Wstecz Lingwistyczna papuga

Aplikacja wspierająca naukę poprawnej wymowy i dykcji dla dzieci i młodzieży
Zdjęcie Lingwistyczna papuga

Kategorie

O innowacji

Charakter innowacji
Produkt
Problem, na który odpowiada innowacja
  • Problem niedbałości językowej wśród dzieci i młodzieży;

  • brak na rynku narzędzi wspierających naukę odpowiedniej wymowy i artykulacji;

  • brak przestrzeni w podstawie programowej, aby skupić się na nauce poprawnej wymowy wśród dzieci i młodzieży.

Jak działa innowacja?

Innowacja w postaci aplikacji, która w ramach gry edukacyjnej zachęca dzieci i młodzież do regularnego ćwiczenia dykcji. Celem gry jest zdobycie odznaki Mistrza Wymowy. Zdobywa się ją po wykonaniu 20 podstawowych zestawów ćwiczeń. Za wykonywanie ćwiczeń użytkownik otrzymuje krakersy, które wymienia na wirtualne nagrody w aplikacji.

Komu służy innowacja?
  • Uczniowie klas IV-VIII;

  • młodzież;

  • osoby uczące się języka polskiego jako obcego.

Kto może wdrażać innowację?
  • Nauczyciele;

  • opiekunowie;

  • rodzice;

  • edukatorzy młodzieży;

  • trenerzy;

  • pedagodzy;

  • instruktorzy;

  • logopedzi.

Miejsce testowania innowacji

Młodzieżowy Dom Kultury nr 1 im. Artystów Rodu Kossaków w Tychach

Produkty powstałe w wyniku testowania

Aplikacja, która zawiera:

  • ćwiczenia oddechowe;

  • ćwiczenia dykcyjne;

  • ćwiczenia artykulacyjne;

  • łamańce językowe;

  • wiersze dykcyjne;

  • materiały edukacyjne;

  • nakładki selfie;

  • awatary;

  • motywy tła;

  • odznaki postępów;

  • mini grę „Zakręć kołem”;

  • dodatkowe zadania;

  • nagrania lektora;

  • instruktaż.

Rezultaty osiągnięte w wyniku testowania
  • Dzięki regularnym ćwiczeniom i zabawom aplikacja pomogła rozwinąć poprawną wymowę, artykulację i wyraźność mowy użytkowników;

  • poprawa dykcji przyczyniła się do zwiększenia pewności siebie u użytkowników;

  • innowacja zmotywowała dzieci i młodzież do systematycznego doskonalenia swojej dykcji;

  • poprzez wyznaczanie widocznych celów i śledzenie postępów, aplikacja zapewniła użytkownikom poczucie sukcesu, a to zachęciło ich do kontynuowania treningu.

Czy innowacja została wybrana do upowszechniania?
Tak

Jak wdrożyć innowację?

Kto jest niezbędny do wdrożenia innowacji?
  • Projektant aplikacji;

  • programista;

  • pedagog lub logopeda;

  • twórca materiałów edukacyjnych;

  • twórca ćwiczeń i zadań dykcyjnych;

  • użytkownicy z grupy docelowej.

Co jest niezbędne do wdrożenia innowacji?
  • Odpowiednia technologia umożliwiająca korzystanie z aplikacji mobilnej;

  • wsparcie techniczne i aktualizacje treści;

  • dostęp do Internetu.

Kto za tym stoi?

Typ innowatora
Grupa nieformalna
Instytucja wspierająca rozwój innowacji
string(3) "491" string(36) "81eab403-d61e-4ddc-bcb5-d22ba9adfde4"
POPOJUTRZE 2.0 [2019-2023]

Pliki do pobrania

Jeśli nie zaznaczono inaczej, materiały na stronie udostępniane są na licencji Creative Commons Attribution 4.0 License, a kod i oprogramowanie na licencji GNU General Public License v.3. Więcej informacji w Regulaminie.

Chcesz się dowiedzieć więcej o innowacji? Napisz do nas!

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Wysyłanie...

Twoja wiadomość została wysłana.

Niestety wystąpił błąd podczas wysyłki. Spróbuj jeszcze raz lub skontaktuj się z nami.

Skip to content