Wstecz Zagraj o przyszłość
Kategorie
O innowacji
Innowacja odpowiada na problemy, które blokują aktywny udział osób dorosłych w kształceniu ustawicznym:
brak świadomości co do konieczności uzupełniania swoich kwalifikacji;
brak umiejętności planowania swojej kariery edukacyjno-zawodowej;
brak świadomości istnienia nowych zawodów i szans;
zbyt niski poziom wykorzystywania nowych technologii.
Wielopoziomowa gra planszowa, połączona z elementami rzeczywistości rozszerzonej, wybranymi zasobami internetowymi oraz wyzwaniami w realu. Celem projektu jest zachęcenie osób z grup docelowych do świadomego planowania własnego rozwoju zawodowego. Gra ma pokazać odbiorcom, jak zamiast barier widzieć szanse oraz zachęcić ich do konkretnych działań w kierunku wykorzystywania tych okazji. Innowacja łączy gamifikację, mechanizmy społecznościowego wsparcia, zasady uczenia się dorosłych wskazane przez amerykańskiego pedagoga osób dorosłych Malcolma Knowlesa oraz nowe technologie ICT (technologie informacyjno-komunikacyjne). Gra składa się z trzech poziomów:
KIM JESTEM? – Pierwszy etap to karciana gra planszowa. Używając Kart Mocy, gracz układa obraz samego siebie.
PROJEKT MARZEŃ – Wykorzystując smartfon lub tablet, gracz uzyskuje dostęp do rozszerzonej rzeczywistości, w której może obserwować istoty i przedmioty w świecie przyszłości, mając równocześnie do wykonania specjalne zadanie.
SIEDEM WYZWAŃ – Gra przestaje być związana z planszą i pionkami, staje się indywidualną rozgrywką prowadzoną za pomocą aplikacji. Przez 7 kolejnych dni aplikacja przekazuje graczowi jedno wyzwanie do wykonania w rzeczywistości.
Osoby z niskimi kwalifikacjami zawodowymi;
Osoby w wieku 40+;
Osoby zamieszkujące małe miasta i wsie.
Osoby z grup docelowych (osoby z niskimi kwalifikacjami, osoby 40+, osoby zamieszkujące małe miasta i wsie);
osoby związane z edukacją osób dorosłych;
coachowie;
doradcy zawodowi.
Metodologia innowacji;
gra planszowa;
aplikacja mobilna z elementami Rozszerzonej Rzeczywistości;
strona internetowa.
Użytkownicy otrzymali grę, która poprzez zabawę motywuje i inspiruje do rozwoju zarówno osobistego, jak i zawodowego.
Jak wdrożyć innowację?
Gra planszowa i aplikacja mobilna z elementami Rozszerzonej Rzeczywistości; komputer lub smartfon.