultanci;
seniorzy/seniorki.
Stworzenie i przeszkolenie zespołu seniorów-konsultantów;
promocja i dystrybucja podręcznika;
ustalenie harmonogramu pracy konsultantów/konsultantek.
Kto za tym stoi?
Urząd Miasta Łodzi;
Tel.: +48 (+42) 638 44 44
E-mail: lckm@uml.lodz.pl;
Strona: https://uml.lodz.pl/;
Adres korespondencyjny: ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź.