Wstecz Językowy Spacer Wirtualny

Rozwiązanie wspomagające naukę komunikacji dzieci niesłyszących i słabosłyszących po 5. roku życia
Zdjęcie Językowy Spacer Wirtualny

Kategorie

O innowacji

Charakter innowacji
Produkt
Problem, na który odpowiada innowacja
  • Problemy komunikacyjne dzieci niesłyszących i słabosłyszących powyżej 5. roku życia;

  • brak odpowiedniego wsparcia dla dzieci ze wskazanej grupy i ich rodzin.

Jak działa innowacja?

Innowacja składa się z trzech spacerów wirtualnych po pomieszczeniach znajdujących się w domu. W ramach poszczególnych spacerów można obejrzeć filmy opatrzone napisami, znakami migowymi i ścieżką dźwiękową. Metoda bazuje na kanale wzrokowym, nie wykluczając kanału słuchowego, co ma szczególne znaczenie w przypadku dzieci słabosłyszących. W każdym pomieszczeniu są wskazane różne elementy charakterystyczne, które dziecko identyfikuje, ale nie potrafi nazwać.

Komu służy innowacja?
  • Dzieci niesłyszące i słabosłyszące powyżej 5. roku życia;

  • dzieci z różnymi zaburzeniami komunikacyjnymi;

  • osoby dorosłe uczące się języka polskiego albo polskiego języka migowego.

Kto może wdrażać innowację?
  • Placówki edukacyjne, które kształcą dzieci niesłyszące i słabosłyszące;

  • placówki o profilu integracyjnym;

  • organizacje pozarządowe realizujące usługi edukacyjne dla dzieci niesłyszących;

  • nauczyciele, pedagodzy, terapeuci pracujący na co dzień z dziećmi posługującymi się polskim językiem migowym oraz z dziećmi z zaburzeniami słuchu i mowy;

  • rodzice dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy powyżej 5. roku życia;

  • niesłyszący rodzice słyszących dzieci.

Produkty powstałe w wyniku testowania
  • Spacer wirtualny online i offline;

  • instrukcja korzystania ze spaceru wirtualnego;

  • instrukcja tworzenia spaceru wirtualnego.

Rezultaty osiągnięte w wyniku testowania

W ramach testowania dzieci niesłyszące oraz słabosłyszące poznały nazwy charakterystycznych elementów różnych pomieszczeń, rozwijając swoje kompetencje językowe. Dzięki temu codzienna komunikacja z nimi stała się łatwiejsza, co przyczyniło się do wzrostu ich pewności siebie.

Ocena skuteczności innowacji
Raczej pozytywna
Komentarz do oceny

W ramach testowania wystąpiły trudności na poziomie skuteczności – niewłaściwie oszacowano prognozowane kompetencje początkowe dzieci, przez co nie osiągnięto zakładanego procentowego wzrostu umiejętności (zakładano 60%, a osiągnięto około 50% wzrost).

Czy innowacja została wybrana do upowszechniania?
Tak

Jak wdrożyć innowację?

Kto jest niezbędny do wdrożenia innowacji?
  • Osoba posługująca się językiem migowym;

  • dzieci z grupy docelowej.

Co jest niezbędne do wdrożenia innowacji?
  • Filmy z poszczególnych pomieszczeń;

  • urządzenie umożliwiające odtworzenie filmów.

Kto za tym stoi?

Typ innowatora
Podmiot prawny
Imię i nazwisko lub nazwa innowatora/ów
Towarzystwo Tłumaczy i Wykładowców Języka Migowego GEST
Miejscowość, w której znajduje się miejsce zamieszkania lub siedziby innowatora/ów
Poznań
Instytucja wspierająca rozwój innowacji
string(3) "491" string(36) "f2c37eff-ec9a-499d-833a-8d3f199de01d"
Generator Dostępności [2019-2023]
Kontakt w sprawie innowacji

Tel.: 692 416 823;

E-mail: biuro@towarzystwogest.eu;

Strona: www.towarzystwogest.eu;

Adres korespondencyjny: ul. Stanisława Wyspiańskiego 13/6, 60-749 Poznań.

Pliki do pobrania

Jeśli nie zaznaczono inaczej, materiały na stronie udostępniane są na licencji Creative Commons Attribution 4.0 License, a kod i oprogramowanie na licencji GNU General Public License v.3. Więcej informacji w Regulaminie.

Chcesz się dowiedzieć więcej o innowacji? Napisz do nas!

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Please fill out this field

Wysyłanie...

Twoja wiadomość została wysłana.

Niestety wystąpił błąd podczas wysyłki. Spróbuj jeszcze raz lub skontaktuj się z nami.

Skip to content