Wstecz Wolne. Nie pozwalam

Klasowa gra symulacyjna „Wolne. Nie pozwalam”, która będzie wspierać uczniów w nauce historii i WOS-u
Zdjęcie Wolne. Nie pozwalam

Kategorie

O innowacji

Charakter innowacji
Produkt
Problem, na który odpowiada innowacja

Innowacja odpowiada na problem braku zrozumienia przez uczniów mechanizmów, na podstawie których funkcjonuje otaczający ich świat. Jedynie mała część zajęć lekcyjnych jest poszerzana o narzędzia i materiały dodatkowe. Korzystanie z podręcznika jest dla uczniów nudne, nieatrakcyjne i nie wpływa na zainteresowanie przedmiotem.

Jak działa innowacja?

W ramach innowacji opracowano klasową grę symulacyjną „Wolne. Nie pozwalam” – jest to pomoc edukacyjna do nauki historii i WOS-u. Jej celem jest przedstawienie złożoności procesu wyborów demokratycznych - na przykładzie wolnej elekcji - pierwszych w nowoczesnym świecie wyborów demokratycznych. To interesująca i angażującą pomoc dydaktyczna o dużych walorach edukacyjnych. Istotnym elementem gry jest też budowanie postaw obywatelskich. Gra umożliwia m.in. przygotowanie ogólnopolskiej elekcji – zawodów, przeprowadzonych w jednym momencie w wielu szkołach na raz. Wykorzystuje najprostsze mechanizmy gry symulacyjnej, a jej elementy mogą być produkowane na domowych drukarkach przez nauczycieli.

Komu służy innowacja?
  • Uczniowie klas VIII szkół ponadpodstawowych.

Kto może wdrażać innowację?
  • Nauczyciele szkół ponadpodstawowych;

  • dyrektorzy szkół ponadpodstawowych.

Produkty powstałe w wyniku testowania
  • Autorska gra symulacyjna pod tytułem "Wolna elekcja: sarmacka gra o władzę".

Rezultaty osiągnięte w wyniku testowania

Gra przyczyniła się do zwiększenia poziomu zrozumienia uczniów w obszarze wyborów demokratycznych. Uczniowie deklarowali ponadto zwiększone zainteresowanie nauką historii i WOS-u.

Czy innowacja została wybrana do upowszechniania?
Tak

Jak wdrożyć innowację?

Kto jest niezbędny do wdrożenia innowacji?
  • Uczniowie;

  • nauczyciel jako prowadzący rozgrywkę.

Co jest niezbędne do wdrożenia innowacji?
  • Gra;

  • materiały papiernicze;

  • drukarka.

Kto za tym stoi?

Typ innowatora
Podmiot prawny
Imię i nazwisko lub nazwa innowatora/ów
Fundacja na rzecz Wielkich Historii
Miejscowość, w której znajduje się miejsce zamieszkania lub siedziby innowatora/ów
Warszawa
Instytucja wspierająca rozwój innowacji
string(3) "491" string(36) "81eab403-d61e-4ddc-bcb5-d22ba9adfde4"
POPOJUTRZE 2.0 [2019-2023]
Kontakt w sprawie innowacji

Tel.: 789 387 581;

E-mail: biuro@wielkiehistorie.pl;

Strona: www.wielkiehistorie.pl;

Adres korespondencyjny: ul. Płowiecka 77, 04-501 Warszawa.

Pliki do pobrania

Jeśli nie zaznaczono inaczej, materiały na stronie udostępniane są na licencji Creative Commons Attribution 4.0 License, a kod i oprogramowanie na licencji GNU General Public License v.3. Więcej informacji w Regulaminie.

Chcesz się dowiedzieć więcej o innowacji? Napisz do nas!

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Wysyłanie...

Twoja wiadomość została wysłana.

Niestety wystąpił błąd podczas wysyłki. Spróbuj jeszcze raz lub skontaktuj się z nami.

Skip to content