Wstecz Wolne. Nie pozwalam
Kategorie
O innowacji
Innowacja odpowiada na problem braku zrozumienia przez uczniów mechanizmów, na podstawie których funkcjonuje otaczający ich świat. Jedynie mała część zajęć lekcyjnych jest poszerzana o narzędzia i materiały dodatkowe. Korzystanie z podręcznika jest dla uczniów nudne, nieatrakcyjne i nie wpływa na zainteresowanie przedmiotem.
W ramach innowacji opracowano klasową grę symulacyjną „Wolne. Nie pozwalam” – jest to pomoc edukacyjna do nauki historii i WOS-u. Jej celem jest przedstawienie złożoności procesu wyborów demokratycznych - na przykładzie wolnej elekcji - pierwszych w nowoczesnym świecie wyborów demokratycznych. To interesująca i angażującą pomoc dydaktyczna o dużych walorach edukacyjnych. Istotnym elementem gry jest też budowanie postaw obywatelskich. Gra umożliwia m.in. przygotowanie ogólnopolskiej elekcji – zawodów, przeprowadzonych w jednym momencie w wielu szkołach na raz. Wykorzystuje najprostsze mechanizmy gry symulacyjnej, a jej elementy mogą być produkowane na domowych drukarkach przez nauczycieli.
Uczniowie klas VIII szkół ponadpodstawowych.
Nauczyciele szkół ponadpodstawowych;
dyrektorzy szkół ponadpodstawowych.
Autorska gra symulacyjna pod tytułem "Wolna elekcja: sarmacka gra o władzę".
Gra przyczyniła się do zwiększenia poziomu zrozumienia uczniów w obszarze wyborów demokratycznych. Uczniowie deklarowali ponadto zwiększone zainteresowanie nauką historii i WOS-u.
Jak wdrożyć innowację?
Uczniowie;
nauczyciel jako prowadzący rozgrywkę.
Gra;
materiały papiernicze;
drukarka.
Kto za tym stoi?
Tel.: 789 387 581;
E-mail: biuro@wielkiehistorie.pl;
Strona: www.wielkiehistorie.pl;
Adres korespondencyjny: ul. Płowiecka 77, 04-501 Warszawa.