Wstecz Edu Gra HaHaHa

Edukacyjna gra planszowa, która łączy jogę śmiechu z ćwiczeniami przygotowanymi w formie kart-fiszek
Zdjęcie Edu Gra HaHaHa

Kategorie

O innowacji

Charakter innowacji
Produkt
Problem, na który odpowiada innowacja
  • Brak szerokiego dostępu do łagodnej rehabilitacji, jaką jest joga śmiechu;

  • brak narzędzi umożliwiających podtrzymanie dobrej kondycji psychicznej osób z niepełnosprawnościami oraz osób starszych.

Jak działa innowacja?

Edu Gra HaHaHa zawiera karty-fiszki z czterema podstawowymi rodzajami ćwiczeń, do których należą ćwiczenia rozgrzewające, śmiechowe, integrujące i oddechowe. Ćwiczenia te zostały posegregowane zgodnie z zasadami przeprowadzania sesji jogi śmiechu, dzięki czemu cała zabawa przebiega płynnie. Do gry dołączona jest instrukcja w wersji podstawowej oraz w wersji dla pracowników jednostek wsparcia osób starszych i z niepełnosprawnościami.

Komu służy innowacja?
  • Osoby starsze o ograniczonej mobilności i percepcji;

  • osoby z niepełnosprawnością intelektualną.

Kto może wdrażać innowację?
  • Organizacje pozarządowe;

  • podmioty pracujące z osobami starszymi i z osobami z niepełnosprawnością (np. Warsztaty Terapii Zajęciowej, szkoły specjalne).

Produkty powstałe w wyniku testowania
  • Prototyp gry - pudełko, plansza, karty do ćwiczeń;

  • instrukcja podstawowa;

  • instrukcja dla pracowników jednostek wsparcia osób starszych i z niepełnosprawnościami.

Rezultaty osiągnięte w wyniku testowania

W ramach testowania uczestnicy zabawy poznali się lepiej i zbliżyli się do siebie. Ćwiczenia z elementami jogi śmiechu przyczyniły się do ich pozytywnego nastawienia i zachowania dobrego nastroju.

Ocena skuteczności innowacji
Zdecydowanie pozytywna
Komentarz do oceny

Rozwiązanie zostało bardzo dobrze ocenione przez terapeutów, dzieci oraz osoby starsze testujące narzędzie. Członkowie grupy testującej mieli 100% frekwencji na zajęciach, a w trakcie monitoringu realizacji innowacji przyznawali, że nie mogą się doczekać kolejnego spotkania, ponieważ stało się dla nich ważnym punktem w planie tygodnia. Mimo początkowego skrępowania, które towarzyszyło zajęciom i wywoływaniu śmiechu, uczestnicy otworzyli się na proponowane ćwiczenia. Terapeutki natomiast zauważyły niezamierzone pozytywne efekty u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną biorących udział w teście, takie jak: lepsze opanowanie umiejętności naśladowania, rozwój sfery społeczno-emocjonalnej, nauka swobodnego wyrażania swoich emocji.

Czy innowacja została wybrana do upowszechniania?
Tak

Jak wdrożyć innowację?

Kto jest niezbędny do wdrożenia innowacji?
  • Koordynator, który będzie czuwał nad przebiegiem gry;

  • osoby z grupy docelowej.

Co jest niezbędne do wdrożenia innowacji?
  • Pomieszczenie, w którym można zagrać w grę;

  • egzemplarz gry.

Kto za tym stoi?

Typ innowatora
Osoba fizyczna
Instytucja wspierająca rozwój innowacji
string(3) "491" string(36) "6f4243fd-c133-4c85-a72a-9aabd3ea658b"
Inkubator Dostępności [2019-2022]

Pliki do pobrania

Jeśli nie zaznaczono inaczej, materiały na stronie udostępniane są na licencji Creative Commons Attribution 4.0 License, a kod i oprogramowanie na licencji GNU General Public License v.3. Więcej informacji w Regulaminie.

Chcesz się dowiedzieć więcej o innowacji? Napisz do nas!

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Wysyłanie...

Twoja wiadomość została wysłana.

Niestety wystąpił błąd podczas wysyłki. Spróbuj jeszcze raz lub skontaktuj się z nami.

Skip to content