Wstecz Lokalny Model Współpracy
Kategorie
O innowacji
Osoby z niepełnosprawnościami i/lub seniorzy otrzymują informacje na temat możliwości ochrony przed złymi skutkami m.in. zawieranych umów czy dokonywanych zakupów. Asystenci osób z niepełnosprawnościami, pracownicy socjalni i inne osoby wspierające otrzymują narzędzia wzmacniające pozycję konsumentów z niepełnosprawnościami poprzez popularyzowanie wiedzy i edukację w zakresie ich praw i obowiązków. Z wypracowanych rozwiązań z zakresu edukacji ekonomicznej mogą korzystać różne grupy wiekowe, w tym osoby znajdujące się w trudnej sytuacji finansowej, oraz ofiary przestępstw i nadużyć ekonomicznych.
Osoby z niepełnosprawnościami;
seniorzy;
ofiary przestępstw i nadużyć ekonomicznych.
Instytucje publiczne udzielające wsparcia osobom niepełnosprawnym;
organizacje pozarządowe.
Lokalny Model Współpracy;
broszura informacyjna “Poradnik dla osób niepełnosprawnych. I ty jesteś konsumentem”;
platforma internetowa przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami (edukacyjne treści przygotowane wg zasad easy to read, z wykorzystaniem tłumacza języka migowego, z możliwością powiększenia czcionki i w wersji mówionej), zawierająca informacje z zakresu praw konsumentów wraz z danymi kontaktowymi do instytucji i podmiotów udzielających wsparcia, programem i scenariuszami warsztatów grupowych i indywidualnych;
wytyczne dot. pracy asystentów osób z niepełnosprawnościami, pracowników socjalnych i innych użytkowników modelu w zakresie edukacji i upowszechniania wiedzy dot. praw konsumentów;
scenariusze warsztatów edukacyjnych z zakresu praw konsumenckich osób z niepełnosprawnościami.
Odbiorcy uzyskali przystępny dla osób z niepełnosprawnościami i seniorów dostęp do informacji z zakresu wiedzy konsumenckiej (edukacyjne treści przygotowane wg zasad easy to read, z wykorzystaniem tłumacza języka migowego, z możliwością powiększenia czcionki i w wersji mówionej).
Jak wdrożyć innowację?
Opiekunowie osób z niepełnosprawnościami i/lub osób starszych;
pracownicy instytucji publicznych odpowiedzialnych za wsparcie OzN i seniorów;
pracownicy organizacji pozarządowych i ośrodków pomocy społecznej;
osoby przeprowadzające warsztaty;
asystenci OzN.
Profesjonalna platforma internetowa z edukacyjnymi treściami nt. praw konsumenckich;
scenariusze warsztatów.
Kto za tym stoi?
Fundacja Fuga Mundi:
Telefon: +81 534 26 01;
E-mail: ffm@ffm.pl;
Adres korespondencyjny: ul. Hutnicza 20B, 20-218 Lublin.