Wstecz Edu Gra HaHaHa
Kategorie
O innowacji
Brak szerokiego dostępu do łagodnej rehabilitacji, jaką jest joga śmiechu;
brak narzędzi umożliwiających podtrzymanie dobrej kondycji psychicznej osób z niepełnosprawnościami oraz osób starszych.
Edu Gra HaHaHa zawiera karty-fiszki z czterema podstawowymi rodzajami ćwiczeń, do których należą ćwiczenia rozgrzewające, śmiechowe, integrujące i oddechowe. Ćwiczenia te zostały posegregowane zgodnie z zasadami przeprowadzania sesji jogi śmiechu, dzięki czemu cała zabawa przebiega płynnie. Do gry dołączona jest instrukcja w wersji podstawowej oraz w wersji dla pracowników jednostek wsparcia osób starszych i z niepełnosprawnościami.
Osoby starsze o ograniczonej mobilności i percepcji;
osoby z niepełnosprawnością intelektualną.
Organizacje pozarządowe;
podmioty pracujące z osobami starszymi i z osobami z niepełnosprawnością (np. Warsztaty Terapii Zajęciowej, szkoły specjalne).
Prototyp gry - pudełko, plansza, karty do ćwiczeń;
instrukcja podstawowa;
instrukcja dla pracowników jednostek wsparcia osób starszych i z niepełnosprawnościami.
W ramach testowania uczestnicy zabawy poznali się lepiej i zbliżyli się do siebie. Ćwiczenia z elementami jogi śmiechu przyczyniły się do ich pozytywnego nastawienia i zachowania dobrego nastroju.
Rozwiązanie zostało bardzo dobrze ocenione przez terapeutów, dzieci oraz osoby starsze testujące narzędzie. Członkowie grupy testującej mieli 100% frekwencji na zajęciach, a w trakcie monitoringu realizacji innowacji przyznawali, że nie mogą się doczekać kolejnego spotkania, ponieważ stało się dla nich ważnym punktem w planie tygodnia. Mimo początkowego skrępowania, które towarzyszyło zajęciom i wywoływaniu śmiechu, uczestnicy otworzyli się na proponowane ćwiczenia. Terapeutki natomiast zauważyły niezamierzone pozytywne efekty u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną biorących udział w teście, takie jak: lepsze opanowanie umiejętności naśladowania, rozwój sfery społeczno-emocjonalnej, nauka swobodnego wyrażania swoich emocji.
Jak wdrożyć innowację?
Koordynator, który będzie czuwał nad przebiegiem gry;
osoby z grupy docelowej.
Pomieszczenie, w którym można zagrać w grę;
egzemplarz gry.