Wstecz Międzypokoleniowa Pracownia Pomysłów 3D
Kategorie
Kto za tym stoi?
Fundacja Szczęśliwe Dzieciństwo;
Adres korespondencyjny: ul. Jezuicka 4/9, 20-113 Lublin.
O innowacji
Brak zaawansowanej wiedzy i umiejętności w obszarze nowoczesnych technologii jest obserwowany jako powszechny problem społeczeństwa, który wymaga uwagi i rozważenia;
społeczna aktywność seniorów jest obniżona, w szczególności mężczyzn;
obserwuje się osłabienie więzi międzypokoleniowych oraz brak odpowiednich miejsc i sposobów, które sprzyjałyby spotkaniom seniorów z młodszym pokoleniem, co wskazuje na potrzebę dalszych badań i działań w tym obszarze.
Innowacja polega na zorganizowaniu pracowni druku 3D zgodnie z podręcznikiem oraz zaangażowaniu specjalisty. Na następnym etapie ważna jest rekrutacja uczestników do udziału w programie. Końcowym etapem wdrażania innowacji jest realizacja programu zgodnie z 9 dwugodzinnymi blokami zajęć, które są dostępne w podręczniku dot. programu, w ramach których seniorzy spotykają się z dziećmi i rozpoczynają proces twórczy.
Osoby po 60 r.ż., a zwłaszcza mężczyźni.
Ośrodki dziennego pobytu;
kluby seniorów;
domy kultury;
domy pomocy społecznej;
biblioteki;
organizacje i fundacje opiekujące się seniorami.
Program edukacyjny, w ramach którego odbiorca może skorzystać z kart pracy oraz dodatkowych treści edukacyjnych.
Program osiągnął zamierzone cele, a najbardziej satysfakcjonującymi elementami były lekcje, które miały na celu wzajemne przygotowanie do spotkania i samo spotkanie obu grup wiekowych, a także niezwykle inspirujący proces twórczy, który został przeprowadzony wspólnie z grupą seniorów.
Jak wdrożyć innowację?
Animator/animatorka prowadzący/prowadząca zajęcia;
grupa seniorska;
grupa dzieci lub młodzieży.
Znajomości podstawowych umiejętności technicznych i manualnych;
umiejętność obsługi komputera.
gotowość do nauki korzystania z technologii druku 3D;
przynajmniej podstawowe doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą;
zakup drukarki 3D spełniającej standardy bezpieczeństwa;
honoraria specjalistów prowadzących zajęcia;
materiały zużywalne do realizacji zajęć.