Wstecz MARKETWju
Kategorie
O innowacji
Uczniom szkół ponadgimnazjalnych brakuje umiejętności interpretowania trendów gospodarczych i technologicznych. Ich wybory edukacyjne (dotyczące np. kierunku studiów) oraz zawodowe odznaczają się często brakiem umiejętności przewidywania zmian na rynku pracy..
Celem MARKETWju jest poznawanie trendów gospodarczych i tendencji na rynku pracy przez uczniów szkół ponadgimnazjalnych, dzięki czemu będą oni lepiej przygotowani do budowania ścieżki kariery. Innowacja łączy ze sobą elementy grywalizacji, narzędzia on-line i treści merytoryczne, dzięki czemu jest atrakcyjna dla młodych ludzi. Ma formę gry edukacyjnej, a zadaniem użytkownika jest wykonanie zbioru zadań/wyzwań w wyznaczonym czasie. Odnoszą się one do ważnych sfer gospodarki, które związane są ze zmianami na światowym rynku. Prezentują także treści, które powinny być znane młodzieży wchodzącej na rynek pracy. Udział w grze ma na celu wzbudzić zainteresowanie tym, co dzieje się m.in. w obszarze technologii czy zawodach przyszłości i wzmocnić w graczach umiejętność rozumienia tych zjawisk.
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych.
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych;
nauczyciele w szkołach ponadgimnazjalnych, szczególnie nauczyciele podstaw przedsiębiorczości;
doradcy zawodowi.
W wyniku testowania innowacji dopracowane zostały:
mechanizm grywalizacji (mechanika, narzędzie online, startowy pakiet zadań);
platforma internetowa www.marketwju.pl (nieaktywna).
Jak wdrożyć innowację?
Uczeń szkoły ponadgimnazjalnej, który potrafi obsługiwać aplikację on-line;
nauczyciele w szkołach ponadgimnazjalnych, doradcy zawodowi.
Funkcjonowanie aplikacji on-line;
narzędzia merytoryczne aktualizujące ekspercką wiedzę na temat światowego rynku pracy.