Wstecz „Uczelnie Przyszłości” – innowacja społeczna w edukacji akademickiej

21-11-2024
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) ogłosiło rozpoczęcie realizacji projektu „Uczelnie Przyszłości”, który wprowadza nową jakość do polskiego systemu edukacji akademickiej.

Rozwiązanie to odwołuje się do idei spersonalizowanej edukacji, mającej na celu rozwój kompetencji przyszłości wśród studentów i studentek oraz przetestowanie innowacyjnego modelu kształcenia, który ma być następnie wdrożony w polskich uczelniach.

Pilotaż „Uczelni Przyszłości” zrealizowany został w 2023 roku na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, w ramach Programu Wiedza Edukacja Rozwój (POWER) finansowanego z Funduszy Europejskich.

W obecnej fazie projektu, która będzie realizowana w latach 2024-2028, weźmie udział dwanaście uczelni – w tym uniwersytety, politechniki oraz uczelnie medyczne i ekonomiczne – z całej Polski. Wybrana grupa kilkuset studentów i studentek będzie miała szansę rozwinąć swoje umiejętności dzięki indywidualnemu podejściu, warsztatom, mentoringowi i mikrokursom. Projekt ma na celu nie tylko rozwój potencjału studentów, ale także poprawę współpracy uczelni z otoczeniem społeczno-gospodarczym oraz zwiększenie innowacyjności w kształceniu, które ma przygotować młodych ludzi do wyzwań przyszłości.

Więcej informacji na stronach NCBR oraz Funduszy Europejskich.

Przeczytaj także

Kompetencje Przyszłości

Prognozowanie przyszłości rynku pracy jest bardzo trudne. Jeszcze trudniej jest wskazać zawody, w których pracownicy i pracowniczki będą szczególnie poszukiwani. Wiele przyszłych zawodów prawdopodobnie jeszcze nie istnieje, w innych potrzebne umiejętności będą się zmieniały.

Skip to content