Fundusze UE
RP
UE

Wstecz Zagraj o przyszłość

Gra planszowa, połączona z elementami Rzeczywistości Rozszerzonej, wybranymi zasobami internetowymi oraz zadaniami w realu.
Zdjęcie Zagraj o przyszłość

Kategorie

Kto za tym stoi?

Typ innowatora
Osoba fizyczna
Instytucja wspierająca rozwój innowacji
string(3) "491" string(36) "765a1eff-54a5-4925-bc86-4d9d11d890b3"
POPOJUTRZE [2016-2019]

O innowacji

Charakter innowacji
Produkt
Problem, na który odpowiada innowacja

Innowacja odpowiada na problemy, które blokują aktywny udział osób dorosłych w kształceniu ustawicznym:

  • brak świadomości co do konieczności uzupełniania swoich kwalifikacji;

  • brak umiejętności planowania swojej kariery edukacyjno-zawodowej;

  • brak świadomości istnienia nowych zawodów i szans;

  • zbyt niski poziom wykorzystywania nowych technologii.

Jak działa innowacja?

Wielopoziomowa gra planszowa, połączona z elementami rzeczywistości rozszerzonej, wybranymi zasobami internetowymi oraz wyzwaniami w realu. Celem projektu jest zachęcenie osób z grup docelowych do świadomego planowania własnego rozwoju zawodowego. Gra ma pokazać odbiorcom, jak zamiast barier widzieć szanse oraz zachęcić ich do konkretnych działań w kierunku wykorzystywania tych okazji. Innowacja łączy gamifikację, mechanizmy społecznościowego wsparcia, zasady uczenia się dorosłych wskazane przez amerykańskiego pedagoga osób dorosłych Malcolma Knowlesa oraz nowe technologie ICT (technologie informacyjno-komunikacyjne). Gra składa się z trzech poziomów:

  • KIM JESTEM? – Pierwszy etap to karciana gra planszowa. Używając Kart Mocy, gracz układa obraz samego siebie.

  • PROJEKT MARZEŃ – Wykorzystując smartfon lub tablet, gracz uzyskuje dostęp do rozszerzonej rzeczywistości, w której może obserwować istoty i przedmioty w świecie przyszłości, mając równocześnie do wykonania specjalne zadanie.

  • SIEDEM WYZWAŃ – Gra przestaje być związana z planszą i pionkami, staje się indywidualną rozgrywką prowadzoną za pomocą aplikacji. Przez 7 kolejnych dni aplikacja przekazuje graczowi jedno wyzwanie do wykonania w rzeczywistości.

Komu służy innowacja?
  • Osoby z niskimi kwalifikacjami zawodowymi;

  • Osoby w wieku 40+;

  • Osoby zamieszkujące małe miasta i wsie.

Kto może wdrażać innowację?
  • Osoby z grup docelowych (osoby z niskimi kwalifikacjami, osoby 40+, osoby zamieszkujące małe miasta i wsie);

  • osoby związane z edukacją osób dorosłych;

  • coachowie;

  • doradcy zawodowi.

Produkty powstałe w wyniku testowania
  • Metodologia innowacji;

  • gra planszowa;

  • aplikacja mobilna z elementami Rozszerzonej Rzeczywistości;

  • strona internetowa.

Rezultaty osiągnięte w wyniku testowania

Użytkownicy otrzymali grę, która poprzez zabawę motywuje i inspiruje do rozwoju zarówno osobistego, jak i zawodowego.

Czy innowacja została wybrana do upowszechniania?
Tak

Jak wdrożyć innowację?

Kto jest niezbędny do wdrożenia innowacji?
Osoba, która umie korzystać z komputera i smartfona.
Co jest niezbędne do wdrożenia innowacji?

Gra planszowa i aplikacja mobilna z elementami Rozszerzonej Rzeczywistości; komputer lub smartfon.

Pliki do pobrania

Jeśli nie zaznaczono inaczej, materiały na stronie udostępniane są na licencji Creative Commons Attribution 4.0 License, a kod i oprogramowani na licencji GNU General Public License v.3. Więcej informacji w Regulaminie.

Chcesz się dowiedzieć więcej o innowacji? Napisz do nas!

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Wysyłanie...

Twoja wiadomość została wysłana.

Niestety wystąpił błąd podczas wysyłki. Spróbuj jeszcze raz lub skontaktuj się z nami.

Skip to content