Wstecz Mobilne Centrum Pomocy dla Osób Starszych

Wsparcie osób starszych poprzez zapewnienie im usług specjalistów w miejscu zamieszkania
Zdjęcie Mobilne Centrum Pomocy dla Osób Starszych

Kategorie

O innowacji

Charakter innowacji
Usługa
Problem, na który odpowiada innowacja

Osoby starsze często wycofują się z aktywnego życia, popadają w przygnębienie i apatię. Czują się osamotnione, odtrącone, niepotrzebne. Dotykają ich problemy komunikacyjne, izolacja społeczna czy trudności w realizacji spraw urzędowych.

Jak działa innowacja?

Innowacja to forma wsparcia seniorów z terenów wiejskich, znacznie oddalonych od dużych aglomeracji, z utrudnionym dojazdem do miasta. Testowaną metodę tworzą następujące elementy:

  • coaching senioralny, jako narzędzie wspierania seniora;

  • mobilność usługi – projekt zakłada dotarcie z ofertą usługi do domu klienta;

  • oferta usługowa (specjaliści, narzędzia) opracowana indywidualnie dla konkretnego środowiska i obejmująca kilka obszarów wsparcia (prawne, finansowe, profilaktyki zdrowotnej – właściwej diety i bezpiecznej aktywności).

    W Innowacji przewidziano wsparcie specjalistów: coacha, konsultanta ds. indywidualnego planu działania, prawnika, dietetyka, rehabilitanta oraz specjalisty ds. finansów i planowania budżetu.

Komu służy innowacja?

Osoby starsze, niesamodzielne, mieszkające na wsi.

Kto może wdrażać innowację?
  • Samorządy lokalne;

  • gminne ośrodki pomocy społecznej;

  • organizacje pozarządowe.

Produkty powstałe w wyniku testowania
  • Model innowacji;

  • Karta Indywidualnej Diagnozy;

  • Karta Wizyty Adaptacyjnej;

  • Karta wskazania do objęcia usługą;

  • Indywidualny Plan Działania.

Rezultaty osiągnięte w wyniku testowania

Nastąpiła poprawa jakości świadczonych usług, poziomu bezpieczeństwa socjalnego seniorów, a także włączenie się osób starszych w życie społeczne.

Ocena skuteczności innowacji
Raczej pozytywna
Czy innowacja została wybrana do upowszechniania?
Tak

Jak wdrożyć innowację?

Kto jest niezbędny do wdrożenia innowacji?
  • Konsultant ds. Indywidualnego Planu Działania;

  • coach ds. senioralnych;

  • dietetyk osób starszych;

  • prawnik;

  • specjalista ds. usprawniająco-ruchowych;

  • specjalista ds. budżetu domowego.

Co jest niezbędne do wdrożenia innowacji?
  • Rekomendowane jest podsumowanie, analizowanie i aktualizowanie IPD co trzy miesiące;

  • uczestnik projektu po jego zakończeniu powinien być monitorowany co najmniej przez 6 miesięcy;

  • aby zminimalizować obawy i zakłócenie strefy osobistej seniora wskazane jest wprowadzenie każdego obcego specjalisty przez osobę znajomą osobie starszej;

  • zatrudnienie specjalistów.

Kto za tym stoi?

Typ innowatora
Podmiot prawny
Imię i nazwisko lub nazwa innowatora/ów
Stowarzyszenie na rzecz zrównoważonego rozwoju społeczno-gospodarczego „Klucz” oddział w Pałecznicy
Miejscowość, w której znajduje się miejsce zamieszkania lub siedziby innowatora/ów
Pałecznica
Instytucja wspierająca rozwój innowacji
string(3) "491" string(36) "80cf1321-f5cd-405d-bc7d-4a9de54c6fa1"
Małopolski Inkubator Innowacji Społecznych [2016-2019]
Kontakt w sprawie innowacji

Telefon: 41 384 80 37

E-mail: palecznica@stowarzyszenie-klucz.pl

Adres korespondencyjny: ul. św. Jakuba 11, 32-209 Pałecznica,

Pliki do pobrania

Jeśli nie zaznaczono inaczej, materiały na stronie udostępniane są na licencji Creative Commons Attribution 4.0 License, a kod i oprogramowanie na licencji GNU General Public License v.3. Więcej informacji w Regulaminie.

Chcesz się dowiedzieć więcej o innowacji? Napisz do nas!

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Wysyłanie...

Twoja wiadomość została wysłana.

Niestety wystąpił błąd podczas wysyłki. Spróbuj jeszcze raz lub skontaktuj się z nami.

Skip to content