Wstecz Kultura w tekście łatwym – wzorce dla instytucji
Kategorie
Kto za tym stoi?
O innowacji
Brak wiedzy i rozwiązań, jak spełnić potrzebę dostępnej komunikacji w tekście łatwym do czytania i rozumienia;
brak dostępnych materiałów wspomagających osoby z problemami kognitywnymi w rozumieniu treści komunikatów;
tworzenie skomplikowanych tekstów w instytucjach kultury i w miejscach publicznych.
Rozwiązanie polega na opracowaniu materiałów edukacyjnych, które pomogą twórcom tekstów, grafikom, konsultantom, etc. dowiedzieć się, jak w praktyce zastosować zasady tworzenia tekstów łatwych.
Osoby z lekką/umiarkowaną niepełnosprawnością intelektualną;
osoby w spektrum autyzmu;
osoby g/Głuche;
seniorzy, osoby chore na Alzheimera;
osoby słabowidzące;
osoby, które słabo znają język polski;
osoby z dysleksją.
Autorzy/autorki tekstów łatwych dla instytucji kultury;
graficy/graficzki;
redaktorzy językowi/redaktorki językowe;
instytucje kultury.
Wytyczne tworzenia tekstów łatwych;
wzory w tekście łatwym;
ogólne zalecenia co do publikacji informacji w tekście łatwym na stronie internetowej instytucji;
raport podsumowujący.
Zwiększenie niezależności i poprawa rozwoju osób z zaburzeniami kognitywnymi;
zwiększenie świadomości pracowników instytucji kultury nt. tworzenia tekstów łatwych;
poprawa dostępności wydarzeń kulturalnych oraz społecznych dla osób z niepełnosprawnościami.
Jak wdrożyć innowację?
Osoby z zaburzeniami kognitywnymi;
osoby tworzące teksty lub ilustracje.
Zaznajomienie się z wytycznymi;
odpowiednie urządzenia umożliwiające tworzenie tekstów lub grafik.