Wstecz Kształcenie postaw przedsiębiorczych uczniów
Kategorie
O innowacji
Absolwenci szkół branżowych są często niewłaściwie przygotowani do prowadzenia własnej działalności gospodarczej.
Innowacja ma na celu przybliżenie zasad prowadzenia własnej działalności gospodarczej uczniom ostatnich klas szkół branżowych. Polega na zmianie sposobu prowadzenia zajęć praktycznych w oparciu o zmodyfikowany program nauki przedsiębiorczości, w który została wpleciona gra edukacyjna “Twój pierwszy krok w biznesie”.
Realizacja innowacji składa się z trzech etapów:
przeprowadzenie wykładów z zakresu ekonomii, rachunkowości i przedsiębiorczości w ramach rozwiniętego programu dydaktycznego;
rekrutacja uczestników i uczestniczek gry “Twój pierwszy krok w biznesie” spośród uczestników etapu 1;
przeprowadzenie symulacji działalności gospodarczej w ramach realizowanych przez uczniów praktyk zawodowych. Uczniowie tworzą wirtualne firmy, a wykonywane w ramach praktyk realne zadania stają się podstawą do wyliczenia wyników finansowych osiągniętych przez poszczególnych uczestników gry.
Uczniowie ostatnich klas szkół branżowych.
Nauczyciele i dyrekcja szkół branżowych.
Gra edukacyjna i jej zasady.
Innowacyjna gra edukacyjna testowana była w roku szkolnym 2018/2019 między wrześniem 2018 r. a lutym 2019 r. W testowaniu wzięło udział dziesięcioro uczniów i uczennic. Jak wynika z raportu końcowego, główną korzyścią wynikającą z projektu jest zwiększenie wiedzy i świadomości uczestników w zakresie przedsiębiorczości oraz prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Uczestnicy poznali nie tylko korzyści wynikające z prowadzenia własnej firmy, ale również zapoznali się z szeregiem obowiązków pracodawcy, wchodząc w rolę zarówno pracownika, jak i pracodawcy. W wyniku testowania do gry wprowadzone zostały poprawki i modyfikacje, które umożliwiają zastosowanie innowacji w szerszym zakresie.
Jak wdrożyć innowację?
Osoba prowadząca zajęcia z przedsiębiorczości, pracodawca zatrudniający uczniów szkoły branżowej na praktyki zawodowe.
Gra edukacyjna i modyfikacja metod nauczania i odbywania praktyk w szkołach branżowych.