Fundusze UE
RP
UE

Wstecz Dzięki nam nie jesteś sam

Uruchomienie całodobowego centrum wsparcia w trybie interwencyjnym i teleopieki dla osób z niepełnosprawnościami.
Zdjęcie Dzięki nam nie jesteś sam

Kategorie

Kto za tym stoi?

Typ innowatora
Podmiot prawny
Imię i nazwisko lub nazwa innowatora/ów
Gdańska Spółdzielnia Socjalna
Miejscowość, w której znajduje się miejsce zamieszkania lub siedziby innowatora/ów
Gdańsk
Instytucja wspierająca rozwój innowacji
string(3) "491" string(36) "4f267c49-a45a-4637-a726-1670421d958c"
Usługi opiekuńcze dla osób niepełnosprawnych [2016-2019]
Kontakt w sprawie innowacji

Beata Charkiewicz:

E-mail: beata.charkiewicz@gss.org.pl.

O innowacji

Charakter innowacji
Usługa
Problem, na który odpowiada innowacja

Innowacja odpowiada na problem ograniczonego wymiaru godzin opieki nad osobami z niepełnosprawnościami, nie uwzględniającego potrzeby ich całodobowego wsparcia, którego instytucje pomocowe nie są w stanie zapewnić.

Jak działa innowacja?

Podstawą innowacji jest uruchomienie całodobowego Centrum Wsparcia dla osób z niepełnosprawnościami, które są pozbawione pomocy ze strony rodziny i osób trzecich w satysfakcjonującym zakresie. W jego ramach zostały wdrożone następujące usługi:

  • Całodobowy dyżur opiekuńczy – zapewnia kontakt z Centrum Wsparcia w trybie interwencyjnym.

  • Teleopieka – możliwość całodobowego wezwania pomocy w przypadku zagrożenia życia, zdrowia lub bezpieczeństwa. Podopieczni Centrum są wyposażeni w telefon z funkcją SOS. W razie potrzeby osoba niesamodzielna wysyła sygnał poprzez wciśnięcie przycisku umieszczonego w opasce na nadgarstku. Sygnał odbierany jest w Centrum Alarmowym, gdzie specjalista po ocenie sytuacji podejmie działanie – wyśle pogotowie ratunkowe lub zorganizuje interwencję opiekuńczą.

  • Telefoniczny kontakt z podopiecznymi „Halo, jak się czujesz?” – polega na przeprowadzaniu rozmów telefonicznych przez specjalistów, którzy pytają o samopoczucie, przypominają o ważnych wizytach u lekarza lub konieczności wzięcia tabletek. Przeprowadzanie wywiadów jest niezbędne i służy jak najlepszemu dopasowaniu usługi do podopiecznych. Dodatkowym celem jest uzyskanie szczegółowych informacji, np. o stanie zdrowia, zażywanych lekach, kontakcie do bliskich oraz sąsiadów.

Komu służy innowacja?
  • Osoby z niepełnosprawnościami;

  • osoby wymagające wsparcia w codziennym funkcjonowaniu.

Kto może wdrażać innowację?

Organizacje publiczne i prywatne wspierające osoby zależne.

Produkty powstałe w wyniku testowania
  • Regulamin uczestnictwa w projekcie;

  • ankieta dla podopiecznego przed udziałem w testowaniu innowacji (wzór);

  • ankieta dla podopiecznego po zakończeniu udziału w testowaniu innowacji (wzór);

  • deklaracja uczestnictwa w projekcie (wzór);

  • karta informacyjna podopiecznego (wzór);

  • oświadczenie dotyczące danych osobowych (wzór);

  • rejestr zgłoszeń centrum wsparcia (wzór);

  • algorytm postępowania Centrum Alarmowego po alarmie podopiecznego;

  • wzór umowy ze specjalistami ds. wsparcia;

  • protokół zdawczo-odbiorczy telefonu do teleopieki (wzór);

  • protokół instalacji telefonów (wzór);

  • umowa opiekunów środowiskowych (wzór);

  • standard usług zdalnego wsparcia osób niepełnosprawnych;

  • raport z wykonywanych usług;

  • rejestr zgłoszeń Centrum Wsparcia (wzór);

  • raport z wykonywanych usług;

  • rejestr rozmów „Halo, jak się czujesz?” (wzór);

  • protokoły opieki technicznej nad sprzętem (teleopieka) (wzór);

  • model świadczenia usług w formie zdalnego wsparcia osób niepełnosprawnych;

  • ankiety w trakcie testowania innowacji (wzór).

Rezultaty osiągnięte w wyniku testowania
Powstał model, dzięki któremu osoby niesamodzielne i/lub z niepełnosprawnościami mają szansę na dostęp do całodobowego wsparcia w każdej sytuacji życiowej.
Ocena skuteczności innowacji
Zdecydowanie pozytywna
Czy innowacja została wybrana do upowszechniania?
Tak

Jak wdrożyć innowację?

Kto jest niezbędny do wdrożenia innowacji?

Asystenci osób z niepełnosprawnościami i specjaliści Centrum Wsparcia, odpowiedzialni za całodobową opiekę nad osobami zależnymi.

Co jest niezbędne do wdrożenia innowacji?

Wyposażenie stanowiska pracy Centrum Wsparcia – meble biurowe, komputer, telefon; opaski/telefony SOS dla podopiecznych; zapewnienie środka transportu dla asystenta w trakcie interwencji.

Pliki do pobrania

Jeśli nie zaznaczono inaczej, materiały na stronie udostępniane są na licencji Creative Commons Attribution 4.0 License, a kod i oprogramowani na licencji GNU General Public License v.3. Więcej informacji w Regulaminie.

Chcesz się dowiedzieć więcej o innowacji? Napisz do nas!

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Wysyłanie...

Twoja wiadomość została wysłana.

Niestety wystąpił błąd podczas wysyłki. Spróbuj jeszcze raz lub skontaktuj się z nami.

Skip to content