Fundusze UE
RP
UE

Wstecz Merkury – symulator kiosków samoobsługowych

Celem innowacji jest stworzenie internetowej platformy zapewniającej dostęp do symulatorów urządzeń samoobsługowych, które funkcjonują w przestrzeni publicznej (np. bankomatów, parkomatów, biletomatów, kas samoobsługowych).
Zdjęcie Merkury – symulator kiosków samoobsługowych

Kategorie

Kto za tym stoi?

Typ innowatora
Podmiot prawny
Imię i nazwisko lub nazwa innowatora/ów
Stowarzyszenie Edukacji Pozaformalnej „Meritum”
Miejscowość, w której znajduje się miejsce zamieszkania lub siedziby innowatora/ów
Kraków
Instytucja wspierająca rozwój innowacji
string(3) "491" string(36) "b4118f17-a0c5-4746-b476-87680909a192"
Inkubator Włączenia Społecznego [2019-2023]
Kontakt w sprawie innowacji

Tel.: 884 990 478;

E-mail: biuro@sep-meritum.pl;

Strona: www.sep-meritum.pl;

Adres korespondencyjny: św. Filipa 23/3, 31-150 Kraków.

O innowacji

Charakter innowacji
Model organizacyjny
Problem, na który odpowiada innowacja
  • Wykluczenie cyfrowe seniorów;

  • trudności seniorów w korzystaniu z nowych technologii.

Jak działa innowacja?

Kompleksowa platforma zapewnia dostęp do symulatorów urządzeń samoobsługowych i prawie identyczne interfejsy w porównaniu do rzeczywistych urządzeń. Dzięki temu seniorzy mają możliwość poznania ich tajników i wypróbowania wszelkich opcji. W ten sposób uczą się ich obsługi, pozbywają się obaw z tym związanych oraz oswajają się z nowoczesnymi technologiami.

Komu służy innowacja?
  • Seniorzy;

  • osoby wykluczone cyfrowo;

  • osoby z trudnościami w obsłudze urządzeń samoobsługowych.

Kto może wdrażać innowację?
  • Seniorzy;

  • ich opiekunowie;

  • instytucje realizujące działania edukacyjne na rzecz osób starszych.

Produkty powstałe w wyniku testowania
  • Model końcowy innowacji wraz z kodem źródłowym platformy;

  • strona www zawierająca interfejsy ćwiczeniowe dla

    banków, instytucji publicznych itp.

Rezultaty osiągnięte w wyniku testowania

Symulatory dały seniorom możliwość nauczenia się obsługi urządzeń samoobsługowych, oswojenia się z nimi, redukcji obaw przed wejściem z nimi w kontakt. Znajomość sposobów obsługi najpopularniejszych interfejsów (np. bankomatów, parkomatów czy kas samoobsługowych) w znaczny sposób przyczyniła się do poprawy jakości życia seniorów, którzy pozbyli się lęku związanego z koniecznością obsługi nieznanych im urządzeń.

Jak wdrożyć innowację?

Kto jest niezbędny do wdrożenia innowacji?
  • Projektant lub zespół projektowy – odpowiedzialni za opracowanie i zaprojektowanie innowacji;

  • inżynier lub zespół techniczny – odpowiedzialni za wdrożenie techniczne i funkcjonowanie innowacji;

  • menadżer projektu – koordynujący działania i zarządzający przebiegiem innowacji;

  • partnerzy i instytucje wspierające – np. podmioty posiadające kioski samoobsługowe.

Co jest niezbędne do wdrożenia innowacji?
  • Platforma internetowa – zapewniająca dostęp do symulatorów urządzeń samoobsługowych;

  • domena;

  • serwer;

  • symulatory urządzeń samoobsługowych;

  • komputery, tablety i smartfony – umożliwiające dostęp do platformy internetowej i symulatorów.

Chcesz się dowiedzieć więcej o innowacji? Napisz do nas!

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Wysyłanie...

Twoja wiadomość została wysłana.

Niestety wystąpił błąd podczas wysyłki. Spróbuj jeszcze raz lub skontaktuj się z nami.

Skip to content