Wstecz Outdoor Education PO POLSKU
Kategorie
O innowacji
Zespół zidentyfikował problem braku metody nauczania w terenie w kształceniu szkolnym. Dodatkowo podstawa programowa, czyli materiały dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych, nie obejmuje nauczania kompetencji przekrojowych, które są dzieciom niezbędne do radzenia sobie z prawdziwymi wyzwaniami szybko zmieniającego się świata. Nauczanie kompetencji przekrojowych można wprowadzić do systemu polskiej edukacji poprzez odpowiednie, cykliczne szkolenia nauczycieli oraz poprzez stosowanie scenariuszy edukacyjnych Outdoor Education.
W ramach innowacji przygotowano materiały przeznaczone dla nauczycieli i edukatorów dzieci oraz młodzieży takie, jak scenariusze zajęć oraz przewodnik w formie elektronicznej (e-book), które pomogą w zaplanowaniu lekcji bazujących na metodzie Outdoor Education. Stworzono także zestaw narzędzi służących do pomiaru wzrostu kompetencji uczniów.
Uczniowie szkół podstawowych;
uczniowie szkół ponadpodstawowych;
dzieci przedszkolne.
Nauczyciele szkół podstawowych;
nauczyciele szkół ponadpodstawowych;
nauczyciele wychowania przedszkolnego;
trenerzy;
tutorzy;
edukatorzy młodzieży;
pedagodzy.
E-book z przewodnikiem dla nauczycieli i pedagogów;
scenariusze zajęć;
narzędzia do pomiaru wzrostu kompetencji.
Większe zaangażowanie uczniów;
rozwinięcie kompetencji życiowych;
poprawa zdrowia i aktywności fizycznej;
rozwinięcie umiejętności społecznych.
Jak wdrożyć innowację?
Nauczyciele;
uczniowie;
dzieci w wieku przedszkolnym.
Dostęp do terenów na świeżym powietrzu;
zaangażowanie placówek edukacyjnych.
Kto za tym stoi?
Pliki do pobrania
Materiały wideo
Inne linki
https://newmeritum.mscdn.pl/wp-content/uploads/2023/08/Jamsa.pdf