Wstecz RozegGRAj dobrą lekcję

Scenariusz zajęć nakierowanych na rozwijanie przedsiębiorczości wśród uczniów szkół ponadpodstawowych
Zdjęcie RozegGRAj dobrą lekcję

Kategorie

O innowacji

Charakter innowacji
Produkt
Problem, na który odpowiada innowacja

Innowacja odpowiada na problem braku wiedzy i kompetencji młodych ludzi w obszarze przedsiębiorczości oraz w kontekście zarządzania projektami, grupą oraz zarządzania czasem. Na rynku zauważa się poważny deficyt materiałów edukacyjnych poruszających taką tematykę, a nauczyciele klas ponadpodstawowych pilnie potrzebują wdrożenia nowych narzędzi szkoleniowych w tym zakresie.

Jak działa innowacja?

„RozeGRAj dobrą lekcję” to łatwe w przygotowaniu i użyciu narzędzia dla nauczycieli, które służą prowadzeniu aktywnych lekcji z wykorzystaniem gier edukacyjnych. Innowacja obejmuje dwa bloki tematyczne. Na każdy z nich składa się pięć gier (zawierają opis celów, instrukcję, specyfikację produkcyjną i pliki produkcyjne) oraz opis zadań i kart pracy do treningu zadaniowego.

Komu służy innowacja?

Innowacja służy:

  • uczniom szkół ponadpodstawowych;

  • nauczycielom szkół ponadpodstawowych.

Kto może wdrażać innowację?

Innowację mogą wdrażać:

  • nauczyciele;

  • dyrektorzy szkół ponadpodstawowych;

  • organizatorzy pozaszkolnych aktywności kierowanych do młodzieży (np. harcerstwo lub inne formy animacji czasu wolnego).

Produkty powstałe w wyniku testowania

Produkty powstałe w wyniku testowania to:

  • 5 gier edukacyjnych zawierających opis celów, instrukcję, specyfikację produkcyjną i pliki produkcyjne;

  • pomoce do realizacji treningu zadaniowego składające się z z serii zadań wyznaczających proces osiągnięcia jakiegoś celu;

  • karty pracy.

Rezultaty osiągnięte w wyniku testowania

Osiągnięte w wyniku testowania rezultaty to:

  • wykreowanie przestrzeni do rozwoju przedsiębiorczości u ucznia;

  • rozwinięcie projektowego myślenia u ucznia;

  • wyedukowanie ucznia na temat podstaw przedsiębiorczości, zarządzania projektem i czasem;

  • stworzenie nowych, wyjątkowych narzędzi edukacyjnych.

Czy innowacja została wybrana do upowszechniania?
Tak

Jak wdrożyć innowację?

Kto jest niezbędny do wdrożenia innowacji?

Niezbędni do wdrożenia innowacji są:

  • nauczyciele, którzy mają wiedzę i doświadczenie w zakresie przedsiębiorczości, zarządzania projektami oraz zarządzania czasem, są niezbędni do przekazywania tych umiejętności uczniom;

  • osoby, które mają doświadczenie w opracowywaniu programów nauczania oraz materiałów edukacyjnych związanych z przedsiębiorczością i zarządzaniem projektami;

  • praktycy biznesu lub osoby z doświadczeniem w zarządzaniu projektami;

  • osoby, które specjalizują się w rozwoju umiejętności miękkich, zarządzaniu czasem i budowaniu skutecznych zespołów;

  • osoby zajmujące się planowaniem programów nauczania i wspieraniem nauczycieli w zakresie dostosowania materiałów edukacyjnych do potrzeb uczniów i wymagań programowych;

  • osoby odpowiedzialne za opracowywanie nowoczesnych i atrakcyjnych materiałów edukacyjnych.

Co jest niezbędne do wdrożenia innowacji?

Do wdrożenia innowacji niezbędne są:

  • odpowiednie urządzenia, na których można uruchomić grę;

  • dostęp do Internetu;

  • drukarnia;

  • elementy gry (np. kostki, pionki, znaczniki);

  • finansowanie.

Kto za tym stoi?

Typ innowatora
Grupa nieformalna
Instytucja wspierająca rozwój innowacji
string(3) "491" string(36) "81eab403-d61e-4ddc-bcb5-d22ba9adfde4"
POPOJUTRZE 2.0 [2019-2023]

Pliki do pobrania

Jeśli nie zaznaczono inaczej, materiały na stronie udostępniane są na licencji Creative Commons Attribution 4.0 License, a kod i oprogramowanie na licencji GNU General Public License v.3. Więcej informacji w Regulaminie.

Chcesz się dowiedzieć więcej o innowacji? Napisz do nas!

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Wysyłanie...

Twoja wiadomość została wysłana.

Niestety wystąpił błąd podczas wysyłki. Spróbuj jeszcze raz lub skontaktuj się z nami.

Skip to content