Wstecz Pracuj z misją

Platforma wspierająca młode kobiety, które chcą pracować w trzecim sektorze bądź zajmować się aktywnością społeczną
Zdjęcie Pracuj z misją

Kategorie

O innowacji

Charakter innowacji
Produkt
Problem, na który odpowiada innowacja
  • Rosnąca grupa młodych kobiet, które chętnie podjęłyby pracę powiązaną z działalnością społeczną, ale powstrzymuje je brak wiedzy, doświadczenia i modelu, brak wzorców i wsparcia w poszukiwaniu pracy w obszarze społecznym;

  • system edukacji nie wspiera uczniów w odnajdywaniu obszaru swojego społecznego zaangażowania.

Jak działa innowacja?

W ramach innowacji zostaną przeprowadzone warsztaty i powstaną dwa produkty mające wesprzeć realizację założeń. Nowatorstwo rozwiązania dotyczy grupy odbiorczyń (młode kobiety), podejścia dydaktycznego, zakresu tematycznego (satysfakcjonująca praca z sensem i celem społecznym) i formy (zróżnicowane narzędzia dostępne online). 

Komu służy innowacja?
  • Młode kobiety (18-26 lat);

  • studentki lub kobiety, które wybierają rozwój na własną rękę (poza systemem edukacji).

Kto może wdrażać innowację?
  • Organizacje pozarządowe;

  • szkoły średnie i wyższe;

  • indywidualni edukatorzy pracujący w systemie edukacji formalnej i pozaformalnej;

  • doradcy zawodowi różnych placówek (także szkół).

Produkty powstałe w wyniku testowania
  • Mapa Zmieniaczek przedstawiająca 5 typów działaczek społecznych opracowanych na podstawie profili aktywistek;

  • przewodnik zmiany, który wesprze młode kobiety we wchodzeniu w nowy dla nich wzorzec „zmieniaczki”.

Rezultaty osiągnięte w wyniku testowania
  • Większa chęć, motywacja i pewność uczestniczek dotycząca wyboru drogi zawodowej związanej z realizacją ich misji;

  • rosnąca świadomość własnych zasobów;

  • większa wiedza o trzecim sektorze i możliwościach pracy w nim;

  • lepsze rozeznanie w potencjalnych źródłach finansowania pracy z misją.

Ocena skuteczności innowacji
Ani pozytywna ani negatywna
Komentarz do oceny

Badanie ewaluacyjne wykazało, że testowana innowacja stanowiła bardzo wartościowe doświadczenie dla odbiorczyń, ale trudno będzie ją powtórzyć, ponieważ jej charakter nie jest uniwersalny – zarówno w odniesieniu do odbiorczyń, jak i do potencjalnych użytkowników. Ze względu na tę właśnie swoją cechę nie nadaje się ona do włączenia w system edukacji formalnej. Testowanie i badanie ewaluacyjne wykazały, że wpływ innowacji na życie zawodowe odbiorczyń zachodzi bowiem bardziej w mechanizmie oddziaływania psychorozwojowego niż edukacyjnego. Zarówno odbiorczynie, jak i użytkownicy innowacji muszą posiadać odpowiednie nastawienie, kompetencje, doświadczenie do tego, żeby skorzystać z zamieszczonych na platformie treści. Co nie zmienia faktu, że tematyka warsztatów jest bardzo istotna, treści są trudno dostępne, a zapotrzebowanie na rozwój w kierunku poszukiwania pracy z misją duże. 

Czy innowacja została wybrana do upowszechniania?
Nie

Jak wdrożyć innowację?

Kto jest niezbędny do wdrożenia innowacji?
  • Młode kobiety z grupy docelowej;

  • osoba, która poprowadzi spotkania.

Co jest niezbędne do wdrożenia innowacji?
  • Dostęp do przewodnika zmiany w wersji wirtualnej bądź wydrukowanej.

Kto za tym stoi?

Typ innowatora
Podmiot prawny
Imię i nazwisko lub nazwa innowatora/ów
Fundacja TUversity
Miejscowość, w której znajduje się miejsce zamieszkania lub siedziby innowatora/ów
Niemcza
Instytucja wspierająca rozwój innowacji
string(3) "491" string(36) "0acb9511-4390-4ded-b80c-674176fec277"
Transfer HUB [2019-2023]
Kontakt w sprawie innowacji

E-mail: martyna.gulczynska@gmail.com;

Adres korespondencyjny: ul. Maratończyków 7, 86-032 Niemcza.

Pliki do pobrania

Jeśli nie zaznaczono inaczej, materiały na stronie udostępniane są na licencji Creative Commons Attribution 4.0 License, a kod i oprogramowanie na licencji GNU General Public License v.3. Więcej informacji w Regulaminie.

Chcesz się dowiedzieć więcej o innowacji? Napisz do nas!

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Wysyłanie...

Twoja wiadomość została wysłana.

Niestety wystąpił błąd podczas wysyłki. Spróbuj jeszcze raz lub skontaktuj się z nami.

Skip to content