Wstecz Merkury

Internetowy symulator urządzeń samoobsługowych, pomagający seniorom nauczyć się ich obsługi w bezpiecznych warunkach
Zdjęcie Merkury

Kategorie

O innowacji

Charakter innowacji
Model organizacyjny
Problem, na który odpowiada innowacja
  • Wykluczenie cyfrowe seniorów;

  • trudności seniorów w korzystaniu z nowych technologii.

Jak działa innowacja?

Kompleksowa platforma zapewnia dostęp do symulatorów urządzeń samoobsługowych (takich jak parkomaty, paczkomaty, biletomaty, kasy samoobsługowe) i prawie identyczne interfejsy w porównaniu do rzeczywistych urządzeń. Dzięki temu seniorzy mają możliwość poznania ich tajników i wypróbowania wszelkich opcji. W ten sposób uczą się ich obsługi, pozbywają się obaw z tym związanych oraz oswajają się z nowoczesnymi technologiami.

Komu służy innowacja?
  • Seniorzy;

  • osoby wykluczone cyfrowo;

  • osoby z trudnościami w obsłudze urządzeń samoobsługowych.

Kto może wdrażać innowację?
  • Seniorzy;

  • ich opiekunowie;

  • instytucje realizujące działania edukacyjne na rzecz osób starszych.

Produkty powstałe w wyniku testowania
  • Model końcowy innowacji wraz z kodem źródłowym platformy;

  • strona www zawierająca interfejsy ćwiczeniowe dla

    banków, instytucji publicznych itp.

Rezultaty osiągnięte w wyniku testowania

Symulatory dały seniorom możliwość nauczenia się obsługi urządzeń samoobsługowych, oswojenia się z nimi, zredukowania obaw przed wejściem z nimi w kontakt. Znajomość sposobów obsługi najpopularniejszych interfejsów w znaczny sposób przyczyniła się do poprawy jakości życia seniorów, którzy pozbyli się lęku związanego z koniecznością obsługi nieznanych im urządzeń.

Ocena skuteczności innowacji
Raczej pozytywna
Komentarz do oceny

Testy wykazały że Merkury świetnie sprawdza się jako baza treningowa dla seniorów, ale także uzupełnia zaplecze edukacyjne trenerów kształcenia kompetencji cyfrowych osób starszych. Z czasem będzie wymagać uaktualnień, możliwe do użytku jako white label (do własnej customizacji, np. dla firm). 

Czy innowacja została wybrana do upowszechniania?
Tak

Jak wdrożyć innowację?

Kto jest niezbędny do wdrożenia innowacji?
  • Projektant lub zespół projektowy – odpowiedzialni za opracowanie i zaprojektowanie innowacji;

  • inżynier lub zespół techniczny – odpowiedzialni za wdrożenie techniczne i funkcjonowanie innowacji;

  • menadżer projektu – koordynujący działania i zarządzający przebiegiem innowacji;

  • partnerzy i instytucje wspierające, np. podmioty posiadające kioski samoobsługowe.

Co jest niezbędne do wdrożenia innowacji?
  • Platforma internetowa – zapewniająca dostęp do symulatorów urządzeń samoobsługowych;

  • domena;

  • serwer;

  • symulatory urządzeń samoobsługowych;

  • komputery, tablety i smartfony – umożliwiające dostęp do platformy internetowej i symulatorów.

Kto za tym stoi?

Typ innowatora
Podmiot prawny
Imię i nazwisko lub nazwa innowatora/ów
Stowarzyszenie Edukacji Pozaformalnej „Meritum”
Miejscowość, w której znajduje się miejsce zamieszkania lub siedziby innowatora/ów
Kraków
Instytucja wspierająca rozwój innowacji
string(3) "491" string(36) "b4118f17-a0c5-4746-b476-87680909a192"
Inkubator Włączenia Społecznego [2019-2023]
Kontakt w sprawie innowacji

Tel.: 884 990 478;

E-mail: biuro@sep-meritum.pl;

Strona: www.sep-meritum.pl;

Adres korespondencyjny: św. Filipa 23/3, 31-150 Kraków.

Pliki do pobrania

Jeśli nie zaznaczono inaczej, materiały na stronie udostępniane są na licencji Creative Commons Attribution 4.0 License, a kod i oprogramowanie na licencji GNU General Public License v.3. Więcej informacji w Regulaminie.

Chcesz się dowiedzieć więcej o innowacji? Napisz do nas!

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Wysyłanie...

Twoja wiadomość została wysłana.

Niestety wystąpił błąd podczas wysyłki. Spróbuj jeszcze raz lub skontaktuj się z nami.

Skip to content