Fundusze UE
RP
UE

Wstecz Szkoła Społecznej Uważności

Warsztaty w ramach "Szkoły Społecznej Uważności" kierowane do osób wchodzących na rynek pracy.
Zdjęcie Szkoła Społecznej Uważności

Kategorie

Kto za tym stoi?

Typ innowatora
Podmiot prawny
Imię i nazwisko lub nazwa innowatora/ów
Elżbieta Pawlak-Hejno
Miejscowość, w której znajduje się miejsce zamieszkania lub siedziby innowatora/ów
Lublin
Instytucja wspierająca rozwój innowacji
string(3) "491" string(36) "aa9a5abe-2f72-4f94-9065-48e0c54405cb"
Mikro innowacje - makro korzyści [2016-2019]
Kontakt w sprawie innowacji

O innowacji

Charakter innowacji
Model organizacyjny
Problem, na który odpowiada innowacja

Młodzi ludzie, którzy wkraczają na rynek pracy, często nie potrafią zaplanować ścieżki kariery. Zdarza się, że mają wysokie wymagania (np. finansowe), ale z uwagi na brak praktycznej edukacji na studiach czy w szkole nie są w stanie zapewnić wystarczająco dobrej jakości pracy, często niszcząc w ten sposób szansę na ciekawą współpracę.

Jak działa innowacja?

Szkoła Społecznej Uważności to projekt warsztatów tworzenia reportażu, poprzez które uczestnicy kształtują swoje kompetencje społeczne. Warsztaty składają się z ośmiu modułów, zawierających treści merytoryczne, filmy, ćwiczenia, wskazówki lekturowe oraz przykładowe scenariusze zajęć. Udział w projekcie ma na celu rozwijanie w uczestnikach następujących cech i umiejętności: inteligencja emocjonalna, aktywne słuchanie, techniki dialogowe, grzeczność w kontaktach z innymi ludźmi, kreatywność, techniki autoprezentacji, warsztat pisarsko-redaktorski. Umiejętności te mają charakter uniwersalny, mogą się jednak okazać szczególnie przydatne na rynku pracy czy podczas kontaktów z ludźmi.

Komu służy innowacja?
Osoby wkraczające na rynek pracy, zainteresowane rozwijaniem swoich kompetencji z zakresu komunikacji społecznej.
Kto może wdrażać innowację?
  • Placówki edukacyjne, których ukończenie poprzedza wejście na rynek pracy: licea ogólnokształcące, szkoły zawodowe, uniwersytety i uczelnie wyższe;

  • organizacje studenckie i uczniowskie;

  • biura karier;

  • indywidualni animatorzy społeczni;

  • indywidualni pracownicy instytucji kulturalno-oświatowych;

  • indywidualni nauczyciele szkół ponadgimnazjalnych;

  • każda osoba, która chce poszerzyć swoje kompetencje społeczne.

Miejsce testowania innowacji
Dom Słów w Lublinie
Produkty powstałe w wyniku testowania
  • Platforma internetowa ssu.com.pl (nieaktywna);

  • instruktażowe materiały filmowe i konspekty zajęć dostępne na platformie;

  • stworzone przez uczestników warsztatów reportaże dostępne na stronie http://ssu.com.pl/aktualnosci/.

Rezultaty osiągnięte w wyniku testowania

W ramach testowania innowacji w Domu Słów w Lublinie odbyły się warsztaty prowadzone przez Macieja Tourę – dziennikarza, pisarza i nauczyciela. W wyniku warsztatów uczestnicy stworzyli autorskie reportaże.

Ocena skuteczności innowacji
Zdecydowanie pozytywna
Czy innowacja została wybrana do upowszechniania?
Tak

Jak wdrożyć innowację?

Kto jest niezbędny do wdrożenia innowacji?
  • Animator warsztatów;

  • młode osoby, które skorzystają z platformy internetowej..

Co jest niezbędne do wdrożenia innowacji?
  • Przestrzeń warsztatowa;

  • materiały pozwalające uczestnikom stworzyć reportaże.

Pliki do pobrania

Jeśli nie zaznaczono inaczej, materiały na stronie udostępniane są na licencji Creative Commons Attribution 4.0 License, a kod i oprogramowani na licencji GNU General Public License v.3. Więcej informacji w Regulaminie.

Chcesz się dowiedzieć więcej o innowacji? Napisz do nas!

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Wysyłanie...

Twoja wiadomość została wysłana.

Niestety wystąpił błąd podczas wysyłki. Spróbuj jeszcze raz lub skontaktuj się z nami.

Skip to content