Wstecz Wirtualny Nauczyciel
Kategorie
O innowacji
Wirtualny Nauczyciel to nowoczesna platforma do zaawansowanych symulacji, która wykorzystuje technologię wirtualnej rzeczywistości (VR). Platforma przeznaczona jest do szybkiego, łatwego i samodzielnego poznawania oraz przyswajania technicznej wiedzy teoretycznej i praktycznej. Stanowi ona alternatywę dla tradycyjnych metod szkolenia – długich i męczących kursów teoretycznych. Zastosowanie technik wirtualnych może również zastąpić konieczność angażowania wykwalifikowanej kadry szkoleniowej dla małych grup kursantów. W ośrodkach szkoleniowych zazwyczaj generuje to stałe i wysokie koszty, które nie nie są rekompensowane w sytuacji, gdy w szkoleniach bierze udział mała liczba kursantów. Praca z aplikacją dzieli się na 3 etapy:
lekcje teoretyczne – atrakcyjna, wizualna i interaktywna forma szkolenia treści ilustrowane są animacjami 3D;
ćwiczenia praktyczne – bezpieczna nauka umiejętności praktycznych, trening bez ryzyka;
egzamin.
Osoby, które wchodzą na rynek pracy i chcą zdobyć kwalifikacje;
osoby, które już są obecne na rynku pracy i chcą podnieść swoje kwalifikacje;
ośrodki szkoleniowe, którym zależy na podniesieniu innowacyjności w obszarze edukacji.
Firmy i ośrodki prowadzące szkolenia umiejętności technicznych;
publiczne i prywatne szkoły zawodowe;
uczelnie wyższe o technicznym profilu;
osoby prywatne, które chcą się dokształcić w dziedzinach technicznych.
Platforma rzeczywistości wirtualnej (aplikacja na system Windows z hełmem Oculus Rift lub HTC Vive oraz na urządzenia z systemem Android na platformie Google VR);
baza wiedzy – sformalizowany cyfrowy zapis procedury szkoleniowej. Zapis został zestandaryzowany w celu łatwiejszego dodawania kolejnych procedur szkoleniowych;
opis działania modelu innowacji.
Pojawiła się alternatywa dla tradycyjnych metod szkolenia. Wyniki egzaminu są lepsze niż w przypadku standardowych kursów, potwierdzone testami prototypu na osobach z różnych grup wiekowych.
Jak wdrożyć innowację?
Osoba, która chce podnieść swoje kompetencje i potrafi obsługiwać system Windows i/lub system Android.
Platforma rzeczywistości wirtualnej (aplikacja na system Windows z hełmem Oculus Rift lub HTC Vive oraz na urządzenia z systemem Android na platformie Google VR).
Kto za tym stoi?
Filip Górski:
Telefon: 61 665 27 08;
E-mail: filip.gorski@put.poznan.pl.
Paweł Buń:
Telefon: 61 665 27 08;
E-mail: pawel.bun@put.poznan.pl.
Przemysław Zawadzki:
Telefon: 61 665 27 39;
E-mail: przemyslaw.zawadzki@put.poznan.pl.