Wstecz Senior w świecie VR

Zajęcia w wirtualnej rzeczywistości dla osób zamieszkujących domy opieki społecznej
Zdjęcie Senior w świecie VR

Kategorie

O innowacji

Charakter innowacji
Produkt
Problem, na który odpowiada innowacja
  • Wykluczenie cyfrowe osób starszych;

  • brak na rynku narzędzi wykorzystujących VR i pomagających w terapii osób starszych i osób z niepełnosprawnościami;

  • brak narzędzi pomagających w treningu pamięci;

  • brak odpowiedniego wyposażenia domów pomocy społecznej.

Jak działa innowacja?

Za pomocą wirtualnej rzeczywistości można doświadczać pozytywnych emocji, odkrywać odległe zakątki świata, odświeżać wspomnienia poprzez oglądanie ulubionych miejsc, a także trenować pamięć, co jest istotne zwłaszcza dla osób starszych. Można również wprowadzać elementy arteterapii, praktykować techniki mindfulness oraz łagodzić uczucie samotności i wyizolowania. W ramach projektu przewidziano m.in. promowanie integracji międzypokoleniowej. Scenariusze zajęć mogą być realizowane zarówno w ramach indywidualnych sesji warsztatowych, jak i podczas spotkań grupowych, dostosowanych do preferencji i możliwości uczestników.

Komu służy innowacja?
  • Osoby starsze o ograniczonej mobilności i percepcji;

  • osoby starsze zamieszkujące DPS-y;

  • osoby z niepełnosprawnościami;

  • osoby zależne, które przez większość czasu przebywają w swoich pokojach.

Kto może wdrażać innowację?
  • DPS-y;

  • kluby seniora;

  • instytucje i fundacje opiekujące się osobami starszymi albo osobami z niepełnosprawnościami;

  • wolontariusze/wolontariuszki.

Miejsce testowania innowacji

Dom Pomocy Społecznej im. bł. Edmunda Bojanowskiego w Poznaniu

Produkty powstałe w wyniku testowania
  • Podręcznik opisujący metodę;

  • film instruktażowy;

  • scenariusze warsztatów;

  • materiały stworzone przez Innowatora do umieszczenia na stronie internetowej.

Rezultaty osiągnięte w wyniku testowania
  • Poprawa jakości życia osób z chorobą Alzheimera i zaburzeniami pamięci;

  • zwiększenie dostępności do przestrzeni publicznej dla osób starszych;

  • utrzymywanie i rozwijanie zdolności poznawczych związanych z zapamiętywaniem, rozumieniem i świadomością przestrzenną u seniorów;

  • wzrost wiedzy osób starszych oraz pracowników domów pomocy społecznej na temat nowych technologii.

Czy innowacja została wybrana do upowszechniania?
Tak

Jak wdrożyć innowację?

Kto jest niezbędny do wdrożenia innowacji?
  • Osoby starsze;

  • pracownicy/pracowniczki DPS-ów;

  • osoby przeprowadzające warsztaty.

Co jest niezbędne do wdrożenia innowacji?
  • Odpowiednie zaznajomienie z nowymi technologiami i dostęp do urządzeń technologicznych;

  • przeprowadzenie wywiadu z uczestnikami warsztatów;

  • poznanie jednostek chorobowych potencjalnych uczestników;

  • przygotowanie odpowiedniego miejsca do przeprowadzania zajęć.

Kto za tym stoi?

Typ innowatora
Podmiot prawny
Imię i nazwisko lub nazwa innowatora/ów
Stowarzyszenie Centrum Rozwoju Edukacji Obywatelskiej CREO
Miejscowość, w której znajduje się miejsce zamieszkania lub siedziby innowatora/ów
Poznań
Instytucja wspierająca rozwój innowacji
string(3) "491" string(36) "4e91015a-82b2-4043-b961-24db73c02025"
Inkubator Wielkich Jutra [2019-2023]
Kontakt w sprawie innowacji

E-mail: creo@centrumcreo.pl;

Strona: www.centrumcreo.pl/nasze-projekty/seniorVR.html;

Adres korespondencyjny: ul. Kochanowskiego 8A/2, 60-845 Poznań; ul. Wergiliusza 2C/3, 60-461 Poznań.

Pliki do pobrania

Jeśli nie zaznaczono inaczej, materiały na stronie udostępniane są na licencji Creative Commons Attribution 4.0 License, a kod i oprogramowanie na licencji GNU General Public License v.3. Więcej informacji w Regulaminie.

Chcesz się dowiedzieć więcej o innowacji? Napisz do nas!

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Wysyłanie...

Twoja wiadomość została wysłana.

Niestety wystąpił błąd podczas wysyłki. Spróbuj jeszcze raz lub skontaktuj się z nami.

Skip to content