Wstecz ProGRAMowanie w MINECRAFT

Program nauczania programowania na lekcjach informatyki w szkołach podstawowych
Zdjęcie ProGRAMowanie w MINECRAFT

Kategorie

O innowacji

Charakter innowacji
Produkt
Problem, na który odpowiada innowacja

Intensywny rozwój cyfryzacji i informatyzacji w codziennym życiu wymusza konieczność nie tylko sprawnej obsługi komputera, ale również poznania podstaw kodowania/programowania. Tymczasem szkoły borykają się z niedostosowaniem sposobu prowadzenia lekcji i materiałów dydaktycznych do potrzeb uczniów oraz zakresu rozwijanych na informatyce umiejętności programowania.

Jak działa innowacja?

Wykorzystanie Minecraft’a do nauki programowania polega na tym, że uczniowie - programując - tworzą gry w

Minecrafcie - stają się zatem twórcami gry, którą lubią i znają. Przygotowany model narzędzia pozwala nauczycielowi informatyki przeprowadzić 30 godzin lekcji. Nauczyciel zostanie poprowadzony poprzez scenariusz, aby uczyć programowania z wykorzystaniem gry Minecraft. Ze względu na możliwość programowania w językach blokowym (obrazkowym) i tekstowym (Javascript i Python), nauka programowania może być realizowana na różnych poziomach zaawansowania, dostosowując ją do podstawy programowej.

Komu służy innowacja?
  • Uczniowie szkół podstawowych.

Kto może wdrażać innowację?
  • Nauczyciele;

  • dyrektorzy.

Produkty powstałe w wyniku testowania

Na innowacje składa się:

● 30 scenariuszy lekcji;

● 30 filmów instruktażowych dla nauczyciela;

● 30 plików z kodem programu;

● 1 instrukcja obsługi modelu;

● 1 przewodnik dla nauczyciela.

Rezultaty osiągnięte w wyniku testowania

Zaangażowanie dzieci podczas lekcji z Minecraftem było znacznie większe niż z innymi aplikacjami do programowania. Uczniowie chętnie uczestniczyli w lekcjach informatyki i uczyli się programowania, co przełożyło się na wzrost ich umiejętności w tym zakresie.

Jak wdrożyć innowację?

Kto jest niezbędny do wdrożenia innowacji?
  • Nauczyciel;

  • uczniowie.

Co jest niezbędne do wdrożenia innowacji?
  • Komputery z dostępem do Internetu;

  • licencja Minecraft: Education E.

Kto za tym stoi?

Typ innowatora
Podmiot prawny
Imię i nazwisko lub nazwa innowatora/ów
Fundacja Rozwoju Edukacji Małego Inżyniera
Miejscowość, w której znajduje się miejsce zamieszkania lub siedziby innowatora/ów
Poznań
Instytucja wspierająca rozwój innowacji
string(3) "491" string(36) "81eab403-d61e-4ddc-bcb5-d22ba9adfde4"
POPOJUTRZE 2.0 [2019-2023]
Kontakt w sprawie innowacji

Tel.: +48 516 037 585;

Strona: www.fundacja.malyinzynier.pl;

Adres korespondencyjny: ul. Zagrodnicza 81, 61-654 Poznań.

.

Pliki do pobrania

Jeśli nie zaznaczono inaczej, materiały na stronie udostępniane są na licencji Creative Commons Attribution 4.0 License, a kod i oprogramowanie na licencji GNU General Public License v.3. Więcej informacji w Regulaminie.

Chcesz się dowiedzieć więcej o innowacji? Napisz do nas!

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Wysyłanie...

Twoja wiadomość została wysłana.

Niestety wystąpił błąd podczas wysyłki. Spróbuj jeszcze raz lub skontaktuj się z nami.

Skip to content