Fundusze UE
RP
UE

Wstecz Terapeutyczne kredki dla dzieci ze spastycznością kończyny górnej

Celem innowacji jest stworzenie zestawu kredek terapeutycznych dla dzieci zmagających się ze spastycznością kończyny górnej w celu mobilizowania i aktywizowania dłoni, a także umożliwienia grupie docelowej podejmowania działań plastycznych.
Zdjęcie Terapeutyczne kredki dla dzieci ze spastycznością kończyny górnej

Kategorie

Kto za tym stoi?

Typ innowatora
Osoba fizyczna
Instytucja wspierająca rozwój innowacji
string(3) "491" string(36) "b4118f17-a0c5-4746-b476-87680909a192"
Inkubator Włączenia Społecznego [2019-2023]

O innowacji

Charakter innowacji
Produkt
Problem, na który odpowiada innowacja

Wykluczenie społeczne dzieci ze spastyczną kończyną górną z uwagi na brak narzędzi, które umożliwiłyby im udział w plastycznych i twórczych zajęciach, przy jednoczesnym zachowaniu prawidłowego wzorca wykorzystywanego podczas terapii, tj. otwierania, a nie zamykania dłoni i prostowania, a nie zginania nadgarstka.

Jak działa innowacja?

„Edki” to terapeutyczne kredki stworzone specjalnie dla dzieci z spastycznością kończyny górnej. Charakteryzują się wyjątkowym kształtem, umożliwiającym różne sposoby trzymania. Te unikalne kredki nie tylko wspierają terapię, ale również pozwalają dzieciom z niedowładem ręki na tworzenie prac plastycznych, co wpływa pozytywnie na ich harmonijny rozwój. Dzięki odpowiedniemu kształtowi i wzorcowi ruchów rysowanie tymi kredkami mobilizuje i stymuluje dłoń oraz palce w korzystny sposób. Projekt jest dostępny na zasadach otwartej licencji, umożliwiając rodzicom, wolontariuszom i terapeutom wytworzenie „Edków” według załączonych instrukcji.

Komu służy innowacja?
  • Dzieci ze spastycznością kończyny górnej w przedziale wiekowym 4-15 lat.

Kto może wdrażać innowację?
  • Dzieci ze spastycznością kończyny górnej i ich rodzice;

  • ośrodki rehabilitacji i wsparcia dzieci z niepełnosprawnością ruchową;

  • szkoły;

  • fizjoterapeuci;

  • szpitale.

Produkty powstałe w wyniku testowania
  • Terapeutyczne kredki;

  • forma, która umożliwia powtórne wykonywanie i powielanie kredek przez rodziców/opiekunów wraz z instruktażem „krok po kroku” jak je wykonać i z nich korzystać.

Rezultaty osiągnięte w wyniku testowania

Dzięki innowacji dzieci z niedowładem ręki zyskały dostęp do takich działań plastycznych, jak pisanie, rysowanie i kolorowanie. Kredki aktywizują i mobilizują dłoń, palce, nadgarstek i łokieć, co wpływa pozytywnie na terapię.

Komentarz do oceny

W lipcu 2023 r. Rada Innowacji Społecznych wybrała do upowszechnienia najlepsze innowacje społeczne, opracowane i przetestowane w ramach realizowanego przez FRDL MISTiA wraz z partnerami projektu Inkubator Włączenia Społecznego. Terapeutyczne kredki dla dzieci ze spastycznością kończyny górnej znalazły się wśród 9 innowacji wybranych do upowszechnienia wśród 60 realizowanych w Inkubatorze pomysłów.

www.rops.krakow.pl/aktualnosci/wybralismy-9-innowacji-do-upowszechniania?fbclid=IwAR37BRbIIFCAkSF6eh-J1Ies41K63jMYbJOzm2HedXem2WdOSaU3CzuV5TM

Czy innowacja została wybrana do upowszechniania?
Tak

Jak wdrożyć innowację?

Kto jest niezbędny do wdrożenia innowacji?
  • Specjalista ds. terapii zajęciowej lub terapeuta zajmujący się terapią dzieci z niepełnosprawnościami;

  • dzieci z niepełnosprawnościami oraz ich rodzice/opiekunowie, którzy mogą przetestować i dostosować kredki do swoich potrzeb.

Co jest niezbędne do wdrożenia innowacji?
  • Materiały i narzędzia do produkcji kredek;

  • materiały i narzędzia papiernicze do testowania kredek podczas terapii dzieci z niepełnosprawnościami.

Chcesz się dowiedzieć więcej o innowacji? Napisz do nas!

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Wysyłanie...

Twoja wiadomość została wysłana.

Niestety wystąpił błąd podczas wysyłki. Spróbuj jeszcze raz lub skontaktuj się z nami.

Skip to content