Wstecz Kurs na relacje
Kategorie
O innowacji
Innowacja odpowiada na problem niskiego poziomu kompetencji budowania relacji z rodzicami przez nauczycieli. Jednocześnie wspiera rozwiązanie problemu niskich kompetencji rodzicielskich. Wielu rodziców oczekuje wsparcia w pedagogizacji od nauczycieli. Chcieliby, aby zebrania stały się przestrzenią do dyskusji o metodach wychowawczych, etapach rozwoju dzieci, wyzwaniach związanych z tym. Rodzicom brakuje pomysłów na dobre, pomocne zachowania (np. w sytuacji smutku ze słabych wyników na sprawdzianie), wielu nie umie chwalić, doceniać. Dość niska jest również wiedza rodziców z zakresu psychologii rozwojowej.
W ramach innowacji powstał model organizacji i realizacji komunikacji oraz współpracy między wychowawcą klasy a rodzicami. Model łączy potrzeby i wartości rodziców oraz nauczycieli, stawiając jako punkt wyjścia wszelkich działań dobro i rozwój dziecka/ucznia. Innowacja składa się z modułu dla dyrektorów (treści wspomagające dyrektora w uświadomieniu nauczycielom znaczenie skutecznej komunikacji i współpracy z rodzicami), modułu dla wychowawców (składającego się z 5 części), podcastów dla rodziców.
Nauczyciele klas 4-8 szkoły podstawowej;
uczniowie;
rodzice.
Nauczyciele;
dyrektorzy.
Innowacja została przetestowana w warunkach rzeczywistych, zgodnie z zaplanowanym w SIN procesem. Wszystkie założone w innowacji wskaźniki produktu i rezultatu zostały zrealizowane.
Platforma internetowa zawierająca materiały skierowane do nauczycieli, dyrektorów szkół i rodziców.
Kurs na relacje wspiera wychowawców i dyrektorów szkół w podnoszeniu kompetencji miękkich uczniów i rodziców. Dzięki niemu zyskali oni dostęp do zbioru podstawowej wiedzy, pytań inspirujących do refleksji nad własnym warsztatem oraz scenariuszy umożliwiających przeprowadzenie zajęć oraz zebrań z rodzicami.
INNOWACJA BYŁA UPOWSZECHNIANA W POPOJUTRZE 2.0 - KSZTAŁCENIE. Innowacja ma duży potencjał do dalszego upowszechniania i skalowania. Innowację z powodzeniem można włączyć w cykl kształcenia przyszłych nauczycieli. Skalowanie mogłoby polegać na szkoleniach młodych wychowawców klas - tych nauczycieli, którzy po raz pierwszy zostają wychowawcami. Mógłby to być też kurs przygotowujący do bycia wychowawcą - w formie on-linie lub stacjonarnej. Kurs z powodzeniem można włączyć w kształcenie przyszłych nauczycieli na kierunkach pedagogicznych.
Jak wdrożyć innowację?
Uczniowie;
nauczyciele;
rodzice.
Dostęp do kursu;
bezpieczna przestrzeń.