Wstecz Wydawnictwo z gestem
Kategorie
Kto za tym stoi?
O innowacji
Brak wystarczającej liczby publikacji w polskim języku migowym;
wykluczenie Głuchych z aktywności w kulturze;
brak rozwiniętego wsparcia dla autorów Głuchych;
problem w rozwijaniu kompetencji, kreatywności i wyobraźni przez dziecko Głuche;
brak wiedzy na temat potrzeb Głuchych w instytucjach kultury oraz wydawnictwach.
Wydawnictwo wydaje jedną książkę w formie e-booka, dostępną w dwóch wariantach językowych: w języku polskim i w PJM. To oznacza, że dzieci mogą przeglądać okładkę, informacje redakcyjne, zawartość poszczególnych stron i ilustracje, wszystko to w jednym tomie, lecz dostosowanym do różnych języków. Dzieci dzięki temu mają dostęp do atrakcyjnie wydanych i starannie przetłumaczonych książek w PJM, co umożliwia im pełne uczestnictwo w czytelniczym świecie i rozwijanie swoich pasji.
Dzieci Głuche posługujące się polskim językiem migowym jako swoim pierwszym językiem;
dzieci Głuche uczące się języka migowego;
słyszący rodzice dzieci Głuchych uczący się języka migowego jako języka obcego;
słyszący uczestnicy/uczestniczki kursów PJM.
Wydawnictwa;
autorzy literatury dziecięcej;
pracownicy/pracownice szkół dla dzieci Głuchych;
nauczyciele/nauczycielki języka polskiego;
wychowawcy/wychowawczynie;
psychologowie/psycholożki;
terapeuci/terapeutki;
rodzice i opiekunowie/opiekunki dzieci Głuchych.
Opis przygotowanej metody adaptacji literatury dla wydawców,
fragmentu filmowej adaptacji;
wzorcowy przykład zastosowania metody.
Wzrost wiedzy i świadomości na temat potrzeb dostępu do kultury u Głuchych;
rozwinięcie wyobraźni i kreatywności u dzieci Głuchych;
opracowanie nowej metody wytycznych przygotowanych dla wydawnictw;
ułatwienie dostępu do kultury osobom Głuchym;
dostarczenie wydawnictwom narzędzia do adaptacji literatury dziecięcej na polski język migowy
pokazanie dzieci Głuchych i ich rodziców jako potencjalnych klientów.
Jak wdrożyć innowację?
Osoby Głuche;
tłumacze/tłumaczki PJM.
Odpowiednia technologia umożliwiająca wyświetlenie tłumaczenia w formie video;
przestrzeń dostosowana do odbiorców.