Wstecz Przyszłość, która nadeszła

Gra planszowa, która zapoznaje uczniów i nauczycieli szkół ponadpodstawowych z nowymi trendami na rynku pracy
Zdjęcie Przyszłość, która nadeszła

Kategorie

O innowacji

Charakter innowacji
Produkt
Problem, na który odpowiada innowacja
  • Brak przygotowania młodzieży do wyzwań rynku pracy;

  • brak w programie nauczania tematu zawodów przyszłości, nadchodzących trendów oraz kompetencji przyszłości;

  • nieatrakcyjny sposób przekazywania wiedzy w szkołach;

  • zagubienie uczniów w kontekście wyboru ścieżki kariery.

Jak działa innowacja?

Innowacja wykorzystuje grę planszową jako materiał dydaktyczny oraz proponuje autorski model uczestnictwa nauczyciela w rozgrywce. Nauczyciel nie występuje w roli przekazującego wiedzę, a osoby, która zachęca do samodzielnego poszukiwania odpowiedzi w ogólnodostępnych źródłach. Gra planszowa ma na celu zapoznanie uczniów i nauczycieli z najważniejszymi trendami, które będą kształtować rynek pracy w najbliższych latach.

Komu służy innowacja?
  • Uczniowie szkół ponadpodstawowych;

  • nauczyciele.

Kto może wdrażać innowację?
  • Szkoła,

  • nauczyciele szkolni;

  • pedagodzy;

  • doradcy zawodowi;

  • zewnętrzni trenerzy;

  • organizacje pozarządowe pracujące z młodzieżą i/lub zajmujące się rynkiem pracy.

Produkty powstałe w wyniku testowania
  • Gra edukacyjna;

  • instrukcja;

  • zeszyt ćwiczeń;

  • materiały poszkoleniowe.

Rezultaty osiągnięte w wyniku testowania

Dzięki zdobytej wiedzy na temat zawodów przyszłości i pożądanych kompetencji młodzi ludzie są lepiej przygotowani do wejścia na rynek pracy. Wiedzą także, jaki kierunek rozwoju będzie dla nich najkorzystniejszą opcją, co ograniczyło stres związany z wejściem w etap życia zawodowego i ułatwiło podejmowanie życiowych wyborów.

Czy innowacja została wybrana do upowszechniania?
Tak

Jak wdrożyć innowację?

Kto jest niezbędny do wdrożenia innowacji?
  • Szkoła,

  • nauczyciele szkolni;

  • pedagodzy;

  • doradcy zawodowi;

  • zewnętrzni trenerzy;

  • organizacje pozarządowe pracujące z młodzieżą i/lub zajmujące się rynkiem pracy;

  • uczniowie.

Co jest niezbędne do wdrożenia innowacji?
  • Sala lekcyjna bądź pomieszczenie, w którym uczniowie będą mogli zagrać w grę z nauczycielem;

  • egzemplarz gry.

Kto za tym stoi?

Typ innowatora
Osoba fizyczna
Instytucja wspierająca rozwój innowacji
string(3) "491" string(36) "0acb9511-4390-4ded-b80c-674176fec277"
Transfer HUB [2019-2023]

Pliki do pobrania

Jeśli nie zaznaczono inaczej, materiały na stronie udostępniane są na licencji Creative Commons Attribution 4.0 License, a kod i oprogramowanie na licencji GNU General Public License v.3. Więcej informacji w Regulaminie.

Chcesz się dowiedzieć więcej o innowacji? Napisz do nas!

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Wysyłanie...

Twoja wiadomość została wysłana.

Niestety wystąpił błąd podczas wysyłki. Spróbuj jeszcze raz lub skontaktuj się z nami.

Skip to content