Wstecz Edki
Kategorie
O innowacji
Wykluczenie społeczne dzieci ze spastyczną kończyną górną z uwagi na brak narzędzi, które umożliwiłyby im udział w plastycznych i twórczych zajęciach przy jednoczesnym zachowaniu prawidłowego wzorca wykorzystywanego podczas terapii, tj. otwierania dłoni i prostowania nadgarstka.
„Edki” to terapeutyczne kredki stworzone specjalnie dla dzieci z spastycznością kończyny górnej. Charakteryzują się wyjątkowym kształtem, umożliwiającym różne sposoby trzymania. Te unikalne kredki nie tylko wspierają terapię, ale również pozwalają dzieciom z niedowładem ręki na tworzenie prac plastycznych, co wpływa pozytywnie na ich harmonijny rozwój. Dzięki odpowiedniemu kształtowi i wzorcowi ruchów rysowanie tymi kredkami mobilizuje i stymuluje dłoń oraz palce w korzystny sposób. Projekt jest dostępny na zasadach otwartej licencji, umożliwiając rodzicom, wolontariuszom i terapeutom wytworzenie „edków” według załączonych instrukcji.
Dzieci ze spastycznością kończyny górnej w przedziale wiekowym 4-15 lat.
Dzieci ze spastycznością kończyny górnej i ich rodzice;
ośrodki rehabilitacji i wsparcia dzieci z niepełnosprawnością ruchową;
szkoły;
fizjoterapeuci;
szpitale.
Terapeutyczne kredki;
forma, która umożliwia powtórne wykonywanie i powielanie kredek przez rodziców/opiekunów wraz z instruktażem „krok po kroku” jak je wykonać i z nich korzystać.
Dzięki innowacji dzieci z niedowładem ręki zyskały dostęp do takich działań plastycznych, jak pisanie, rysowanie i kolorowanie. Kredki aktywizują i mobilizują dłoń, palce, nadgarstek i łokieć, co wpływa pozytywnie na terapię.
W lipcu 2023 r. Rada Innowacji Społecznych wybrała do upowszechnienia najlepsze innowacje społeczne, opracowane i przetestowane w ramach realizowanego przez FRDL MISTiA wraz z partnerami projektu Inkubator Włączenia Społecznego. Terapeutyczne kredki dla dzieci ze spastycznością kończyny górnej znalazły się wśród 9 innowacji wybranych do upowszechnienia wśród 60 realizowanych w Inkubatorze pomysłów.
Jak wdrożyć innowację?
Specjalista ds. terapii zajęciowej lub terapeuta zajmujący się terapią dzieci z niepełnosprawnościami;
dzieci z niepełnosprawnościami oraz ich rodzice/opiekunowie, którzy mogą przetestować kredki i dostosować je do swoich potrzeb.
Materiały i narzędzia do produkcji kredek;
materiały i narzędzia papiernicze do testowania kredek podczas terapii dzieci z niepełnosprawnościami.
Kto za tym stoi?
Pliki do pobrania
Materiały wideo
Inne linki
9 innowacji wybranych do upowszechnienia, ROPS Kraków
Usługi społeczne mogą być innowacyjne. Trzeba dać im tylko szansę, Pomorze Zachodnie