Wstecz Balance Place – strefa wyciszenia w każdej szkole

Model zorganizowania przestrzeni służącej wyciszeniu emocji w szkołach
Zdjęcie Balance Place – strefa wyciszenia w każdej szkole

Kategorie

O innowacji

Charakter innowacji
Produkt
Problem, na który odpowiada innowacja
  • Brak przestrzeni do wyciszenia w szkołach publicznych;

  • potrzeba zapewnienia spokojnego miejsca uczniom, szczególnie tym w spektrum autyzmu;

  • ograniczone budżety szkół, uniemożliwiające tworzenie miejsc na wzór sal sensorycznych.

Jak działa innowacja?

W ramach projektu powstał poradnik dla nauczycieli wraz ze scenariuszem trzech lekcji wychowawczych poruszających tematy empatii, potrzeb, lęku i praw człowieka oraz wzorami trzech filcowych balance places w kształcie kaptura, dyni i fasoli (do samodzielnego uszycia).

Komu służy innowacja?
  • Uczniowie z niepełnosprawnościami, w tym w spektrum autyzmu.

Kto może wdrażać innowację?
  • Uczniowie z niepełnosprawnościami, w tym w spektrum autyzmu;

  • ich rodzice i opiekunowie;

  • społeczność szkół (nauczyciele, pozostali uczniowie, personel techniczny).

Miejsce testowania innowacji

Szkoły podstawowe w Cieszynie (nr 2 i 7) i Hażlachu

Produkty powstałe w wyniku testowania
  • Poradnik dla nauczycieli wraz ze scenariuszem trzech lekcji wychowawczych poruszających tematy empatii, potrzeb, lęku i praw człowieka;

  • wzory trzech filcowych balance places w kształcie kaptura, dyni i fasoli do samodzielnego uszycia.

Rezultaty osiągnięte w wyniku testowania
  • Zapewnienie przestrzeni do wyciszenia w szkołach publicznych;

  • zaoferowanie spokojnego miejsca uczniom w spektrum autyzmu;

  • zwiększenie komfortu i poprawa poczucia własnej wartości dzieci.

Ocena skuteczności innowacji
Zdecydowanie pozytywna
Komentarz do oceny

Innowacja rekomendowana do włączenia do polityk publicznych - otrzymała maksymalną liczbę punktów w procesie ewaluacji (40/40 pkt). O takiej ocenie zadecydowały m.in. łatwość we wdrożeniu innowacji, niski koszt wykonania, duże korzyści dla dedykowanej grupy odbiorców, powszechność zastosowania. Wdrożenie innowacji nie wymaga specyficznych kwalifikacji czy umiejętności, ale innowatorka rekomenduje odpowiednie przygotowanie przestrzeni oraz odbycie warsztatów/lekcji z wykorzystaniem proponowanych scenariuszy. Wdrożenia innowacji nie wiąże się z koniecznością finansowania zewnętrznego - ponosi się wyłącznie koszt związany z wytworzeniem filcowych elementów. Innowacja nie wymaga zmian prawnych, według innowatorki nie wymaga również certyfikowania. Przeszkodą dla upowszechnienia pomysłu może być nieodpowiednie wykorzystanie przedmiotu innowacji przez użytkowników oraz brak zrozumienia istoty innowacji i przesłania, które za sobą niesie.

Czy innowacja została wybrana do upowszechniania?
Tak

Jak wdrożyć innowację?

Kto jest niezbędny do wdrożenia innowacji?
  • Nauczyciele lub opiekunowie dzieci w spektrum autyzmu;

  • osoba potrafiąca szyć.

Co jest niezbędne do wdrożenia innowacji?
  • Materiały do uszycia produktów innowacji;

  • miejsce do ich przechowywania.

Kto za tym stoi?

Typ innowatora
Osoba fizyczna
Instytucja wspierająca rozwój innowacji
string(3) "491" string(36) "6badd9e5-89dd-489d-93b1-66b898fe37fe"
Dobre Innowacje [2019-2023]

Pliki do pobrania

Jeśli nie zaznaczono inaczej, materiały na stronie udostępniane są na licencji Creative Commons Attribution 4.0 License, a kod i oprogramowanie na licencji GNU General Public License v.3. Więcej informacji w Regulaminie.

Chcesz się dowiedzieć więcej o innowacji? Napisz do nas!

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Wysyłanie...

Twoja wiadomość została wysłana.

Niestety wystąpił błąd podczas wysyłki. Spróbuj jeszcze raz lub skontaktuj się z nami.

Skip to content