Fundusze UE
RP
UE

Wstecz Gra o zdrowie

Terapeutyczna gra planszowa, która wspiera proces aktywizacji zawodowej osób po kryzysach psychicznych i z problemami zdrowia psychicznego
Zdjęcie Gra o zdrowie

Kategorie

O innowacji

Charakter innowacji
Produkt
Problem, na który odpowiada innowacja
  • Trudności w powrocie na rynek pracy osób po kryzysach psychicznych i i z problemami zdrowia psychicznego;

  • utrudniony dostęp do narzędzi ułatwiających powrót na rynek pracy, które byłyby zaprojektowane z myślą o potrzebach tego typu osób.

Jak działa innowacja?

W ramach innowacji stworzono i przetestowano innowacyjne narzędzie do pracy terapeutycznej z osobami doświadczającymi problemów psychicznych oraz z doświadczeniem kryzysu psychicznego. Zaprojektowano grę planszową, która wymaga od gracza zaangażowania w odgrywanie roli, w które wchodzą osoby na rynku pracy.

Komu służy innowacja?
  • Osoby doświadczające kryzysów psychicznych;

  • osoby z problemami psychicznymi.

Kto może wdrażać innowację?
  • Dzienne oddziały centrów zdrowia psychicznego;

  • środowiskowe domy samopomocy;

  • warsztaty terapii zajęciowej;

  • szkoły publiczne oraz prywatne, które przygotowują swoich uczniów do wejścia na rynek pracy;

  • Ochotnicze Hufce Pracy.

Produkty powstałe w wyniku testowania
  • Opis rozwiązania (m.in. główne założenia i funkcjonalności gry, warunki użytkowania, kompetencje kadry prowadzącej zajęcia);

  • rekomendacje i zalecenia dla przyszłych użytkowników gry;

  • plansza, karty z pytaniami, instrukcja gry;

  • podręcznik.

Rezultaty osiągnięte w wyniku testowania
  • Ułatwienie osobom po kryzysach psychicznych lub z zaburzeniami psychicznymi powrotu na rynek pracy;

  • pomoc w odkryciu potencjału i przygotowaniu się do zmierzenia z realnymi wyzwaniami rynku pracy przed podjęciem rzeczywistych działań.

Ocena skuteczności innowacji
Zdecydowanie pozytywna
Komentarz do oceny

W ramach testowania udało się potwierdzić przydatność gry w procesie przygotowania osób z doświadczeniem kryzysu psychicznego lub zaburzeń psychicznych do procesu rekrutacji, co potwierdza innowatorka Paulina Dąbrowska: „nasi testerzy uznali grę za dobre narzędzie, które pozwala oswoić temat pracy. Okazało się, że w grę mogą grać nie tylko osoby z doświadczeniem kryzysu psychicznego. Gra jest przydatna dla każdego, na każdym etapie ścieżki zawodowej."

Czy innowacja została wybrana do upowszechniania?
Tak

Jak wdrożyć innowację?

Kto jest niezbędny do wdrożenia innowacji?
  • Koordynator czuwający nad przebiegiem gry i znający jej reguły;

  • gracze.

Co jest niezbędne do wdrożenia innowacji?
  • Wydrukowany egzemplarz gry;

  • elementy dodatkowe (pionki, kostki);

  • stół z krzesłami.

Kto za tym stoi?

Typ innowatora
Osoba fizyczna
Instytucja wspierająca rozwój innowacji
string(3) "491" string(36) "6f4243fd-c133-4c85-a72a-9aabd3ea658b"
Inkubator Dostępności [2019-2022]

Pliki do pobrania

Jeśli nie zaznaczono inaczej, materiały na stronie udostępniane są na licencji Creative Commons Attribution 4.0 License, a kod i oprogramowani na licencji GNU General Public License v.3. Więcej informacji w Regulaminie.

Chcesz się dowiedzieć więcej o innowacji? Napisz do nas!

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Wysyłanie...

Twoja wiadomość została wysłana.

Niestety wystąpił błąd podczas wysyłki. Spróbuj jeszcze raz lub skontaktuj się z nami.

Skip to content