Wstecz Wymodeluj
Kategorie
O innowacji
Trudności w nauczaniu kluczowych umiejętności społecznych, osobistych i zawodowych osób z niepełnosprawnością intelektualną i osób w spektrum uczęszczających do Szkół Przysposabiających do Pracy. Powodem takiej sytuacji jest to, że na rynku jest mała ilość adekwatnych do wieku narzędzi rozwijających te umiejętności.
Użytkownicy/użytkowniczki mają dostęp do aplikacji VR, w której mogą obejrzeć film instruktażowy, przedstawiający daną stresogenną sytuację społeczną. Dzięki temu mogą przećwiczyć te sytuacje w teorii, przygotowując się do nich. Na początku konieczne jest wybranie aktywności, którą uczeń będzie się uczył. Następnie trzeba pozyskać instrukcję do filmu, przedstawiającą organizację stanowiska pracy. Pozostałe dokumenty, takie jak arkusz rejestrowania postępów w procesie nauki, służą do monitorowania rozwoju ucznia, a zbiór zdjęć stanowi pomocniczą wskazówkę dla osoby uczącej się. Wybrane materiały powinny zostać wydrukowane lub przygotowane w formie pliku, umożliwiając dostęp do nich w trakcie pracy i korzystanie z nich na bieżąco.
Uczniowie/uczennice szkoły przysposabiającej do pracy.
Nauczyciele/nauczycielki szkół przysposabiających do pracy;
oligofrenopedagodzy/oligofrenopedagożki;
terapeuci/terapeutki rewalidacji indywidualnej;
terapeuci/terapeutki uczniów/uczennic w spektrum zaburzeń autystycznych;
organizacje i fundacje zajmujące się osobami w spektrum.
Spis treści materiałów;
instrukcja ogólna aplikacji VR;
instrukcja do użytkowania filmów;
załącznik będący arkuszem rejestrowania efektów procesu uczenia się;
materiał zdjęciowy;
aplikacja.
Rozwinięcie umiejętności społecznych, zawodowych i osobistych ma na celu poprawę komfortu funkcjonowania jednostki w społeczeństwie;
zmniejszenie marginalizacji osób z niepełnosprawnością intelektualną lub osób w spektrum autyzmu.
Innowacja może być z powodzeniem skalowana. Skalowanie powinno objąć dotarcie do szkół specjalnych i prowadzących klasy integracyjne, szkolenie nauczycieli z pracy metodą, a następnie wdrożenie metody w placówce i ewaluację. Innym sposobem na skalowanie jest włączenie proponowanej metody w kształcenie na kierunkach pedagogika specjalna.
Jak wdrożyć innowację?
Uczniowie/uczennice z niepełnosprawnością intelektualną i/lub w spektrum autyzmu;
nauczyciel/nauczycielka.
Odpowiedni sprzęt umożliwiający korzystanie z aplikacji VR;
dostęp do Internetu;
zestaw VR.
Kto za tym stoi?
Pliki do pobrania
- Instrukcja video dla nauczycieli i specjalistów
- Kody źródłowe aplikacji
- 1.1 Materiał do filmu. Użycie niszczarki
- 1.2. Materiał do filmu. Użycie laminarki
- 1.3. Materiał do filmu. Zszywanie dokumentów
- 2.1. Materiał do filmu. Nakrywanie do stołu
- 2.2 Materiał do filmu. Przygotowanie tostów
- 2.3. Materiał do filmu. Pakowanie plecaka
- 2.4. Materiał do filmu. Mycie podłogi
- 2.5. Materiał do filmu. Mycie okna
- 2.6.1 Materiał do filmu. Mycie kubka
- 2.7.1 Materiał do filmu. Przygotowanie ciasta
- 2.7.2 Materiał do filmu. Smażenie naleśników
- 2.7.3 Materiał do filmu. Smarowanie naleśników
- 2.6.2 Materiał do filmu. Mycie talerza
- 2.7.6 Materiał do filmu. Odmierzanie szklanki cukru
- 2.7.7 Materiał do filmu. Odmierz pół szklanki cukru
- 2.7.4 Materiał do filmu. Odmierzanie szklanki mleka
- 2.7.5 Materiał do filmu. Odmierzanie pół szklanki mleka
- 2.8.2 Materiał do filmu. Grawerowanie
- 2.8.1 Materiał do filmu. Malowanie według numerów
- 2.9 Materiał do filmu. Składanie koszulki
- 2.10 Materiał do filmu. Odbiór paczki z paczkomatu
- 2.11 Materiał do filmu. Szycie na okrętkę
- 2.12 Materiał do filmu. Mycie rąk
- 2.13. Materiał do filmu. Pakowanie prezentu
- 3.1 Materiał do filmu. Zakupy w kasie samoobsługowej
- Film promocyjny
- Napisy do filmu
- Sesja FOTO