Fundusze UE
RP
UE

Wstecz Językowy Spacer Wirtualny

Celem innowacji jest stworzenie rozwiązania wspomagającego naukę komunikacji dzieci niesłyszących i słabosłyszących po 5 roku życia
Zdjęcie Językowy Spacer Wirtualny

Kategorie

Kto za tym stoi?

Typ innowatora
Podmiot prawny
Imię i nazwisko lub nazwa innowatora/ów
Towarzystwo Tłumaczy i Wykładowców Języka Migowego GEST
Miejscowość, w której znajduje się miejsce zamieszkania lub siedziby innowatora/ów
Poznań
Instytucja wspierająca rozwój innowacji
string(3) "491" string(36) "f2c37eff-ec9a-499d-833a-8d3f199de01d"
Generator Dostępności [2019-2023]
Kontakt w sprawie innowacji

Tel.: 692 416 823;

E-mail: biuro@towarzystwogest.eu;

Strona: www.towarzystwogest.eu

Adres korespondencyjny: Stanisława Wyspiańskiego 13/6, 60-749 Poznań.

O innowacji

Charakter innowacji
Usługa
Problem, na który odpowiada innowacja

Problemy komunikacyjne dzieci niesłyszących i słabosłyszących powyżej 5 roku życia.

Jak działa innowacja?

Innowacja składa się z 3 spacerów wirtualnych po pomieszczeniach znajdujących się w domu. W poszczególnych spacerach wirtualnych umieszczone są filmy ze znakami migowymi, opatrzone napisem, obrazem oraz ścieżką dźwiękową. Metoda bazuje na kanale wzrokowym, nie wykluczając kanału słuchowego, co ma szczególne znaczenie w przypadku dzieci słabosłyszących. W każdym pomieszczeniu są wskazane różne elementy charakterystyczne, które dziecko identyfikuje, ale nie potrafi nazwać.

Komu służy innowacja?
  • Dzieci niesłyszące i słabosłyszące powyżej 5. roku życia;

  • dzieci z różnymi zaburzeniami komunikacyjnymi.

Kto może wdrażać innowację?
  • Placówki edukacyjne, które kształcą dzieci niesłyszące i słabosłyszące;

  • placówki o profilu integracyjnym;

  • organizacje pozarządowe realizujące usługi edukacyjne dla dzieci niesłyszących;

  • nauczyciele; pedagodzy; terapeuci pracujący na co dzień z dziećmi posługującymi się polskim językiem migowym oraz z dziećmi z zaburzeniami słuchu i mowy;

  • rodzice dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy powyżej 5. roku życia,

  • niesłyszący rodzice słyszących dzieci.

Produkty powstałe w wyniku testowania
  • 3 wirtualne spacery.

Rezultaty osiągnięte w wyniku testowania

W ramach testowania dzieci niesłyszące oraz słabosłyszące poznały nazwy elementów charakterystycznych różnych pomieszczeń, rozwijając swoje kompetencje językowe. Dzięki temu codzienna komunikacja z nimi stała się łatwiejsza, co przyczyniło się do wzrostu ich pewności siebie.

Jak wdrożyć innowację?

Kto jest niezbędny do wdrożenia innowacji?
  • Osoba posługująca się językiem migowym;

  • osoby z grupy docelowej.

Co jest niezbędne do wdrożenia innowacji?
  • Filmy z poszczególnych pomieszczeń;

  • urządzenie umożliwiające odtworzenie filmów.

Chcesz się dowiedzieć więcej o innowacji? Napisz do nas!

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Wysyłanie...

Twoja wiadomość została wysłana.

Niestety wystąpił błąd podczas wysyłki. Spróbuj jeszcze raz lub skontaktuj się z nami.

Skip to content