Wstecz Roboty nie improwizują, więc ty improwizuj!

Kategorie
O innowacji
Ograniczone sposoby rozwijania kompetencji miękkich młodych osób w ramach edukacji szkolnej;
brak aktywnych, angażujących metod przekazywania wiedzy z zakresu technologii.
W ramach innowacji przeprowadzono wdrożenie aktywnej formy pracy z uczniami, która pozwala na trenowanie umiejętności miękkich i przekazywanie treści dotyczących wyzwań przyszłego rynku pracy. Dzięki formule kojarzącej się z zabawą można angażować emocje i zachęcać do współdziałania. Zajęcia zostały zrealizowane w trakcie 3 warsztatów po 2 godziny lekcyjne w czasie lekcji wychowawczych, doradztwa zawodowego oraz zajęć z psychologiem czy pedagogiem szkolnym.
Uczniowie szkół podstawowych;
uczniowie klas ponadpodstawowych różnych typów.
Nauczyciele i wychowawcy;
osoby prowadzący koła teatralne;
bibliotekarze;
osoby realizujące zajęcia z doradztwa zawodowego.
Materiały przedszkoleniowe (w formie nagrania i dokumentów), warsztaty oraz materiały poszkoleniowe (w formie dokumentów);
nagranie dotyczące rynku pracy przyszłości oraz dokumenty z tym związane;
materiały przedszkoleniowe dla uczniów (w formie nagrania i dokumentów), trzy 90-minutowe warsztaty rozwijające kompetencje przyszłości na podstawie improwizacji scenicznych oraz materiały poszkoleniowe (w formie dokumentów).
Improwizacje sceniczne rozwijają nie tylko szereg kompetencji społecznych, takich jak umiejętność współpracy, autoprezentacji czy komunikacja, ale również kompetencje poznawcze. Zaproponowanie atrakcyjnej, aktywnej formy pracy z uczniami pozwala na trenowanie umiejętności miękkich i pozyskanie informacji na temat wyzwań przyszłego rynku pracy.
Jak wdrożyć innowację?
Uczniowie;
nauczyciele.
Sala do prowadzenia zajęć;
drukarka do wydruku materiałów pomocniczych.