Wstecz koMIX życiowy
Kategorie
O innowacji
Innowacja jest odpowiedzią na wyzwania związane z trudnościami w rozumieniu i radzeniu sobie z silnymi emocjami przez podopiecznych placówek opiekuńczo-wychowawczych. Dodatkowo rozwiązuje problem braku narzędzi, które mogłyby wesprzeć opiekunów w prowadzeniu edukacji emocjonalnej młodzieży z tych placówek.
Innowacja działa dzięki interaktywnej, angażującej grze planszowej, która jest dostosowana do potrzeb i wyzwań młodzieży przebywającej w placówkach opiekuńczo-wychowawczych.
Wychowankowie placówek opiekuńczo-wychowawczych w okresie dojrzewania.
Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu rodzinnego i instytucjonalnego;
szkoły publiczne i niepubliczne;
psychologowie/psycholożki;
pedagodzy/pedagożki;
terapeuci/terapeutki;
letnie i zimowe turnusy terapeutyczne;
ośrodki socjoterapeutyczne.
Projekt gry planszowej;
instrukcja;
film instruktażowy.
To narzędzie wspiera rozwój emocjonalny młodzieży, umożliwiając zdobywanie nowych umiejętności i dzielenie się trudnościami w bezpiecznym otoczeniu. Gra nie tylko integruje grupę rówieśniczą, ale także buduje zaufanie między graczami. Dzięki niej prowadzący mogą poszerzać swoje umiejętności i wiedzę na temat obszarów poruszanych w grze, jak np. seksualność czy dostępne ośrodki pomocy, a także rozwijać umiejętności budowania odpowiedniego środowiska, takie jak motywowanie osób wycofanych, ustanawianie granic czy wsparcie w trudnych momentach. Podopieczni placówek opiekuńczo-wychowawczych dostrzegają w grze możliwość zidentyfikowania się z podobnymi problemami oraz otwarcia się na rozmowę o własnych doświadczeniach.
Innowacja skutecznie wspiera rozwój emocjonalny młodzieży, pozwala nabywać nowe kompetencje oraz w bezpiecznych warunkach dzielić się swoimi trudnościami - testy wykazały w tym zakresie bardzo wysoką skuteczność. Rozwiązanie jest kompletne (projekt gry, tutorial, podręcznik dla prowadzącego), łatwe do wdrożenia i nie pociąga za sobą znaczących kosztów.
Jak wdrożyć innowację?
Osoby z grupy terapeutycznej;
osoba prowadząca rozgrywkę;
koordynator/koordynatorka projektu.
Wydruk gry planszowej;
dopasowanie odpowiednio przestrzeni do rozgrywki.
Kto za tym stoi?
E-mail: biuro@mamdom.org.