Wstecz Projektowanie Rzemieślników

Warsztaty dla projektantów i uczniów technikum drzewnego, które polegają na projektowaniu serii mebli
Zdjęcie Projektowanie Rzemieślników

Kategorie

O innowacji

Charakter innowacji
Model organizacyjny
Problem, na który odpowiada innowacja

Innowacja odpowiada na problem trudności w wejściu na rynek pracy młodych osób, które ukończyły szkoły techniczne lub artystyczne.

Jak działa innowacja?

Młodzi projektanci tworzą serię unikatowych mebli w ramach współpracy innowatora z uczelnią i branżową szkołą średnią. Projekt angażuje z jednej strony studentów wzornictwa w charakterze projektantów, z drugiej – uczniów szkół technikum drzewnego jako producentów, którzy wspólne realizują konkretne zlecenie. Pomysł ma być odzwierciedleniem realnej sytuacji biznesowej, dlatego w testowanie modelu był też zaangażowany klient, wpływający na proces pracy nad zleceniem oraz jego ostateczny kształt.

Komu służy innowacja?
  • Uczniowie technikum drzewnego;

  • studenci wzornictwa.

Kto może wdrażać innowację?
  • Technika drzewne;

  • uczelnie wyższe.

Miejsce testowania innowacji

Centrum Kształcenia Praktycznego

Produkty powstałe w wyniku testowania
  • Zweryfikowany testowaniem szczegółowy opis zasad współpracy na linii uczniowie–studenci projektowania–klient–instytucje publiczne i wypracowany w trakcie prototypowania ostateczny model współpracy;

  • dokumentacja koncepcyjno-projektowa powstawania wybranej koncepcji projektowej mebla wraz z opisem merytorycznym dotyczącym ról poszczególnych uczestników projektu.

Rezultaty osiągnięte w wyniku testowania

Testowanie wykazało, że najlepszym rozwiązaniem byłoby stworzenie systemowego rozwiązania – formalnej współpracy między uczelnią wyższą (posiadającą w swojej ofercie kierunek wzornictwo) a centrum kształcenia praktycznego, które prowadzi zajęcia stolarskie. Taka współpraca wiązałaby się z prowadzeniem zajęć zwykle odbywających się na uczelni w przestrzeni CKP. Wykładowca dzieliłby odpowiedzialność za projekt z opiekunem pracowni stolarskiej. Pozwoliłoby to kształcić bardziej świadomych współczesnych wyzwań rzemieślników i lepiej przygotowanych do wejścia na rynek projektantów. Testowanie wykazało też, że produkcja całej serii mebli pozwoliła uczniom i projektantom rozwinąć umiejętności prowadzenia procesu projektowego i produkcyjnego.

Ocena skuteczności innowacji
Zdecydowanie pozytywna
Czy innowacja została wybrana do upowszechniania?
Tak

Jak wdrożyć innowację?

Kto jest niezbędny do wdrożenia innowacji?
  • Koordynator projektu;

  • projektant;

  • producent;

  • klient;

  • władze szkół średnich i uczelni wyższych (zgody formalne).

Co jest niezbędne do wdrożenia innowacji?
  • Zbudowanie zespołu projektowego;

  • współpraca z Centrum Kształcenia Praktycznego i Wydziałem Wzornictwa na ASP;

  • wynagrodzenie wykładowcy za wprowadzanie uczniów wewnątrz CKP w podstawy procesu projektowego;

  • zapewnienie materiałów rzemieślniczych uczniom i studentom

Kto za tym stoi?

Typ innowatora
Osoba fizyczna
Instytucja wspierająca rozwój innowacji
string(3) "491" string(36) "0acb9511-4390-4ded-b80c-674176fec277"
Transfer HUB [2019-2023]

Pliki do pobrania

Jeśli nie zaznaczono inaczej, materiały na stronie udostępniane są na licencji Creative Commons Attribution 4.0 License, a kod i oprogramowanie na licencji GNU General Public License v.3. Więcej informacji w Regulaminie.

Chcesz się dowiedzieć więcej o innowacji? Napisz do nas!

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Wysyłanie...

Twoja wiadomość została wysłana.

Niestety wystąpił błąd podczas wysyłki. Spróbuj jeszcze raz lub skontaktuj się z nami.

Skip to content