Wstecz Balance Place – strefa wyciszenia w każdej szkole
Kategorie
O innowacji
Brak przestrzeni do wyciszenia w szkołach publicznych;
potrzeba zapewnienia spokojnego miejsca uczniom, szczególnie tym w spektrum autyzmu;
ograniczone budżety szkół, uniemożliwiające tworzenie miejsc na wzór sal sensorycznych.
W ramach innowacji powstał poradnik dla nauczycieli wraz ze scenariuszem trzech lekcji wychowawczych poruszających tematy empatii, potrzeb, lęku i praw człowieka oraz wzorami trzech filcowych balance places w kształcie kaptura, dyni i fasoli (do samodzielnego uszycia).
Uczniowie z niepełnosprawnościami, w tym w spektrum autyzmu.
Uczniowie z niepełnosprawnościami, w tym w spektrum autyzmu;
ich rodzice i opiekunowie;
społeczność szkół (nauczyciele, pozostali uczniowie, personel techniczny).
Szkoły podstawowe w Cieszynie (nr 2 i 7) i Hażlachu
Poradnik dla nauczycieli wraz ze scenariuszem trzech lekcji wychowawczych poruszających tematy empatii, potrzeb, lęku i praw człowieka;
wzory trzech filcowych balance places w kształcie kaptura, dyni i fasoli do samodzielnego uszycia.
Zapewnienie przestrzeni do wyciszenia w szkołach publicznych;
zaoferowanie spokojnego miejsca uczniom w spektrum autyzmu;
zwiększenie komfortu i poprawa poczucia własnej wartości dzieci.
Innowacja rekomendowana do włączenia do polityk publicznych - otrzymała maksymalną liczbę punktów w procesie ewaluacji (40/40 pkt). O takiej ocenie zadecydowały m.in. łatwość we wdrożeniu innowacji, niski koszt wykonania, duże korzyści dla dedykowanej grupy odbiorców, powszechność zastosowania. Wdrożenie innowacji nie wymaga specyficznych kwalifikacji czy umiejętności, ale innowatorka rekomenduje odpowiednie przygotowanie przestrzeni oraz odbycie warsztatów/lekcji z wykorzystaniem proponowanych scenariuszy. Wdrożenia innowacji nie wiąże się z koniecznością finansowania zewnętrznego - ponosi się wyłącznie koszt związany z wytworzeniem filcowych elementów. Innowacja nie wymaga zmian prawnych, według innowatorki nie wymaga również certyfikowania. Przeszkodą dla upowszechnienia pomysłu może być nieodpowiednie wykorzystanie przedmiotu innowacji przez użytkowników oraz brak zrozumienia istoty innowacji i przesłania, które za sobą niesie.
Jak wdrożyć innowację?
Nauczyciele lub opiekunowie dzieci w spektrum autyzmu;
osoba potrafiąca szyć.
Materiały do uszycia produktów innowacji;
miejsce do ich przechowywania.
Kto za tym stoi?
Pliki do pobrania
Materiały wideo
Inne linki
https://www.punkttapicerski.pl/mobilne-strefy-ciszy-wlasny-azyl-z-filcu/
https://sp2bolszewo.pl/wydarzenia/154-mobilna-strefa-ciszy
https://dobrewiadomosci.net.pl/65745-filcowe-kokony-na-halas-w-szkole/
https://www.facebook.com/groups/400830625574553/
https://projektanciedukacji.pl/projekt?id=4887
https://la-diy.pl/strefa-ciszy-dla-dziecka-kokon-z-filcu-rodzaje-i-wykonanie/
https://www.sp3.darlowo.pl/artykuly_biezace,artykul,1680535649.html
https://lodzdesign.com/wydarzenia/dobre-innowacje/
https://www.inowroclaw.pl/aktualnosc-5679-mobilna_strefa_ciszy_w_przedszkolu.html
https://mamadu.pl/167161,szkoly-wprowadzaja-strefy-ciszy-to-wazna-rzecz-dla-wielu-dzieci
https://szkola1chelmek.pl/news/?gtnid=642
https://spkleka.edupage.org/news/?gtnid=1495
https://koziolek.pl/wpisdomukultury/tydzien-swiadomosci-autyzmu-w-warsztatach-kultury-w-lublinie/