Wstecz Kurs na relacje

Platforma internetowa zawierająca materiały skierowane do nauczycieli, dyrektorów szkół i rodziców
Zdjęcie Kurs na relacje

Kategorie

O innowacji

Charakter innowacji
Produkt
Problem, na który odpowiada innowacja

Innowacja odpowiada na problem niskiego poziomu kompetencji budowania relacji z rodzicami przez nauczycieli. Jednocześnie wspiera rozwiązanie problemu niskich kompetencji rodzicielskich. Wielu rodziców oczekuje wsparcia w pedagogizacji od nauczycieli. Chcieliby, aby zebrania stały się przestrzenią do dyskusji o metodach wychowawczych, etapach rozwoju dzieci, wyzwaniach z tym związanych. Rodzicom brakuje pomysłów na dobre, pomocne zachowania (np. w sytuacji smutku spowodowanego słabymi wynikami sprawdzianu), wielu nie umie chwalić, doceniać. Dość niska jest również wiedza rodziców z zakresu psychologii rozwojowej.

Jak działa innowacja?

W ramach innowacji powstał model organizacji i realizacji komunikacji oraz współpracy między wychowawcą klasy a rodzicami. Model łączy potrzeby i wartości rodziców oraz nauczycieli, stawiając jako punkt wyjścia wszelkich działań dobro i rozwój dziecka/ucznia. Innowacja składa się z modułu dla dyrektorów (treści wspomagające dyrektora w uświadomieniu nauczycielom znaczenia skutecznej komunikacji i współpracy z rodzicami), modułu dla wychowawców (składającego się z 5 części), podcastów dla rodziców.

Komu służy innowacja?
  • Nauczyciele klas 4-8 szkoły podstawowej;

  • uczniowie;

  • rodzice.

Kto może wdrażać innowację?
  • Nauczyciele;

  • dyrektorzy.

Miejsce testowania innowacji

Innowacja została przetestowana w warunkach rzeczywistych, zgodnie z zaplanowanym w SIN procesem. Wszystkie założone w innowacji wskaźniki produktu i rezultatu zostały zrealizowane.

Produkty powstałe w wyniku testowania
  • Platforma internetowa zawierająca materiały skierowane do nauczycieli, dyrektorów szkół i rodziców.

Rezultaty osiągnięte w wyniku testowania

Kurs na relacje wspiera wychowawców i dyrektorów szkół w podnoszeniu kompetencji miękkich uczniów i rodziców. Dzięki niemu zyskali oni dostęp do zbioru podstawowej wiedzy, pytań inspirujących do refleksji nad własnym warsztatem oraz scenariuszy umożliwiających przeprowadzenie zajęć oraz zebrań z rodzicami.

Ocena skuteczności innowacji
Raczej pozytywna
Komentarz do oceny

INNOWACJA BYŁA UPOWSZECHNIANA W POPOJUTRZE 2.0 - KSZTAŁCENIE. Innowacja ma duży potencjał do dalszego upowszechniania i skalowania. Innowację z powodzeniem można włączyć w cykl kształcenia przyszłych nauczycieli. Skalowanie mogłoby polegać na szkoleniach młodych wychowawców klas - tych nauczycieli, którzy po raz pierwszy zostają wychowawcami. Mógłby to być też kurs przygotowujący do bycia wychowawcą - w formie on-linie lub stacjonarnej. Kurs z powodzeniem można włączyć w kształcenie przyszłych nauczycieli na kierunkach pedagogicznych. 

Czy innowacja została wybrana do upowszechniania?
Tak

Jak wdrożyć innowację?

Kto jest niezbędny do wdrożenia innowacji?
  • Uczniowie;

  • nauczyciele;

  • rodzice.

Co jest niezbędne do wdrożenia innowacji?
  • Dostęp do kursu;

  • bezpieczna przestrzeń.

Kto za tym stoi?

Typ innowatora
Grupa nieformalna
Instytucja wspierająca rozwój innowacji
string(3) "491" string(36) "81eab403-d61e-4ddc-bcb5-d22ba9adfde4"
POPOJUTRZE 2.0 [2019-2023]

Pliki do pobrania

Jeśli nie zaznaczono inaczej, materiały na stronie udostępniane są na licencji Creative Commons Attribution 4.0 License, a kod i oprogramowanie na licencji GNU General Public License v.3. Więcej informacji w Regulaminie.

Chcesz się dowiedzieć więcej o innowacji? Napisz do nas!

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Wysyłanie...

Twoja wiadomość została wysłana.

Niestety wystąpił błąd podczas wysyłki. Spróbuj jeszcze raz lub skontaktuj się z nami.

Skip to content