Fundusze UE
RP
UE

Wstecz Program edukacji inspirowany FIRST Robotics Competition

Opracowanie modelu edukacji i aktywizacji zawodowej uczniów szkół ponadgimnazjalnych i studentów poprzez udział w programie inspirowanym FIRST Robotics Competition.
Zdjęcie Program edukacji inspirowany FIRST Robotics Competition

Kategorie

Kto za tym stoi?

Typ innowatora
Podmiot prawny
Imię i nazwisko lub nazwa innowatora/ów
Marcin Giza, Fundacja Wschodni Klaster Innowacji
Miejscowość, w której znajduje się miejsce zamieszkania lub siedziby innowatora/ów
Kraśnik
Instytucja wspierająca rozwój innowacji
string(3) "491" string(36) "aa9a5abe-2f72-4f94-9065-48e0c54405cb"
Mikro innowacje - makro korzyści [2016-2019]
Kontakt w sprawie innowacji

Marcin Giza:

Telefon: 500 074 110;

E-mail: m.giza@wki.org.pl;

LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/marcin-giza-000579148?originalSubdomain=pl;

Wschodni Klaster Innowacji:

E-mail: kontakt@wki.org.pl;

Strona: https://wki.org.pl/;

Adres korespondencyjny: ul. Dobrzańskiego 3.

O innowacji

Charakter innowacji
Usługa
Problem, na który odpowiada innowacja

Pracodawcy często zwracają większą uwagę na kompetencje miękkie kandydata (np. komunikatywność, kreatywność), niż na jego kompetencje twarde (np. znajomość języków obcych, prawo jazdy). Młodym ludziom wchodzącym na rynek pracy brakuje umiejętności z zakresu innowacyjności i kreatywności, nie mają również bezpośredniego kontaktu z pracodawcami.

Jak działa innowacja?

W ramach projektu kilkuosobowe grupy młodych osób rozwiązują złożone problemy sformułowane przez instytucje współpracujące. W rozwiązywaniu problemów uczestniczki i uczestników wspierają mentorzy i mentorki. Zespoły biorą również udział w warsztatach z dwóch zakresów tematycznych: kreatywność/innowacyjność oraz komunikacja/praca w grupie. Na zakończenie projektu zespoły przedstawiają swoje rozwiązania problemów instytucjom współpracującym.

Komu służy innowacja?

Studenci i uczniowie przygotowujący się do wejścia na rynek pracy.

Kto może wdrażać innowację?
  • Uczelnie i szkoły wyższe;

  • szkoły ponadgimnazjalne;

  • organizacje pozarządowe;

  • organizacje publiczne;

  • biura doradztwa zawodowego.

Miejsce testowania innowacji
Kraśnik
Produkty powstałe w wyniku testowania
  • Strona internetowa www.innlab.pl (nieaktywna);

  • dokumenty zawierające wskazówki dotyczące mentoringu i wsparcia specjalistycznego;

  • scenariusze warsztatów z kreatywności/innowacyjności oraz pracy w grupie/komunikacji;

  • dokument zawierający rekomendacje dla instytucji realizujących projekt.

Ocena skuteczności innowacji
Zdecydowanie pozytywna
Czy innowacja została wybrana do upowszechniania?
Tak

Jak wdrożyć innowację?

Kto jest niezbędny do wdrożenia innowacji?
  • Animatorzy warsztatów;

  • przedstawiciele instytucji współpracujących, które biorą udział w projekcie;

  • mentorzy i/lub specjaliści branżowi, którzy zapewnią merytoryczne wsparcie uczestnikom projektu.

Co jest niezbędne do wdrożenia innowacji?

Scenariusze warsztatów i przestrzeń warsztatowa.

Pliki do pobrania

Jeśli nie zaznaczono inaczej, materiały na stronie udostępniane są na licencji Creative Commons Attribution 4.0 License, a kod i oprogramowani na licencji GNU General Public License v.3. Więcej informacji w Regulaminie.

Chcesz się dowiedzieć więcej o innowacji? Napisz do nas!

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Wysyłanie...

Twoja wiadomość została wysłana.

Niestety wystąpił błąd podczas wysyłki. Spróbuj jeszcze raz lub skontaktuj się z nami.

Skip to content