Wstecz Wymodeluj

Aplikacja VR ukazująca codzienne sytuacje społeczne oraz sytuacje zawodowe
Zdjęcie Wymodeluj

Kategorie

O innowacji

Charakter innowacji
Produkt
Problem, na który odpowiada innowacja

Trudności w nauczaniu kluczowych umiejętności społecznych, osobistych i zawodowych osób z niepełnosprawnością intelektualną i osób w spektrum uczęszczających do Szkół Przysposabiających do Pracy. Powodem takiej sytuacji jest to, że na rynku jest mała ilość adekwatnych do wieku narzędzi rozwijających te umiejętności.

Jak działa innowacja?

Użytkownicy/użytkowniczki mają dostęp do aplikacji VR, w której mogą obejrzeć film instruktażowy, przedstawiający daną stresogenną sytuację społeczną. Dzięki temu mogą przećwiczyć te sytuacje w teorii, przygotowując się do nich. Na początku konieczne jest wybranie aktywności, którą uczeń będzie się uczył. Następnie trzeba pozyskać instrukcję do filmu, przedstawiającą organizację stanowiska pracy. Pozostałe dokumenty, takie jak arkusz rejestrowania postępów w procesie nauki, służą do monitorowania rozwoju ucznia, a zbiór zdjęć stanowi pomocniczą wskazówkę dla osoby uczącej się. Wybrane materiały powinny zostać wydrukowane lub przygotowane w formie pliku, umożliwiając dostęp do nich w trakcie pracy i korzystanie z nich na bieżąco.

Komu służy innowacja?
  • Uczniowie/uczennice szkoły przysposabiającej do pracy.

Kto może wdrażać innowację?
  • Nauczyciele/nauczycielki szkół przysposabiających do pracy;

  • oligofrenopedagodzy/oligofrenopedagożki;

  • terapeuci/terapeutki rewalidacji indywidualnej;

  • terapeuci/terapeutki uczniów/uczennic w spektrum zaburzeń autystycznych;

  • organizacje i fundacje zajmujące się osobami w spektrum.

Produkty powstałe w wyniku testowania
  • Spis treści materiałów;

  • instrukcja ogólna aplikacji VR;

  • instrukcja do użytkowania filmów;

  • załącznik będący arkuszem rejestrowania efektów procesu uczenia się;

  • materiał zdjęciowy;

  • aplikacja.

Rezultaty osiągnięte w wyniku testowania
  • Rozwinięcie umiejętności społecznych, zawodowych i osobistych ma na celu poprawę komfortu funkcjonowania jednostki w społeczeństwie;

  • zmniejszenie marginalizacji osób z niepełnosprawnością intelektualną lub osób w spektrum autyzmu.

Ocena skuteczności innowacji
Raczej pozytywna
Komentarz do oceny

Innowacja może być z powodzeniem skalowana. Skalowanie powinno objąć dotarcie do szkół specjalnych i prowadzących klasy integracyjne, szkolenie nauczycieli z pracy metodą, a następnie wdrożenie metody w placówce i ewaluację. Innym sposobem na skalowanie jest włączenie proponowanej metody w kształcenie na kierunkach pedagogika specjalna. 

Jak wdrożyć innowację?

Kto jest niezbędny do wdrożenia innowacji?
  • Uczniowie/uczennice z niepełnosprawnością intelektualną i/lub w spektrum autyzmu;

  • nauczyciel/nauczycielka.

Co jest niezbędne do wdrożenia innowacji?
  • Odpowiedni sprzęt umożliwiający korzystanie z aplikacji VR;

  • dostęp do Internetu;

  • zestaw VR.

Kto za tym stoi?

Typ innowatora
Grupa nieformalna
Instytucja wspierająca rozwój innowacji
string(3) "491" string(36) "81eab403-d61e-4ddc-bcb5-d22ba9adfde4"
POPOJUTRZE 2.0 [2019-2023]

Pliki do pobrania

Jeśli nie zaznaczono inaczej, materiały na stronie udostępniane są na licencji Creative Commons Attribution 4.0 License, a kod i oprogramowanie na licencji GNU General Public License v.3. Więcej informacji w Regulaminie.

Chcesz się dowiedzieć więcej o innowacji? Napisz do nas!

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Wysyłanie...

Twoja wiadomość została wysłana.

Niestety wystąpił błąd podczas wysyłki. Spróbuj jeszcze raz lub skontaktuj się z nami.

Skip to content