Wstecz Poszukiwacze wymarzonej pracy

Program wsparcia dla uczniów ostatnich klas szkół średnich, którzy będą szukać pierwszej pracy.
Zdjęcie Poszukiwacze wymarzonej pracy

Kategorie

O innowacji

Charakter innowacji
Model organizacyjny
Problem, na który odpowiada innowacja
Brak skutecznej i atrakcyjnej dla młodych osób formy wsparcia w poszukiwaniu pierwszej pracy, która pobudzałaby ich aktywność, rozwijała kreatywność i przełamywałaby lęk przed nowym etapem życia.
Jak działa innowacja?

Innowacja opiera się na dzienniku, który ma formę kreatywnej książki do uzupełniania. Wypełniając go przez 6 tygodni, uczeń lub uczennica przechodzi przez proces odnajdywania swoich celów zawodowych, poznawania własnych możliwości, uczy się metod poszukiwania zatrudnienia, przygotowuje się do wejścia na rynek pracy oraz przełamuje swoje lęki związane z wyborem ścieżki zawodowej. W ramach zajęć w szkole, korzystając z instrukcji dla moderatora, nauczyciel lub nauczycielka może krok po kroku poprowadzić warsztatowe zajęcia zachęcające uczniów do wypełniania dziennika. Moderatorem warsztatów może być też doradca zawodowy, wychowawca, psycholog, pedagog szkolny, a także nauczyciel dowolnego przedmiotu pragnący pomóc swoim uczniom. Możliwe jest również wprowadzenie rywalizacji między uczniami – ekipy poszukiwaczy wzajemnie się inspirują do systematycznego wykonywania zadań, zbierają punkty, a zwycięska ekipa może otrzymać nagrodę.

Komu służy innowacja?
  • Uczniowie trzech ostatnich klas z trzech różnych szkół ponadgimnazjalnych – około 100 osób;

  • docelowo odbiorcą projektu może być każda młoda osoba wchodząca po raz pierwszy na rynek pracy. Uczniowie i uczennice poradzą sobie merytorycznie z zadaniami zawartymi w dzienniku bez względu na profil szkoły.

Kto może wdrażać innowację?
  • Nauczyciele szkół średnich;

  • doradcy zawodowi;

  • psycholodzy i pedagodzy szkolni.

Produkty powstałe w wyniku testowania
  • Publikacja „Dziennik poszukiwacza wymarzonej pracy,

  • publikacja „Poszukiwacze wymarzonej pracy – instrukcja dla moderatora”.

Rezultaty osiągnięte w wyniku testowania
Nauczyciele, pedagodzy i doradcy zawodowi zdobyli proste do zastosowania materiały, dzięki którym mogą pomóc uczniom i uczennicom wejść na rynek pracy. Uczniowie i uczennice natomiast rozwinęli w sobie cechy, które ułatwiają znalezienie pierwszego źródła zarobku.
Ocena skuteczności innowacji
Zdecydowanie pozytywna
Czy innowacja została wybrana do upowszechniania?
Tak

Jak wdrożyć innowację?

Kto jest niezbędny do wdrożenia innowacji?
  • Uczeń szkoły średniej, który wchodzi lub niedługo będzie wchodził na rynek pracy,

  • moderator warsztatów, np. doradca zawodowy, nauczyciel.

Co jest niezbędne do wdrożenia innowacji?
  • Publikacja „Dziennik poszukiwacza wymarzonej pracy,

  • publikacja „Poszukiwacze wymarzonej pracy – instrukcja dla moderatora”'

  • przestrzeń warsztatowa i scenariusze warsztatów.

Kto za tym stoi?

Typ innowatora
Osoba fizyczna
Instytucja wspierająca rozwój innowacji
string(3) "491" string(36) "aa9a5abe-2f72-4f94-9065-48e0c54405cb"
Mikro innowacje - makro korzyści [2016-2019]

Pliki do pobrania

Jeśli nie zaznaczono inaczej, materiały na stronie udostępniane są na licencji Creative Commons Attribution 4.0 License, a kod i oprogramowanie na licencji GNU General Public License v.3. Więcej informacji w Regulaminie.

Chcesz się dowiedzieć więcej o innowacji? Napisz do nas!

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Wysyłanie...

Twoja wiadomość została wysłana.

Niestety wystąpił błąd podczas wysyłki. Spróbuj jeszcze raz lub skontaktuj się z nami.

Skip to content