Fundusze UE
RP
UE

Wstecz Daleko zajdziesz

Narzędzie, które pozwoli osobom z niepełnosprawnością na swobodniejsze poruszanie się i lepszą orientację w przestrzeni publicznej.
Zdjęcie Daleko zajdziesz

Kategorie

Kto za tym stoi?

Typ innowatora
Grupa nieformalna
Instytucja wspierająca rozwój innowacji
string(3) "491" string(36) "4f267c49-a45a-4637-a726-1670421d958c"
Usługi opiekuńcze dla osób niepełnosprawnych [2016-2019]

O innowacji

Charakter innowacji
Produkt
Problem, na który odpowiada innowacja

Innowacja jest odpowiedzią na problem ograniczonego zasięgu swobodnego, samodzielnego poruszania się osób z niepełnosprawnością intelektualną i braku wsparcia dla takich osób.

Jak działa innowacja?

Program wykorzystuje monitoring z użyciem smartwatcha, tabletu i smartfona oraz aplikacji lokalizującej w rodzaju Glympse. Innowacja pomaga uporać się nie tyle z barierami architektonicznymi i komunikacyjnymi, co z obawą i lękiem, z wyuczoną bezradnością i wtórną niepełnosprawnością.

Komu służy innowacja?

Osoby z niepełnosprawnością intelektualną oraz ich opiekunowie.

Kto może wdrażać innowację?

Instytucje zajmujące się osobami z niepełnosprawnością intelektualną (np. organizacje pozarządowe, Środowiskowe Domy Samopomocy, Warsztaty Terapii Zajęciowej).

Produkty powstałe w wyniku testowania
  • Karty pracy;

  • mapy;

  • zindywidualizowane systemy komunikacyjne (np. PECS, skrypty, obrazki itp.);

  • gra na konsole XBOX Planet 51 – pomocna do diagnozy wstępnej, w warunkach symulowanych – jak dobrze radzą sobie odbiorcy z kierunkami świata, orientacją przestrzenną, jaki mają refleks i spostrzegawczość;

  • identyfikatory;

  • deklaracja uczestnictwa w projekcie;

  • narzędzia do mierzenia efektów;

  • arkusz wywiadu diagnozującego poziom samodzielności w swobodnym poruszaniu się;

  • wzór umowy zlecenia dla kadry;

  • ogólny schemat do indywidualnego planu pracy z zainteresowanym;

  • instrukcja obsługi Glympse;

  • plan zajęć przeprowadzonych warsztatowych dla rodziców;

  • plan indywidualnej pracy z rodzicem.

Rezultaty osiągnięte w wyniku testowania
Sześcioro uczestników wraz z opiekunami otrzymało możliwość skorzystania z narzędzi oferowanych przez innowację.
Ocena skuteczności innowacji
Zdecydowanie pozytywna
Czy innowacja została wybrana do upowszechniania?
Tak

Jak wdrożyć innowację?

Kto jest niezbędny do wdrożenia innowacji?

Kadra gotowa do pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną.

Co jest niezbędne do wdrożenia innowacji?

Koszt sprzętu:

  • telefon – szacunkowy koszt zakupu dwóch telefonów wynosi 3000 złotych. W podobnych cenach można zamiast smartfonu dla prowadzącego zaoferować mu tablet z modemem;

  • gra Planet 51;

  • koszty drukowania materiałów na zajęcia.

    Wydatki na kadrę:

  • koszt pracy;

  • koszt dojazdu osoby prowadzącej zajęcia do miejsca zamieszkania beneficjenta na zajęcia tzw. terenowe.

    Koszty narzędzi diagnostycznych;

    Koszty na uczestnika:

  • koszt podróżowania beneficjenta środkami transportu miejskiego (autobusy, busy, pociągi, tramwaje etc.);

  • koszty ubezpieczenia NNW.

Pliki do pobrania

Jeśli nie zaznaczono inaczej, materiały na stronie udostępniane są na licencji Creative Commons Attribution 4.0 License, a kod i oprogramowani na licencji GNU General Public License v.3. Więcej informacji w Regulaminie.

Chcesz się dowiedzieć więcej o innowacji? Napisz do nas!

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Wysyłanie...

Twoja wiadomość została wysłana.

Niestety wystąpił błąd podczas wysyłki. Spróbuj jeszcze raz lub skontaktuj się z nami.

Skip to content