Wstecz koMIX życiowy
Kto za tym stoi?
Dział Innowacji Społecznych Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Krakowie;
Tel.: 124220636;
E-mail: biuro@rops.krakow.pl.
O innowacji
Innowacja jest odpowiedzią na wyzwania związane z trudnościami w zrozumieniu i radzeniu sobie z silnymi emocjami przez podopiecznych placówek opiekuńczo-wychowawczych. Dodatkowo, adresuje brak narzędzi, które mogłyby wesprzeć opiekunów w prowadzeniu edukacji emocjonalnej młodzieży z tychże placówek.
Ta innowacja działa poprzez stworzenie interaktywnej, angażującej gry planszowej, która jest dostosowana do potrzeb i wyzwań młodzieży w placówkach opiekuńczo-wychowawczych.
Wychowankowie placówek opiekuńczo-wychowawczychw okresie dojrzewania
Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu rodzinnego i instytucjonalnego;
szkoły publiczne i niepubliczne;
psychologowie/psycholożki;
pedagodzy/pedagożki;
terapeuci/terapeutki;
letnie i zimowe turnusy terapeutyczne;
ośrodki socjoterapeutyczne.
Projekt gry planszowej;
instrukcja;
film instruktażowy.
To narzędzie wspiera rozwój emocjonalny młodzieży, umożliwiając im zdobywanie nowych umiejętności i dzielenie się trudnościami w bezpiecznym otoczeniu. Gra nie tylko integruje grupę rówieśniczą, ale także buduje zaufanie między graczami. Dzięki niej prowadzący mogą poszerzać swoje umiejętności i wiedzę na temat obszarów poruszanych w grze, jak np. seksualność czy dostępne ośrodki pomocy, oraz rozwijać umiejętności budowania odpowiedniego środowiska, takie jak motywowanie osób wycofanych, ustanawianie granic czy wsparcie w trudnych momentach. Podopieczni placówek opiekuńczo-wychowawczych dostrzegają w grze możliwość zidentyfikowania się z podobnymi problemami oraz otwarcia się na bardziej otwartą komunikację o własnych doświadczeniach.
Jak wdrożyć innowację?
Osoby z grupy terapeutycznej;
osoba prowadząca rozgrywkę;
koordynator/koordynatorka projektu.
Wydruk gry planszowej;
dopasowanie odpowiednio przestrzeni do rozgrywki.