Wstecz Urzędowy Ambaras

Kategorie
O innowacji
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną cechują trudności poznawcze, objawiające się m.in. problemami w koncentracji uwagi, trudnościami w zapamiętywaniu, dokonywaniu ocen i podejmowaniu decyzji, w przewidywaniu skutków podjętych działań, a także w myśleniu abstrakcyjnym (np. wyobrażanie sobie sytuacji, wyjaśnianie pojęć itp.). Innowacja ma zapewnić zwiększenie samodzielności w życiu społecznym osób z niepełnosprawnością intelektualną w związku z poprawą dostępności urzędów oraz usług publicznych.
Opracowana i przetestowana w ramach innowacji gra planszowa wyposaża osoby z niepełnosprawnością intelektualną w nowe kompetencje, tj. pozwala im szlifować umiejętności niezbędne do wizyt w placówkach urzędu. Gra posiada elementy wydrukowane w czytelnym (odpowiednio dużym) formacie, dzięki czemu mogą z niej korzystać również osoby mające trudności z czytaniem.
Dorosłe osoby z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym.
Dorosłe osoby z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym;
ich rodziny, opiekunowie, osoby bliskie;
pracownicy instytucji wychowawczych.
Protokół z wykonania gry;
raport z testowania gry;
raport z wizyt w urzędach;
finalny model rozwiązania z załącznikami (m.in. projekt gry, formularze, skrypt dla moderatora, podręcznik do gry).
Za sprawą innowacji doszło do zwiększenia poziomu dostępności urzędów dla osób z niepełnosprawnością intelektualną. Gra planszowa przyczyniła się do poprawy stanu ich wiedzy i umiejętności w zakresie korzystania z usług takich obiektów, jak urzędy pocztowe, centra pomocy rodzinie, urzędy pracy i miast.
Jak wdrożyć innowację?
Osoba prowadząca rozgrywkę;
osoby z grupy docelowej.
Sprzęt komputerowy umożliwiający pobranie skryptów, formularzy itp.;
drukarka.