Wstecz Przyszłość, która nadeszła

Kategorie
O innowacji
Brak przygotowania młodzieży do wyzwań rynku pracy;
brak w programie nauczania tematu zawodów przyszłości, nadchodzących trendów oraz kompetencji przyszłości;
nieatrakcyjny sposób przekazywania wiedzy w szkołach;
zagubienie uczniów w kontekście wyboru ścieżki kariery.
Innowacja wykorzystuje grę planszową jako materiał dydaktyczny oraz proponuje autorski model uczestnictwa nauczyciela w rozgrywce. Nauczyciel nie występuje w roli przekazującego wiedzę, a osoby, która zachęca do samodzielnego poszukiwania odpowiedzi w ogólnodostępnych źródłach. Gra planszowa ma na celu zapoznanie uczniów i nauczycieli z najważniejszymi trendami, które będą kształtować rynek pracy w najbliższych latach.
Uczniowie szkół ponadpodstawowych;
nauczyciele.
Szkoła,
nauczyciele szkolni;
pedagodzy;
doradcy zawodowi;
zewnętrzni trenerzy;
organizacje pozarządowe pracujące z młodzieżą i/lub zajmujące się rynkiem pracy.
Gra edukacyjna;
instrukcja;
zeszyt ćwiczeń;
materiały poszkoleniowe.
Dzięki zdobytej wiedzy na temat zawodów przyszłości i pożądanych kompetencji młodzi ludzie są lepiej przygotowani do wejścia na rynek pracy. Wiedzą także, jaki kierunek rozwoju będzie dla nich najkorzystniejszą opcją, co ograniczyło stres związany z wejściem w etap życia zawodowego i ułatwiło podejmowanie życiowych wyborów.
Jak wdrożyć innowację?
Szkoła,
nauczyciele szkolni;
pedagodzy;
doradcy zawodowi;
zewnętrzni trenerzy;
organizacje pozarządowe pracujące z młodzieżą i/lub zajmujące się rynkiem pracy;
uczniowie.
Sala lekcyjna bądź pomieszczenie, w którym uczniowie będą mogli zagrać w grę z nauczycielem;
egzemplarz gry.