Wstecz Trampolina sukcesu!

Program mentoringu, który wykorzystuje model współpracy pracodawcy ze szkołą zawodową
Zdjęcie Trampolina sukcesu!

Kategorie

O innowacji

Charakter innowacji
Model organizacyjny
Problem, na który odpowiada innowacja

Brak współpracy pomiędzy szkołami zawodowymi a pracodawcami oraz niewystarczające działania w obecnym systemie edukacji na rzecz wspierania ucznia w wyborze ścieżki zawodowej.

Jak działa innowacja?

Innowacja polega na opracowaniu modelu współpracy pracodawcy ze szkołą zawodową w oparciu o doświadczenia i potrzeby konkretnego pracodawcy i konkretnej szkoły zawodowej. Podmioty prowadzą współpracę, która przynosi wymierne efekty w postaci przygotowania uczniów z zasobem wiedzy, kompetencji i praktycznych umiejętności, które są pożądane na rynku pracy w danej branży.

Model w szczególności będzie mógł zostać zaimplementowany przez szkoły i przedsiębiorstwa produkcyjne. Został opracowany w oparciu o nową organizację systemu kształcenia, biorąc pod uwagę powstanie branżowych szkół zawodowych I i II stopnia.

Komu służy innowacja?

Uczniowie szkół zawodowych I i II stopnia.

Kto może wdrażać innowację?
  • Przedsiębiorstwa, w szczególności średnie i duże, które prowadzą aktywną politykę kadrową;

  • szkoły zawodowe – w tym branżowe I i II stopnia.

Miejsce testowania innowacji
Tomaszów Lubelski
Produkty powstałe w wyniku testowania

Dokument “Model współpracy pracodawcy ze szkołą zawodową”.

Opracowanie, które powstało w ramach innowacji składa się z następujących modułów:

  • Program stypendialny;

  • mentoring i testowanie zawodów;

  • program – uczeń świadomy tendencji w branży;

  • program – zostać inżynierem!;

  • program – wolontariat pomostem do zatrudnienia;

  • program – otwarta firma;

  • program – wakacyjna praca.

Rezultaty osiągnięte w wyniku testowania

W wyniku wdrażania innowacji Zespół Szkół nr 4 w Tomaszowie Lubelskim nawiązał współpracę z Zakładem Usługowo-Produkcyjnym ROZTOCZE Roman Rak.

Ocena skuteczności innowacji
Zdecydowanie pozytywna
Czy innowacja została wybrana do upowszechniania?
Tak

Jak wdrożyć innowację?

Kto jest niezbędny do wdrożenia innowacji?
  • Instruktor praktycznej nauki zawodu – osoba, która będzie prowadzić zajęcia praktyczne (nauczyciel, pracodawca lub wyznaczony przez pracodawcę pracownik);

  • pracodawca gotowy podjąć współpracę ze szkołą zawodową;

  • uczniowie szkół zawodowych;

  • nauczyciel lub dyrekcja szkoły zawodowej.

Co jest niezbędne do wdrożenia innowacji?
  • Dokumentacja formalizująca i zabezpieczająca współpracę pracodawcy i szkoły zawodowej;

  • szczegółowy harmonogram praktyki zawodowej;

  • przeszkolenie kadry pracowniczej lub nauczycielskiej z zakresu praktycznej nauki zawodu w danym przedsiębiorstwie;

  • materiały praktyczne i teoretyczne dla uczniów.

Kto za tym stoi?

Typ innowatora
Podmiot prawny
Imię i nazwisko lub nazwa innowatora/ów
Fundacja Parasol Roztocza
Miejscowość, w której znajduje się miejsce zamieszkania lub siedziby innowatora/ów
Tomaszów Lubelski
Instytucja wspierająca rozwój innowacji
string(3) "491" string(36) "aa9a5abe-2f72-4f94-9065-48e0c54405cb"
Mikro innowacje - makro korzyści [2016-2019]
Kontakt w sprawie innowacji

Fundacja Parasol Roztocza

Telefon: 668 897 229

E-mail: fundacja@parasolroztocza.pl

www: http://www.parasolroztocza.pl/

Facebook: https://www.facebook.com/parasolroztocza/

Adres korespondencyjny: ul. Zamojska 42 A, 22-600 Tomaszów Lubelski.

Pliki do pobrania

Jeśli nie zaznaczono inaczej, materiały na stronie udostępniane są na licencji Creative Commons Attribution 4.0 License, a kod i oprogramowanie na licencji GNU General Public License v.3. Więcej informacji w Regulaminie.

Chcesz się dowiedzieć więcej o innowacji? Napisz do nas!

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Wysyłanie...

Twoja wiadomość została wysłana.

Niestety wystąpił błąd podczas wysyłki. Spróbuj jeszcze raz lub skontaktuj się z nami.

Skip to content