Wstecz RozegGRAj dobrą lekcję
Kategorie
O innowacji
Innowacja odpowiada na problem braku wiedzy i kompetencji młodych ludzi w obszarze przedsiębiorczości oraz w kontekście zarządzania projektami, grupą oraz zarządzania czasem. Na rynku zauważa się poważny deficyt materiałów edukacyjnych poruszających taką tematykę, a nauczyciele klas ponadpodstawowych pilnie potrzebują wdrożenia nowych narzędzi szkoleniowych w tym zakresie.
Innowacja obejmuje dwa bloki tematyczne, składające się z pięciu gier każdy (zawierają opis celów, instrukcję, specyfikację produkcyjną i pliki produkcyjne) oraz opis zadań i kart pracy do treningu zadaniowego.
"RozeGRAj dobrą lekcję” to łatwe w przygotowaniu i użyciu narzędzia dla nauczycieli, które służą prowadzeniu aktywnych lekcji z wykorzystaniem gier edukacyjnych.
Innowacja służy:
uczniom szkół ponadpodstawowych;
nauczycielom szkół ponadpodstawowych.
Innowację mogą wdrażać:
nauczyciele;
dyrektorzy szkół ponadpodstawowych;
organizatorzy pozaszkolnych aktywności kierowanych do młodzieży (np. harcerstwo lub inne formy animacji czasu wolnego).
Produkty powstałe w wyniku testowania to:
5 gier edukacyjnych zawierających opis celów, instrukcję, specyfikację produkcyjną i pliki produkcyjne;
pomoce do realizacji treningu zadaniowego składające się z z serii zadań wyznaczających proces osiągnięcia jakiegoś celu;
karty pracy.
Osiągnięte w wyniku testowania rezultaty to:
wykreowanie przestrzeni do rozwoju przedsiębiorczości u ucznia;
rozwinięcie projektowego myślenia u ucznia;
wyedukowanie ucznia na temat podstaw przedsiębiorczości, zarządzania projektem i czasem;
stworzenie nowych, wyjątkowych narzędzi edukacyjnych.
Jak wdrożyć innowację?
Niezbędni do wdrożenia innowacji są:
nauczyciele, którzy mają wiedzę i doświadczenie w zakresie przedsiębiorczości, zarządzania projektami oraz zarządzania czasem, są niezbędni do przekazywania tych umiejętności uczniom;
osoby, które mają doświadczenie w opracowywaniu programów nauczania oraz materiałów edukacyjnych związanych z przedsiębiorczością i zarządzaniem projektami;
praktycy biznesu lub osoby z doświadczeniem w zarządzaniu projektami;
osoby, które specjalizują się w rozwoju umiejętności miękkich, zarządzaniu czasem i budowaniu skutecznych zespołów;
osoby zajmujące się planowaniem programów nauczania i wspieraniem nauczycieli w zakresie dostosowania materiałów edukacyjnych do potrzeb uczniów i wymagań programowych;
osoby odpowiedzialne za opracowywanie nowoczesnych i atrakcyjnych materiałów edukacyjnych.
Do wdrożenia innowacji niezbędne są:
odpowiednie urządzenia, na których można uruchomić grę;
dostęp do Internetu;
drukarnia;
elementy gry (np. kostki, pionki, znaczniki);
finansowanie.
Kto za tym stoi?
Pliki do pobrania
- Scenariusze, karty pracy i pomoce
- Inne materiały potrzebne do realizacji zajęć
- Prezenter i Gonitwa Giganta - videotutoriale
- Przejście przez lodowiec i labirynt ryzyk - videotutoriale
- GPS na cel i Starożytna Świątynia - videotutoriale
- Make Good Grade i Pożeracze czasu - videotutoriale
- Nie chce MISIE i Grand Prix z czasem - videotutoriale
- Studia przypadku
- Produkt do druku
- Materiały szkoleniowe
- Film promocyjny w ramach upowszechniania z napisami
- Film promocyjny
- Studia przypadku
- Materiały szkoleniowe
- Podcast
Materiały wideo
Inne linki
https://www.facebook.com/groups/963186414452961/?locale=pl_PL
https://zs3krasnik.pl/projekt-rozegraj-dobra-lekcje/
http://zseg.edu.pl/index.php/2022/06/13/projekt-rozegraj-dobra-lekcje/
https://pszczelawola.edu.pl/rozegraj-dobra-lekcje/
https://zs-urzedow.pl/aktualnosci/428-projekt-rozegraj-dobra-lekcje
https://lo2.opole.pl/2022/05/18/rozegraj-dobra-lekcje-mamy-za-soba-maraton-gier-w-dwocje/