Wstecz Pracuj z misją
 
							Kategorie
O innowacji
- Rosnąca grupa młodych kobiet, które chętnie podjęłyby pracę powiązaną z działalnością społeczną, ale powstrzymuje je brak wiedzy, doświadczenia i modelu, brak wzorców i wsparcia w poszukiwaniu pracy w obszarze społecznym; 
- system edukacji nie wspiera uczniów w odnajdywaniu obszaru swojego społecznego zaangażowania. 
W ramach innowacji zostaną przeprowadzone warsztaty i powstaną dwa produkty mające wesprzeć realizację założeń. Nowatorstwo rozwiązania dotyczy grupy odbiorczyń (młode kobiety), podejścia dydaktycznego, zakresu tematycznego (satysfakcjonująca praca z sensem i celem społecznym) i formy (zróżnicowane narzędzia dostępne online).
- Młode kobiety (18-26 lat); 
- studentki lub kobiety, które wybierają rozwój na własną rękę (poza systemem edukacji). 
- Organizacje pozarządowe; 
- szkoły średnie i wyższe; 
- indywidualni edukatorzy pracujący w systemie edukacji formalnej i pozaformalnej; 
- doradcy zawodowi różnych placówek (także szkół). 
- Mapa Zmieniaczek przedstawiająca 5 typów działaczek społecznych opracowanych na podstawie profili aktywistek; 
- przewodnik zmiany, który wesprze młode kobiety we wchodzeniu w nowy dla nich wzorzec „zmieniaczki”. 
- Większa chęć, motywacja i pewność uczestniczek dotycząca wyboru drogi zawodowej związanej z realizacją ich misji; 
- rosnąca świadomość własnych zasobów; 
- większa wiedza o trzecim sektorze i możliwościach pracy w nim; 
- lepsze rozeznanie w potencjalnych źródłach finansowania pracy z misją. 
Badanie ewaluacyjne wykazało, że testowana innowacja stanowiła bardzo wartościowe doświadczenie dla odbiorczyń, ale trudno będzie ją powtórzyć, ponieważ jej charakter nie jest uniwersalny – zarówno w odniesieniu do odbiorczyń, jak i do potencjalnych użytkowników. Ze względu na tę właśnie swoją cechę nie nadaje się ona do włączenia w system edukacji formalnej. Testowanie i badanie ewaluacyjne wykazały, że wpływ innowacji na życie zawodowe odbiorczyń zachodzi bowiem bardziej w mechanizmie oddziaływania psychorozwojowego niż edukacyjnego. Zarówno odbiorczynie, jak i użytkownicy innowacji muszą posiadać odpowiednie nastawienie, kompetencje, doświadczenie do tego, żeby skorzystać z zamieszczonych na platformie treści. Co nie zmienia faktu, że tematyka warsztatów jest bardzo istotna, treści są trudno dostępne, a zapotrzebowanie na rozwój w kierunku poszukiwania pracy z misją duże.
Jak wdrożyć innowację?
- Młode kobiety z grupy docelowej; 
- osoba, która poprowadzi spotkania. 
- Dostęp do przewodnika zmiany w wersji wirtualnej bądź wydrukowanej. 
Kto za tym stoi?
E-mail: martyna.gulczynska@gmail.com;
Adres korespondencyjny: ul. Maratończyków 7, 86-032 Niemcza.
Pliki do pobrania
Chcesz się dowiedzieć więcej o innowacji? Napisz do nas!
Zapytaj o szczegóły, poproś o dodatkowe pliki albo podziel się swoim pomysłami lub uwagami. Nie obiecujemy, że zawsze będziemy mogli pomóc, ale na pewno spróbujemy.