Wstecz Poszukiwacze wymarzonej pracy
Kategorie
O innowacji
Innowacja opiera się na dzienniku, który ma formę kreatywnej książki do uzupełniania. Wypełniając go przez 6 tygodni, uczeń lub uczennica przechodzi przez proces odnajdywania swoich celów zawodowych, poznawania własnych możliwości, uczy się metod poszukiwania zatrudnienia, przygotowuje się do wejścia na rynek pracy oraz przełamuje swoje lęki związane z wyborem ścieżki zawodowej. W ramach zajęć w szkole, korzystając z instrukcji dla moderatora, nauczyciel lub nauczycielka może krok po kroku poprowadzić warsztatowe zajęcia zachęcające uczniów do wypełniania dziennika. Moderatorem warsztatów może być też doradca zawodowy, wychowawca, psycholog, pedagog szkolny, a także nauczyciel dowolnego przedmiotu pragnący pomóc swoim uczniom. Możliwe jest również wprowadzenie rywalizacji między uczniami – ekipy poszukiwaczy wzajemnie się inspirują do systematycznego wykonywania zadań, zbierają punkty, a zwycięska ekipa może otrzymać nagrodę.
Uczniowie trzech ostatnich klas z trzech różnych szkół ponadgimnazjalnych – około 100 osób;
docelowo odbiorcą projektu może być każda młoda osoba wchodząca po raz pierwszy na rynek pracy. Uczniowie i uczennice poradzą sobie merytorycznie z zadaniami zawartymi w dzienniku bez względu na profil szkoły.
Nauczyciele szkół średnich;
doradcy zawodowi;
psycholodzy i pedagodzy szkolni.
Publikacja „Dziennik poszukiwacza wymarzonej pracy,
publikacja „Poszukiwacze wymarzonej pracy – instrukcja dla moderatora”.
Jak wdrożyć innowację?
Uczeń szkoły średniej, który wchodzi lub niedługo będzie wchodził na rynek pracy,
moderator warsztatów, np. doradca zawodowy, nauczyciel.
Publikacja „Dziennik poszukiwacza wymarzonej pracy,
publikacja „Poszukiwacze wymarzonej pracy – instrukcja dla moderatora”'
przestrzeń warsztatowa i scenariusze warsztatów.