Wstecz Komunikacja kulturalna

Materiały edukacyjne dla pracowników instytucji kultury pogłębiające wiedzę na temat sposobów komunikacji z seniorami
Zdjęcie Komunikacja kulturalna

Kategorie

O innowacji

Charakter innowacji
Produkt
Problem, na który odpowiada innowacja

Istnieją pewne schematy komunikacji i sposoby prowadzenia obsługi w instytucjach kultury. Oczekuje się od interesantów samodzielności w poszukiwaniu informacji, dostosowania do przestarzałych schematów lub obsługi nowych technologii bez tłumaczenia, na czym ona polega. Szerząc wiedzę na temat skutecznej komunikacji z seniorami i wsparcia ich podczas obsługi w instytucjach kultury, można zapobiec sytuacjom, w których seniorzy są zniechęceni, zagubieni i (pomimo pierwotnej chęci) rezygnują z korzystania z oferty kulturalnej.

Jak działa innowacja?

W ramach innowacji zespół zapoznaje się z e-learningiem zapewnionym przez innowatorki i wykonuje znajdujące się w nim zadania. Po e-learningu powinno nastąpić spotkanie zespołu, na którym można będzie porozmawiać o wrażeniach i wyciągnąć wnioski. Kolejny krok to przeprowadzenie 8-godzinnego szkolenia na podstawie scenariusza i materiałów edukacyjnych stworzonych w ramach innowacji. Na zakończenie szkolenia osoby uczestniczące powinny wypełnić kartę celów (dostępną w materiałach), na której zapiszą swoje postanowienie indywidualne oraz zespołowe. Po miesiącu można zorganizować krótkie spotkanie, weryfikujące wdrożenie zmiany. Można także w ramach spotkania ustalić cele na kolejny miesiąc. Wskazany program jest nie tylko projektem szkoleniowym, ale także doskonałą okazją do integracji.

Komu służy innowacja?
  • Osoby pracujące w instytucjach kultury;

  • osoby w wieku senioralnym – w szczególności seniorzy samodzielni i aktywni;

  • wolontariusze biorący udział w działaniach poświęconych osobom starszym.

Kto może wdrażać innowację?
  • Pracownicy/pracownice instytucji kultury;

  • domy, ośrodki i centra kultury;

  • muzea;

  • teatry;

  • opery;

  • filharmonie;

  • sale koncertowe;

  • biblioteki;

  • szkoły.

Produkty powstałe w wyniku testowania
  • Materiały edukacyjne zawierające m.in. e-learning, scenariusz szkolenia oraz instrukcje wykonania materiałów pomocniczych.

Rezultaty osiągnięte w wyniku testowania
  • Pogłębiona wiedza pracowników i pracowniczek instytucji kultury na temat sposobów rozmowy z osobami starszymi, przygotowania przestrzeni do ich obecności czy projektowania ulotek;

  • otwarcie na współpracę z seniorami i seniorkami;

  • oswajanie i uczenie się starości, a przez to ograniczenie wykluczenia społecznego osób starszych.

Czy innowacja została wybrana do upowszechniania?
Tak

Jak wdrożyć innowację?

Kto jest niezbędny do wdrożenia innowacji?
  • Pracownicy instytucji;

  • koordynator/koordynatorka projektu;

  • osoby z grupy docelowej.

Co jest niezbędne do wdrożenia innowacji?
  • Bezpieczna i dostępna przestrzeń;

  • dostęp do materiałów edukacyjnych.

Kto za tym stoi?

Typ innowatora
Grupa nieformalna
Instytucja wspierająca rozwój innowacji
string(3) "491" string(36) "f0733e06-5148-4c37-9d19-4b2225a90d41"
Generator Innowacji. Sieci Wsparcia 2 [2019-2023]

Pliki do pobrania

Jeśli nie zaznaczono inaczej, materiały na stronie udostępniane są na licencji Creative Commons Attribution 4.0 License, a kod i oprogramowani na licencji GNU General Public License v.3. Więcej informacji w Regulaminie.

Chcesz się dowiedzieć więcej o innowacji? Napisz do nas!

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Wysyłanie...

Twoja wiadomość została wysłana.

Niestety wystąpił błąd podczas wysyłki. Spróbuj jeszcze raz lub skontaktuj się z nami.

Skip to content