Wstecz Solve the case
Kategorie
O innowacji
Badania wykazują, że większość pracodawców ocenia dobrze poziom przygotowania merytorycznego absolwentów do podjęcia pracy, jednakże wskazują oni na niewystarczające przygotowanie studentów w zakresie kompetencji interpersonalnych i społecznych, niezbędnych do poruszania się po rynku pracy oraz kluczowych w zawodach medycznych związanych z obsługą pacjenta. Tymczasem program studiów oraz standardowych praktyk studenckich, realizowanych często w izolowanym lub zamkniętym, homogenicznym środowisku nie daje szansy doświadczania realnych wyzwań zawodowych.
Innowacja daje szansę studentom ćwiczyć kompetencje społeczne w kontekście konkretnych wyzwań zawodowych i merytorycznych poprzez stworzenie symulowanych warunków środowiska pracy. Specjalnie zaprojektowane przez specjalistów zadania, rozwiązywane w logice gry „escape the room”, zmuszają studentów do stosowania, ćwiczenia i rozwijania kompetencji związanych z pracą zespołową, kreatywnością, analitycznym myśleniem czy radzeniem sobie ze stresem, co jest kluczowym wyposażeniem dobrego lekarza pierwszego kontaktu, diagnosty czy chirurga. Celem modelu jest więc intensyfikacja praktyki i treningu kompetencji miękkich w zawodach medycznych poprzez ćwiczenia praktyczne realizowane zespołowo.
Studenci i absolwenci uczelni medycznych na kierunku lekarskim.
Uczelnie medyczne;
biura karier;
szpitale.
Model solve the case, w tym m.in. raport z przebiegu testu będący analizą danych ilościowych i jakościowych oraz rekomendacje wdrożeniowe.
Opis produktu wraz z następującymi opracowaniami:
Program szkolenia z zakresu kompetencji miekkich dla studentów kierunku lekarskiego;
symulacyjna gra medyczna oparta na zagadkach medycznych, zawierająca opracowane studia przypadków;
wzór dokumentów: listy obecności, regulamin uczestnictwa.
Jak wdrożyć innowację?
Trenerzy kompetencji miękkich;
osoba obsługująca przestrzeń symulacji medycznej “escape the room”.
Na wdrożenie innowacji składają się m.in. koszty związane z opracowaniem zadań i ćwiczeń „escape the room” oraz ewentualny koszt organizacji gier lub wyposażenia pomieszczenia niezbędnego do przeprowadzenia zadań;
koszt opracowania medycznej gry symulacyjnej szacowany jest na około 12 000 zł, przy czym nie musi być on ponoszony w sytuacji, gdy użytkownik innowacji korzysta z już wypracowanego rozwiązania (możliwe jest rozszerzenie modelu na inne kierunki studiów w ramach działalności edukacyjnej non-profit);
dodatkowym kosztem są szkolenia z kompetencji miękkich oraz umiejętności interpersonalnych dla studentów przygotowywanych do udziału w grze symulacyjnej, który szacowany jest na około 3 000 zł dla grupy piętnastoosobowej w ramach trzech dni szkolenia.
Kto za tym stoi?
Telefon: 32 208 36 00
Adres korespondencyjny: ul. Poniatowskiego 15, 40-055 Katowice
Pliki do pobrania
- Opis modelu innowacji
- Program szkoleń z kompetencji miękkich
- Scenariusz symulacyjnej gry medycznej
- Regulamin uczestnictwa
- Studium przypadku – intensywna terapia
- Studium przypadku – nowotwór
- Studium przypadku – program WHO
- Studium przypadku – psycholog
- Studium przypadku – rzecznik praw
- Studium przypadku – trudny pacjent