Wstecz Godziny Rozwoju, czyli jak zmienić nastawienie i uczyć (się) skutecznie
Kategorie
O innowacji
Brak samodyscypliny wśród uczniów;
brak znajomości nowoczesnych metod edukacyjnych wśród nauczycieli;
brak świadomości konieczności odejścia od tradycyjnego postrzegania roli ucznia i nauczyciela w trakcie zdobywania wiedzy i procesu nauczania.
Publikacja działa jako narzędzie wspierające nauczycieli i rodziców w rozwijaniu wewnętrznej motywacji, postawy względem rozwoju oraz samodzielności uczniów. Działa na kilku poziomach, które można podzielić na:
informację i edukację;
scenariusze zajęć;
rozwijanie pozytywnego myślenia;
konstruktywną krytykę;
wsparcie dla nauczycieli i rodziców.
Innowacja służy uczniom szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
Innowację mogą wdrażać nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz rodzice uczniów.
Stowarzyszenie „Tarnowska Akademia Nauki”
Rezultatem końcowym jest model innowacji społecznej z zakresu kształcenia, bazujący na autorskim programie Godzin Rozwoju. Na model ten składają się:
publikacja – złożona z 2 części i zawierająca minimum 30 ilustracji, 5 scenariuszy, 2 infografiki;
odnośniki do materiałów pozwalających użytkownikom i odbiorcom publikacji poszerzyć swoją wiedzę;
ankieta ewaluacyjna;
podcasty.
Dodatkowo w ramach innowacji powstał profil na Facebooku, który skupia wokół tego projektu społeczność i działa jako źródło informacji dla obserwujących.
Wzrost wiedzy odbiorców wykazany na podstawie testu wiedzy i testu kompetencyjnego (wykonany przed i po rozpoczęciu pracy samodzielnej z innowacją);
ankieta satysfakcji i użyteczności innowacji – przynajmniej 60% osób oceniło pozytywnie to doświadczenie;
wzrost entuzjazmu uczniów wobec nauki;
ulepszenie postawy wobec rozwoju osobistego i procesu uczenia się;
rozwinięcie zdolności do samodzielnego działania u uczniów.
Jak wdrożyć innowację?
Uczniowie;
osoba nadzorująca proces.
Smartfon lub inne urządzenie mobilne albo komputer;
dostęp do Internetu.