Wstecz Międzypokoleniowa Pracownia Pomysłów 3D

Program edukacji i aktywizacji seniorów oraz budowania więzi międzypokoleniowych
Zdjęcie Międzypokoleniowa Pracownia Pomysłów 3D

Kategorie

O innowacji

Charakter innowacji
Model organizacyjny
Problem, na który odpowiada innowacja
  • Brak zaawansowanej wiedzy i umiejętności w obszarze nowoczesnych technologii to powszechny problem społeczeństwa, który wymaga uwagi i rozważenia;

  • obniżona społeczna aktywność seniorów (w szczególności mężczyzn);

  • obserwuje się osłabienie więzi międzypokoleniowych oraz brak odpowiednich miejsc i sposobów, które sprzyjałyby spotkaniom seniorów z młodszym pokoleniem, co wskazuje na potrzebę dalszych badań i działań w tym obszarze.

Jak działa innowacja?

Innowacja polega na zorganizowaniu pracowni druku 3D - zgodnie z podręcznikiem oraz przy zaangażowaniu specjalisty. Następnie odbędzie się rekrutacja uczestników do udziału w programie. Końcowym etapem wdrażania innowacji jest realizacja programu zgodnie z 9 dwugodzinnymi blokami zajęć, w ramach których seniorzy spotkają się z dziećmi i rozpoczną proces twórczy.

Komu służy innowacja?
  • Osoby po 60. roku życia (zwłaszcza mężczyźni).

Kto może wdrażać innowację?
  • Ośrodki dziennego pobytu;

  • kluby seniorów;

  • domy kultury;

  • domy pomocy społecznej;

  • biblioteki;

  • organizacje i fundacje opiekujące się seniorami.

Produkty powstałe w wyniku testowania
  • Program edukacyjny, w ramach którego odbiorca może skorzystać z kart pracy oraz dodatkowych treści edukacyjnych.

Rezultaty osiągnięte w wyniku testowania

Program osiągnął zamierzone cele, a jego najbardziej satysfakcjonującymi elementami były lekcje, które miały na celu wzajemne przygotowanie do spotkania i samo spotkanie obu grup wiekowych, a także niezwykle inspirujący proces twórczy, który został przeprowadzony wspólnie z grupą seniorów.

Ocena skuteczności innowacji
Zdecydowanie pozytywna
Czy innowacja została wybrana do upowszechniania?
Nie

Jak wdrożyć innowację?

Kto jest niezbędny do wdrożenia innowacji?
  • Animator/animatorka prowadzący/prowadząca zajęcia;

  • grupa seniorska;

  • grupa dzieci lub młodzieży.

Co jest niezbędne do wdrożenia innowacji?
  • Znajomości podstawowych umiejętności technicznych i manualnych;

  • umiejętność obsługi komputera;

  • gotowość do nauki korzystania z technologii druku 3D;

  • przynajmniej podstawowe doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą;

  • zakup drukarki 3D spełniającej standardy bezpieczeństwa;

  • honoraria specjalistów prowadzących zajęcia;

  • materiały zużywalne do realizacji zajęć.

Kto za tym stoi?

Typ innowatora
Podmiot prawny
Imię i nazwisko lub nazwa innowatora/ów
Fundacja Szczęśliwe Dzieciństwo
Miejscowość, w której znajduje się miejsce zamieszkania lub siedziby innowatora/ów
Lublin
Instytucja wspierająca rozwój innowacji
string(3) "491" string(36) "f0733e06-5148-4c37-9d19-4b2225a90d41"
Generator Innowacji. Sieci Wsparcia 2 [2019-2023]
Kontakt w sprawie innowacji

Tel.: 81 534 66 31;

E-mail: biuro@fsd.lublin.pl;

Strona: www.fsd.lublin.pl;

Adres korespondencyjny: ul. Jezuicka 4/9, 20-113 Lublin.

Pliki do pobrania

Jeśli nie zaznaczono inaczej, materiały na stronie udostępniane są na licencji Creative Commons Attribution 4.0 License, a kod i oprogramowanie na licencji GNU General Public License v.3. Więcej informacji w Regulaminie.

Chcesz się dowiedzieć więcej o innowacji? Napisz do nas!

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Wysyłanie...

Twoja wiadomość została wysłana.

Niestety wystąpił błąd podczas wysyłki. Spróbuj jeszcze raz lub skontaktuj się z nami.

Skip to content