Wstecz „Uczelnie Przyszłości” – innowacja społeczna w edukacji akademickiej
Rozwiązanie to odwołuje się do idei spersonalizowanej edukacji, mającej na celu rozwój kompetencji przyszłości wśród studentów i studentek oraz przetestowanie innowacyjnego modelu kształcenia, który ma być następnie wdrożony w polskich uczelniach.
Pilotaż „Uczelni Przyszłości” zrealizowany został w 2023 roku na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, w ramach Programu Wiedza Edukacja Rozwój (POWER) finansowanego z Funduszy Europejskich.
W obecnej fazie projektu, która będzie realizowana w latach 2024-2028, weźmie udział dwanaście uczelni – w tym uniwersytety, politechniki oraz uczelnie medyczne i ekonomiczne – z całej Polski. Wybrana grupa kilkuset studentów i studentek będzie miała szansę rozwinąć swoje umiejętności dzięki indywidualnemu podejściu, warsztatom, mentoringowi i mikrokursom. Projekt ma na celu nie tylko rozwój potencjału studentów, ale także poprawę współpracy uczelni z otoczeniem społeczno-gospodarczym oraz zwiększenie innowacyjności w kształceniu, które ma przygotować młodych ludzi do wyzwań przyszłości.
Więcej informacji na stronach NCBR oraz Funduszy Europejskich.
Przeczytaj także
Prognozowanie przyszłości rynku pracy jest bardzo trudne. Jeszcze trudniej jest wskazać zawody, w których pracownicy i pracowniczki będą szczególnie poszukiwani. Wiele przyszłych zawodów prawdopodobnie jeszcze nie istnieje, w innych potrzebne umiejętności będą się zmieniały.