Wstecz Godziny Rozwoju, czyli jak zmienić nastawienie i uczyć (się) skutecznie

Program wspierania wewnętrznej motywacji i efektywnej nauki u uczniów
Zdjęcie Godziny Rozwoju, czyli jak zmienić nastawienie i uczyć (się) skutecznie

Kategorie

O innowacji

Charakter innowacji
Model organizacyjny
Problem, na który odpowiada innowacja
  • Brak samodyscypliny wśród uczniów;

  • brak znajomości nowoczesnych metod edukacyjnych wśród nauczycieli;

  • brak świadomości konieczności odejścia od tradycyjnego postrzegania roli ucznia i nauczyciela w trakcie zdobywania wiedzy i procesu nauczania.

Jak działa innowacja?

W ramach innowacji powstał model kształcenia, składający się z dwuczęściowej publikacji, odnośników do materiałów uzupełniających wiedzę użytkowników i odbiorców publikacji, ankiety ewaluacyjnej oraz podcastów. Utworzono także profil na Facebooku, skupiający społeczność wokół tego projektu i działający jako źródło informacji dla obserwujących.

Publikacja działa jako narzędzie wspierające nauczycieli i rodziców w rozwijaniu wewnętrznej motywacji, postawy względem rozwoju oraz samodzielności uczniów. Działa na kilku poziomach, które można podzielić na:

  • informację i edukację;

  • scenariusze zajęć;

  • rozwijanie pozytywnego myślenia;

  • konstruktywną krytykę;

  • wsparcie dla nauczycieli i rodziców.

Komu służy innowacja?

Innowacja służy uczniom szkół podstawowych i ponadpodstawowych.

Kto może wdrażać innowację?

Innowację mogą wdrażać nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz rodzice uczniów.

Miejsce testowania innowacji

Stowarzyszenie „Tarnowska Akademia Nauki”

Produkty powstałe w wyniku testowania

Rezultatem końcowym jest model innowacji społecznej z zakresu kształcenia, bazujący na autorskim programie Godzin Rozwoju. Na model ten składają się:

  • publikacja – złożona z 2 części i zawierająca minimum 30 ilustracji, 5 scenariuszy, 2 infografiki;

  • odnośniki do materiałów pozwalających użytkownikom i odbiorcom publikacji poszerzyć swoją wiedzę;

  • ankieta ewaluacyjna;

  • podcasty.

    Dodatkowo w ramach innowacji powstał profil na Facebooku, który skupia wokół tego projektu społeczność i działa jako źródło informacji dla obserwujących.

Rezultaty osiągnięte w wyniku testowania
  • Wzrost wiedzy odbiorców wykazany na podstawie testu wiedzy i testu kompetencyjnego (wykonany przed i po rozpoczęciu pracy samodzielnej z innowacją);

  • ankieta satysfakcji i użyteczności innowacji – przynajmniej 60% osób oceniło pozytywnie to doświadczenie;

  • wzrost entuzjazmu uczniów wobec nauki;

  • ulepszenie postawy wobec rozwoju osobistego i procesu uczenia się;

  • rozwinięcie zdolności do samodzielnego działania u uczniów.

Czy innowacja została wybrana do upowszechniania?
Tak

Jak wdrożyć innowację?

Kto jest niezbędny do wdrożenia innowacji?
  • Uczniowie;

  • osoba nadzorująca proces.

Co jest niezbędne do wdrożenia innowacji?
  • Smartfon lub inne urządzenie mobilne albo komputer;

  • dostęp do Internetu.

Kto za tym stoi?

Typ innowatora
Grupa nieformalna
Instytucja wspierająca rozwój innowacji
string(3) "491" string(36) "81eab403-d61e-4ddc-bcb5-d22ba9adfde4"
POPOJUTRZE 2.0 [2019-2023]

Pliki do pobrania

Jeśli nie zaznaczono inaczej, materiały na stronie udostępniane są na licencji Creative Commons Attribution 4.0 License, a kod i oprogramowanie na licencji GNU General Public License v.3. Więcej informacji w Regulaminie.

Chcesz się dowiedzieć więcej o innowacji? Napisz do nas!

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Wysyłanie...

Twoja wiadomość została wysłana.

Niestety wystąpił błąd podczas wysyłki. Spróbuj jeszcze raz lub skontaktuj się z nami.

Skip to content