Wstecz SOS Homini – Aplikacja komunikacyjna

Aplikacja umożliwiająca doraźne wsparcie osób zależnych i ich opiekunów w codziennych czynnościach.
Zdjęcie SOS Homini – Aplikacja komunikacyjna

Kategorie

O innowacji

Charakter innowacji
Usługa
Problem, na który odpowiada innowacja

Innowacja powstała w odpowiedzi na problem osób zależnych i ich opiekunów związany z wykonywaniem codziennych czynności, np. rejestracji u lekarza, zrobienia zakupów, umycia okien. Są to osoby znacząco obciążone obowiązkami, które muszą łączyć ze zmaganiem się z niepełnosprawnością swoją lub jednego z członków rodziny.

Jak działa innowacja?

W ramach innowacji stworzono aplikację SOS HOMINI, która służy do komunikacji między osobami zależnymi (lub ich opiekunami) i wolontariuszami, którzy wykonują proste usługi opiekuńcze. SOS HOMINI to bardzo intuicyjna i łatwa w obsłudze aplikacja, która jest dostępna na telefony komórkowe z systemem Android. Wystarczy ją zainstalować i założyć odpowiednie konto, by móc w pełni korzystać z jej funkcjonalności. Osoba zależna lub jej opiekun może poprosić wolontariusza np. o zrobienie zakupów czy zarejestrowanie do lekarza.

Komu służy innowacja?
  • Osoby zależne;

  • opiekunowie osób zależnych.

Kto może wdrażać innowację?
  1. Wolontariusze działający na rzecz osób zależnych i ich rodzin;

  2. instytucje wspierające OzN, np. miejskie ośrodki pomocy społecznej.

Miejsce testowania innowacji
Międzychód
Produkty powstałe w wyniku testowania
  • Aplikacja SOS HOMINI;

  • regulamin aplikacji SOS HOMINI;

  • ulotka SOS HOMINI;

  • specyfikacja techniczna i funkcjonalna;

  • instrukcja obsługi;

  • raport z realizacji innowacji.

Rezultaty osiągnięte w wyniku testowania
Wszystkie osoby biorące udział w testowaniu aplikacji oceniły ją pozytywnie i wyraziły chęć korzystania z tego typu rozwiązania w przyszłości – w łatwy sposób mogły uzyskać wsparcie w wykonywaniu codziennych czynności, co poprawiło jakość ich życia.
Ocena skuteczności innowacji
Zdecydowanie pozytywna
Czy innowacja została wybrana do upowszechniania?
Tak

Jak wdrożyć innowację?

Kto jest niezbędny do wdrożenia innowacji?
  • Osoba, która potrafi korzystać ze smartfona;

  • wolontariusz, który chce pomagać osobom zależnym i ich opiekunom.

Co jest niezbędne do wdrożenia innowacji?

Administracja aplikacji SOS HOMINI.

Kto za tym stoi?

Typ innowatora
Podmiot prawny
Imię i nazwisko lub nazwa innowatora/ów
Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Niepełnosprawnościami „HOMINI”
Miejscowość, w której znajduje się miejsce zamieszkania lub siedziby innowatora/ów
Międzychód
Instytucja wspierająca rozwój innowacji
string(3) "491" string(36) "2efc063e-4a3e-4842-a03a-02b8d977f64b"
Wielkopolskie innowacje społeczne [2016-2019]
Kontakt w sprawie innowacji

Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Niepełnosprawnościami „HOMINI”:

Telefon: 783 464 518;

E-mail: stowarzyszenie@homini.org.pl, marcin.gorniak@homini.org.pl;

Strona: http://www.homini.org.pl/;

Adres korespondencyjny: ul. Iczka 7/15, 64-400 Międzychód.

Pliki do pobrania

Jeśli nie zaznaczono inaczej, materiały na stronie udostępniane są na licencji Creative Commons Attribution 4.0 License, a kod i oprogramowanie na licencji GNU General Public License v.3. Więcej informacji w Regulaminie.

Chcesz się dowiedzieć więcej o innowacji? Napisz do nas!

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Wysyłanie...

Twoja wiadomość została wysłana.

Niestety wystąpił błąd podczas wysyłki. Spróbuj jeszcze raz lub skontaktuj się z nami.

Skip to content