Wstecz Wykorzystanie druku 3D w tworzeniu zabawek dla dzieci niewidomych

Zabawki edukacyjne dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością wzroku
Zdjęcie Wykorzystanie druku 3D w tworzeniu zabawek dla dzieci niewidomych

Kategorie

O innowacji

Charakter innowacji
Produkt
Problem, na który odpowiada innowacja
  • Ograniczona liczba zabawek dydaktycznych dla dzieci (szczególnie małych) z dysfunkcją narządu wzroku.

Jak działa innowacja?

W ramach innowacji powstały cztery modele trójwymiarowych puzzli edukacyjnych dla dzieci z dysfunkcją wzroku, umożliwiających odbiorcom ćwiczenie percepcji dotykowej i wyobraźni przestrzennej, poszerzających zakres wiedzy o świecie, a także pomagających w nauce alfabetu Braille’a i trenowaniu umiejętności związanych z nauką czytania i pisania (zwłaszcza dzielenie wyrazu na litery). Każda układanka podzielona jest na tyle elementów, z ilu znaków składa się dane słowo (np. RYBA – 4). Na poszczególnych jej częściach umieszczone są litery w alfabecie Braille’a. Po odpowiednim połączeniu elementów powstaje przedmiot, który kształtem odwzorowuje utworzone słowo (np. wspomnianą rybę).

Komu służy innowacja?
  • Dzieci z niepełnosprawnością narządu wzroku.

Kto może wdrażać innowację?
  • Placówki edukacyjne;

  • organizacje pozarządowe;

  • rodzice dzieci z niepełnosprawnością narządu wzroku;

  • terapeuci/terapeutki;

  • osoby prowadzące warsztaty dla dzieci z niepełnosprawnością wzroku.

Produkty powstałe w wyniku testowania
  • Zabawki edukacyjne;

  • specyfikacja techniczna i materiałoznawcza.

Rezultaty osiągnięte w wyniku testowania
  • Atrakcyjna i merytoryczna pomoc naukowa;

  • poszerzona wyobraźnia przestrzenna dzieci, ich percepcja dotykowa;

  • poszerzony zakres wiedzy.

Ocena skuteczności innowacji
Zdecydowanie pozytywna
Komentarz do oceny

Wszystkie dzieci uczestniczące w testowaniu innowacji były zaciekawione puzzlami i oceniły je bardzo pozytywnie. Z radością czekały na kolejną układankę, dobrze bawiły się próbując odczytać litery. Były bardzo zmotywowane do ułożenia wszystkich kształtów. Większość mówiła, że chciałaby ułożyć więcej zwierząt. Dzieci z radością odkrywały poszczególne części ciała zwierzaków i próbowały się nimi bawić (stawiać na stole, “chodzić nimi” po blacie). Znaczna część uczestników testowania dobrze czuła się również w roli specjalisty, wypowiadając się na temat układanek i próbując udzielić rzetelnej informacji zwrotnej.  

Czy innowacja została wybrana do upowszechniania?
Tak

Jak wdrożyć innowację?

Kto jest niezbędny do wdrożenia innowacji?
  • Dzieci z niepełnosprawnością wzroku;

  • osoby dorosłe nadzorujące zabawę (osoby prowadzące zajęcia czy warsztaty, rodzice etc.).

Co jest niezbędne do wdrożenia innowacji?
  • Drukarka 3D lub zlecenie wydruku puzzli;

  • dostęp do instrukcji innowacji.

Kto za tym stoi?

Typ innowatora
Podmiot prawny
Imię i nazwisko lub nazwa innowatora/ów
Społeczna 21 sp. z o.o.
Miejscowość, w której znajduje się miejsce zamieszkania lub siedziby innowatora/ów
Kraków
Instytucja wspierająca rozwój innowacji
string(3) "491" string(36) "6f4243fd-c133-4c85-a72a-9aabd3ea658b"
Inkubator Dostępności [2019-2022]
Kontakt w sprawie innowacji

Pliki do pobrania

Jeśli nie zaznaczono inaczej, materiały na stronie udostępniane są na licencji Creative Commons Attribution 4.0 License, a kod i oprogramowanie na licencji GNU General Public License v.3. Więcej informacji w Regulaminie.

Chcesz się dowiedzieć więcej o innowacji? Napisz do nas!

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Wysyłanie...

Twoja wiadomość została wysłana.

Niestety wystąpił błąd podczas wysyłki. Spróbuj jeszcze raz lub skontaktuj się z nami.

Skip to content