Wstecz Laboratorium Design Thinking
Kategorie
O innowacji
Innowacja odpowiada na problem deficytów kompetencji społecznych występujących u studentów kierunków nauk społecznych.
Innowacja skupia się na brakach w kompetencjach społecznych studentów. Wykładowcy akademiccy dostają narzędzie w postaci podręcznika, który systematyzuje ich wiedzę dotyczącą metody design thinking oraz pozwala zaplanować zajęcia wspierające rozwój kompetencji społecznych u słuchaczy. Twórcy innowacji proponują także materiały wspierające, jak przykładowe karty pracy oraz podcasty.
Innowacja służy studentom kierunków nauk społecznych.
Nauczyciele akademiccy kierunków nauk społecznych;
edukatorzy;
fundacje wspierające rozwój kompetencji studentów;
organizacje i kółka zainteresowań.
Platforma internetowa, której użytkownik ma dostęp do:
podręcznika;
podcastów;
kart pracy;
załączników w postaci wartościowych materiałów poruszających temat metody design thinking.
Zaznajomienie nauczycieli z metodą design thinking poskutkowało rozwojem kompetencji społecznych studentów. Po 3 miesiącach testowania w grupie 70 studentów, liczba osób biorących udział w dyskusjach zwiększyła się o ponad 30%, a liczba studentów odczuwających z tego powodu dyskomfort spadła o około 30%.
Innowacja ma bardzo duży potencjał do skalowania wśród kadry akademickiej na kierunkach społecznych. Model skalowania mógłby zakładać szkolenie kadry dydaktycznej ze stosowania metody na zajęciach ze studentami. Po szkoleniu zalecane przeprowadzenie zajęć proponowaną metodą i ewaluacja.
Jak wdrożyć innowację?
Wykładowcy akademiccy;
studenci nauk społecznych.
Innowacja jest przeznaczona do wdrażania na uczelniach, dlatego standardowe wyposażenia sali wykładowej, takie jak stoły, krzesła, tablica, dostęp do internetu itp. powinno wystarczyć. Wszystkie niezbędne informacje znajdują się w podręczniku innowacji poniżej.
Kto za tym stoi?
Pliki do pobrania
Multimedia
Materiały wideo
Inne linki
Opis innowacji na stronie inkubatora