Wstecz Wykorzystanie druku 3D w tworzeniu zabawek dla dzieci niewidomych
Kategorie
Kto za tym stoi?
Dział Innowacji Społecznych Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Krakowie;
Tel.: 124220636;
E-mail: spoleczna21@stowarzyszenietecza.org;
Strona: www.rops.krakow.pl.
O innowacji
Ograniczona na rynku liczba zabawek dydaktycznych dla dzieci z niepełnosprawnością narządu wzroku.
Każda układanka podzielona jest na tyle elementów, z ilu znaków składa się dane słowo (np. RYBA – 4). Na poszczególnych jej częściach umieszczone są litery w alfabecie Braille’a. Po odpowiednim połączeniu elementów powstaje przedmiot, który kształtem odwzorowuje utworzone słowo (np. wspomnianą rybę).
Dzieci z niepełnosprawnością narządu wzroku.
Placówki edukacyjne;
organizacje pozarządowe;
rodzice dzieci z niepełnosprawnością narządu wzroku;
terapeuci/terapeutki;
osoby prowadzące warsztaty dla dzieci z niepełnosprawnością wzroku.
Zabawki edukacyjne;
specyfikacja techniczna i materiałoznawcza.
Atrakcyjna i merytoryczna pomoc naukowa;
poszerzona wyobraźnia przestrzenna dzieci, ich percepcja dotykowa;
poszerzony zakres wiedzy.
Jak wdrożyć innowację?
Dzieci z niepełnosprawnością wzroku;
osoby dorosłe nadzorujące zabawę (osoby prowadzące zajęcia czy warsztaty, rodzice, etc.).
Drukarka 3D lub zlecenie wydruku puzzli;
dostęp do instrukcji innowacji.