Fundusze UE
RP
UE

Wstecz Kształcenie postaw przedsiębiorczych uczniów

Gra ucząca praktycznych umiejętności zawodowych dla uczniów techników mechanicznych.
Zdjęcie Kształcenie postaw przedsiębiorczych uczniów

Kategorie

Kto za tym stoi?

Typ innowatora
Osoba fizyczna
Instytucja wspierająca rozwój innowacji
string(3) "491" string(36) "aa9a5abe-2f72-4f94-9065-48e0c54405cb"
Mikro innowacje - makro korzyści [2016-2019]

O innowacji

Problem, na który odpowiada innowacja

Absolwenci szkół branżowych są często niewłaściwie przygotowani do prowadzenia własnej działalności gospodarczej.

Jak działa innowacja?

Innowacja ma na celu przybliżenie zasad prowadzenia własnej działalności gospodarczej uczniom ostatnich klas szkół branżowych. Polega na zmianie sposobu prowadzenia zajęć praktycznych w oparciu o zmodyfikowany program nauki przedsiębiorczości, w który została wpleciona gra edukacyjna “Twój pierwszy krok w biznesie”.

Realizacja innowacji składa się z trzech etapów:

  • przeprowadzenie wykładów z zakresu ekonomii, rachunkowości i przedsiębiorczości w ramach rozwiniętego programu dydaktycznego;

  • rekrutacja uczestników i uczestniczek gry “Twój pierwszy krok w biznesie” spośród uczestników etapu 1;

  • przeprowadzenie symulacji działalności gospodarczej w ramach realizowanych przez uczniów praktyk zawodowych. Uczniowie tworzą wirtualne firmy, a wykonywane w ramach praktyk realne zadania stają się podstawą do wyliczenia wyników finansowych osiągniętych przez poszczególnych uczestników gry.

Komu służy innowacja?

Uczniowie ostatnich klas szkół branżowych.

Kto może wdrażać innowację?

Nauczyciele i dyrekcja szkół branżowych.

Produkty powstałe w wyniku testowania

Gra edukacyjna i jej zasady.

Rezultaty osiągnięte w wyniku testowania

Innowacyjna gra edukacyjna testowana była w roku szkolnym 2018/2019 między wrześniem 2018 r. a lutym 2019 r. W testowaniu wzięło udział dziesięcioro uczniów i uczennic. Jak wynika z raportu końcowego, główną korzyścią wynikającą z projektu jest zwiększenie wiedzy i świadomości uczestników w zakresie przedsiębiorczości oraz prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Uczestnicy poznali nie tylko korzyści wynikające z prowadzenia własnej firmy, ale również zapoznali się z szeregiem obowiązków pracodawcy, wchodząc w rolę zarówno pracownika, jak i pracodawcy. W wyniku testowania do gry wprowadzone zostały poprawki i modyfikacje, które umożliwiają zastosowanie innowacji w szerszym zakresie.

Ocena skuteczności innowacji
Zdecydowanie pozytywna
Czy innowacja została wybrana do upowszechniania?
Tak

Jak wdrożyć innowację?

Kto jest niezbędny do wdrożenia innowacji?

Osoba prowadząca zajęcia z przedsiębiorczości, pracodawca zatrudniający uczniów szkoły branżowej na praktyki zawodowe.

Co jest niezbędne do wdrożenia innowacji?

Gra edukacyjna i modyfikacja metod nauczania i odbywania praktyk w szkołach branżowych.

Pliki do pobrania

Jeśli nie zaznaczono inaczej, materiały na stronie udostępniane są na licencji Creative Commons Attribution 4.0 License, a kod i oprogramowani na licencji GNU General Public License v.3. Więcej informacji w Regulaminie.

Chcesz się dowiedzieć więcej o innowacji? Napisz do nas!

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Wysyłanie...

Twoja wiadomość została wysłana.

Niestety wystąpił błąd podczas wysyłki. Spróbuj jeszcze raz lub skontaktuj się z nami.

Skip to content