Wstecz Komunikacja kulturalna
Kategorie
O innowacji
Istnieją pewne schematy komunikacji i sposoby prowadzenia obsługi w instytucjach kultury. Oczekuje się od interesantów samodzielności w poszukiwaniu informacji, dostosowania do przestarzałych schematów lub obsługi nowych technologii bez tłumaczenia, na czym ona polega. Szerząc wiedzę na temat skutecznej komunikacji z seniorami i wsparcia ich podczas obsługi w instytucjach kultury, można zapobiec sytuacjom, w których seniorzy są zniechęceni, zagubieni i (pomimo pierwotnej chęci) rezygnują z korzystania z oferty kulturalnej.
W ramach innowacji zespół zapoznaje się z e-learningiem zapewnionym przez innowatorki i wykonuje znajdujące się w nim zadania. Po e-learningu powinno nastąpić spotkanie zespołu, na którym można będzie porozmawiać o wrażeniach i wyciągnąć wnioski. Kolejny krok to przeprowadzenie 8-godzinnego szkolenia na podstawie scenariusza i materiałów edukacyjnych stworzonych w ramach innowacji. Na zakończenie szkolenia osoby uczestniczące powinny wypełnić kartę celów (dostępną w materiałach), na której zapiszą swoje postanowienie indywidualne oraz zespołowe. Po miesiącu można zorganizować krótkie spotkanie, weryfikujące wdrożenie zmiany. Można także w ramach spotkania ustalić cele na kolejny miesiąc. Wskazany program jest nie tylko projektem szkoleniowym, ale także doskonałą okazją do integracji.
Osoby pracujące w instytucjach kultury;
osoby w wieku senioralnym – w szczególności seniorzy samodzielni i aktywni;
wolontariusze biorący udział w działaniach poświęconych osobom starszym.
Pracownicy/pracownice instytucji kultury;
domy, ośrodki i centra kultury;
muzea;
teatry;
opery;
filharmonie;
sale koncertowe;
biblioteki;
szkoły.
Materiały edukacyjne zawierające m.in. e-learning, scenariusz szkolenia oraz instrukcje wykonania materiałów pomocniczych.
Pogłębiona wiedza pracowników i pracowniczek instytucji kultury na temat sposobów rozmowy z osobami starszymi, przygotowania przestrzeni do ich obecności czy projektowania ulotek;
otwarcie na współpracę z seniorami i seniorkami;
oswajanie i uczenie się starości, a przez to ograniczenie wykluczenia społecznego osób starszych.
Jak wdrożyć innowację?
Pracownicy instytucji;
koordynator/koordynatorka projektu;
osoby z grupy docelowej.
Bezpieczna i dostępna przestrzeń;
dostęp do materiałów edukacyjnych.